Alenetid på “kontoret”

/ sponset innlegg

– PETER!! Kommer du snart eller?!

Christina står i stua og brøler som en gorilla. Jeg hører det er kaos, så jeg svarer at jeg kommer om to sekunder.

Men jeg gjør ikke det, vettu. For her inne er jeg en fri mann. Fri til å gjøre hva jeg vil, for toalettet er det eneste hellige rommet i et hus fullt av småbarn. Husets kirke om du vil. Dit man går for å senke skuldrene, slappe av og få litt sårt etterlengtet alenetid.

Før i tiden var toalettet bare et sted man stakk innom så raskt som overhodet mulig for å gjøre sine ærender, men med smarttelefonenes inntog har man byttet ut både kryssord og sjampoflasker med en hel verden av nye muligheter. Så mens apekattene lager hakkemat av stua, sitter jeg og scroller nettaviser, spiller et spill, skrur på litt musikk eller sender en jobbmail. Eller koser meg med en film.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Jeg skammer meg selvfølgelig litt, men det er godt å vite at jeg tross alt ikke er alene, for i en undersøkelse fra 2015 forteller over 60 % av de spurte at de bruker mobiltelefonen mens de er på do. Og tallet bare øker.

Kanskje ikke så rart, for enten man gjemmer seg fra sjefen på jobb eller bråkete bøllebarn i heimen, toalettet har blitt et fristed for egentid og sjelepleie. Kanskje ikke så rart det heller, for vi oppussingsgale nordmenn sørger jo selvfølgelig alltid for at badet er et av husets fineste rom.

Med delikate detaljer, varmekabler, duftpinner, automatisk vask og jeg vet ikke hva, minner mange toalett mer om romerske bad enn praktiske avlukker for en rask “fax til Porsgrunn”. Jeg skal selvfølgelig ikke si så mye selv, vi som tross alt har gått til anskaffelse av et nymotens dusjtoalett. Eller rumpe-spa, om du vil 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

W.C. Phone home.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vårt lille gjestetoalett med dusjtoalettet fra fremtiden 🙂

 

Visste du forresten at 70 % av verdens befolkning vasker seg med vann etter et toalettbesøk? Det er jo egentlig bare helt logisk. Bil, hus, unger, klær og oppvask, alt annet vaskes med vann. Så hvorfor unner man ikke rumpetuten samme luksus?

Geberit AquaClean er en serie høy-teknologiske dusjtoaletter for deg som vil ha det beste innen toalettkomfort. Toalettene har mange fiffige finesser utover at de bruker en behagelig vannsprut til å rengjøre hekkpartiet etter et toalettbesøk. Den nyeste AquaClean Mera har blant annet berøringssensor som gjør at dosetet åpner seg automatisk.

Dessuten har den orienteringslys og setevarme. Setevarme! Altså hallo, tenk deg på en kald vinterdag da. Bare å ta med kaffekanna inn, så kan man sitte der hele dagen, haha! Bare sørg for å ikke bli en av de 15 % som i tidligere nevnte undersøkelse kunne melde om å ha mistet telefonen i do 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Trykk på knappen og 1-2-3: Rumpe-spa!

 

Hvis du unner hekken litt velfortjent hverdagsluksus og er nysgjerrig på å prøve et dusjtoalett, anbefaler jeg å sjekke ut Geberit AquaClean. Se gjerne denne delikate demonstrasjonsvideoen som viser hvordan toalettet fungerer 🙂

 

 

Les mer om Geberit AquaClean

/ Enjoy 🙂

15 kommentarer
    1. Når toalettbesøket blir reneste spaopplevelsen, er det fare for at folk låser seg inne for evig og alltid hehe Kjekk sak. Et familiemedlem har noe lignende og skryter fælt av alle “finessene” 😉

    2. Hvor lang tid tok før dere vendte dere til vannstrålen? 😳 Trur jeg seriøst hadde ramlet av dossen 😂 Men ser logikken med å vaske seg med vann og ikke bare tørke med papir….

    3. Min mann jobber seg med stadig raskere takt nærmere et telfonforbud på do.
      Foreløpig har han unngått det ene og alene fordi vi ikke har nøkkel på dodøra. Blir han for lenge, sender jeg bare troppene for å hente ham…

    4. Forstår ikke dette med at toalettet er rommets hellige rom, fritt for barn. Her i huset kommer treåringen løpende inn uansett…

    5. Alenetid på do? Hva er det? Her følger både barn, bikkje og katter etter meg inn på do :p Skal sies at vi ikke har nøkkel på døra da, så kan ikke få låst.

    6. Hahahha, eg dauger! Sitter på do just no, og tek ein pause i jobben (gjemmer meg for sjefen) Dette innlegget passa godt når eg klikka meg inn på bloggen din! Haha!
      Ps: eg mista mobilen i do ein gang. Den døde. RIP. Pappas respons var: “var det dritt å fiska den opp att?”
      Heldigvis datt den i eit reint toalett 😉

    7. Men, bruker man ikke papir i tillegg? Jeg mener, når man vasker en tallerken så blir den jo ikke ren av bare vann, man må jo gnikke litt. Hvordan funker dette?

    8. Haha, kjenner til problemet. Trikset er å låse døra og være musestille 😉 Haha!
      Men skal sies, ikke mange dager siden vi var en voksen, to barn og en hund klemt inne på det lille badet mens far prøvde å få seg litt alenetid x-)

    9. Hahaha! Å gjemme seg vekk fra sjefen en liten stund er en viktig del av arbeidsdagen 😛

      Kondolerer ang telefon. Hvis doen var ren, burde det være mulig å tørke den, selv om lyden kanskje blir litt ræva… (sorry) x-)

    10. Joa, et lite tørk eller to for å tørke huden er fint, men trenger ikke bruke en halv rull hver gang man er innom. Det blir mest for å tørke huden mens vannet tar seg av selve vaskingen på en mer behagelig måte enn dopapir 🙂

    11. Skeptisk altså …
      Det høyrast flott ut, men eg e nåke i tvil om ikkje detta kan bli litt “skummelt”.. Ivertfall spesielt for oss mannfolk.
      Og så har man alt det som kan gå galt i tillegg..
      Plutselig har vannverket stengt vannet, dopapir har man ikkje innen rekkevidde og man har nettopp rukket “skålå” itte at den indiske middagen plutselig meldte sin avgang. Gudhjølpe meg.. Ka jør man då…
      Eller mens man nettopp har satt seg ner der på det oppvarma setet, mens man skumme gjennom nettavisene i fred og ro, ein kald vinterdag. Men når man slippe kaffi’en ut og uheldigvis treffe ett eller aent strømførande, får ett elektrosjokkk man sjeldent glemme.. Og ende opp med ein Donald kul, itte å ha truffet taket når man spratt te himmels… Og ende opp med å måtta vaska badegolv, servant og dør, fordi man ukontrolloert urinerte overalt.. Mens 230 Volt sprang gjennom kroppen…
      Kanskje får vannpumpå seg eit smell, og istedet for ein avslappet behagelig dusj opp i det aller helligste… Så blir trykket skrudd opp te det ein proff høtrykkspylar levere, ja kanskje 240 Bar.. Og man ende opp med vann sprutande ut fra øyrene, ommøblering av rognpåse og lysastaken og ei rumpa man ikkje kan sitta på dei nærmaste månadene….
      Tjera vena meg…
      Nei…. Skeptisk her altså….
      Eller, rett og slett kanskje bare ein smule misunnelig…. ?? …. =D =D =D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg