50 spørsmål og svar

I forrige uke lovte jeg dere en runde med 50 spørsmål og svar, men kom bare til nr. 1 før jeg falt ut og skrev innlegget “Tenk å være 34”.

Derfor prøver vi igjen nå. Legg gjerne igjen flere spørsmål i kommentarfeltet, så sparer jeg dem til neste spørsmålsrunde 🙂 EDIT: Svarer på spørsmål fortløpende i kommentarfeltet 🙂

Nu kör vi!

 

 

1. Hvor gammel er du?
34.

2. Føler du deg ung eller gammel for alderen?
Definitivt ung. Og barnslig.

3. Hva ville du bli da du var liten?
Politimann, frisør og kjendis.

4. Hvor mange søsken har du?
Tre, to storebrødre og en storesøster. Jeg er attpåklatten som plagde livet av de andre 😉

 

2011, lagt ut veldig uten tillatelse, haha!

 

5. Hvem har du vært sammen med minst to timer i dag?
Min kjære hustru, kollega og bestevenn: Christina 🙂

6. Hvor høy er du?
182 cm.

7. Hvem ringte du sist?
Tone i Nettavisen.

8. Hvem ringte deg sist?
Tone i Nettavisen 😉

9. Hva slags ringelyd har du på telefonen?
Super Mario Bros theme 🙂

10. Hva stod det i den siste sms’en du mottok?
“Hei Peter! Har du mulighet til å sende meg snap storien din fra i går på mail?”

11. Hva liker du best – å ringe eller sende sms?
Sms. Med mindre det er muttern, da kan vi godt skravle en times tid.

12. Hva er ditt favorittsted?
I et flysete på vei til nye eventyr.

13. Hvilket sted liker du minst?
Rektors kontor 😉

14. Når så du moren din sist?
Forrige tirsdag. Skal på ferie sammen til helgen 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Snart tilbake her! 🙂

 

15. Hva drikker du helst til frokost?
Kaffe og saft.

16. Eier du dyrbare smykker?
Nix, kun høyt på affeksjonsverdi.

17. Når snakket du sist med en fremmed?
I helgen på fergen til Sverige. Ble gjenkjent, så måtte jo slå av en prat 😉

18. Hva hører du på akkurat nå?
Spillelisten “Dinner Chill” på Spotify. Perfekt jobbmusikk for et stresset hode. Sjekk ut: Dinner Chill

19. Hva har du alltid i vesken?
Har ikke veske, men har alltid med meg mobil, overalt, uansett.

20. Er foreldrene dine gift eller skilt?
De holder koken! <3

21. Når står du opp i hverdagen?
7-ish, forsover meg så ofte som mulig.

22. Når står du opp i helgene?
Så sent jeg kan, men med barn… ikke spesielt sent.

23. Sover du på en spesiell side?
Absolutt! Foretrekker å ligge på magen, begge hendene under puta, hodet vendt mot venstre og venstre kne dratt godt opp på siden 🙂

24. Hva kan holde deg våken om natta?
Stress, kaffe og tanker om døden.

25. Hva var det siste du spiste?
En kjærlighet på pinne som jeg stjal fra ungene.

26. Hva var det siste du drakk?
Et glass mango-saft.

27. Har du noen gang vært forelsket?
Oh yes! Er det akkurat nå, faktisk <3

 

Hu der <3

 

28. Hvor mange steder har du bodd?
7. Kolbotn, Tårnåsen, Tøyen, Sagene, Sogn studentby, Japan og Larvik.

29. Hva har du nærmest deg nå som er rødt?
Pass! Reiser snart til Eeeespañia!

30. Fortell noe du aldri har fortalt kjæresten din?
Jeg smugdrikker brus i bilen hvis jeg blir skikkelig fysen 😀

31. Hva har du hatt av kjæledyr?
Hunder og marsvin 🙂

32. Når er Norge på sitt beste?
Når man er på tur i fjellet. Høre regnet dryppe på teltduken, kjenne lukten av lyng og fjell, drikke vann fra elven, fiske ørrett, hele den sulamitten der. Magisk.

33. Hva er drømmejobben din?
Tror faktisk jeg må svare blogger på heltid. Det er masse stress og aldri helt fri og jeg har aldri jobbet så mye som nå, men så er det også helt fantastisk å kunne skrive hva man vil, være sin egen sjef og styre sin egen hverdag, tidvis mye stress til tross 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

34. Når var du i kirken sist?
Begravelsen til farmoren til Christina i mai.

35. Hvor drar du når du er trist?
Badekaret 🙂

36. Favorittfarge?
Blå.

37. Hva var det siste du kjøpte?
78 levende kameler. Okei da, det var mat og bleier.

38. Hvilken bok leste du sist?
Akkurat nå leser jeg “Havboka” (Kunsten å fange en kjempehai fra en gummibåt på et stort hav gjennom fire årstider) av Morten A. Strøksnes.

39. Kan du bytte olje på bilen?
Bytte? Nei, men jeg kan fylle på. Kunne bytte olje på båtmotoren før den gikk dukken 😉

40. Har du noen gang vært i kontakt med politiet?
Japp, naboklager, høy musikk, den type ting 😉

41. Hva ønsker du deg mest akkurat nå?
En gigantisk plate med melkesjokolade, en flybillett til Tokyo og en levende drage.

42. Har du tatoveringer?
Jepp, tre stykk. Går med planer om å få en til snart 🙂

43. Hvilken øyenfarge har du?
Brun som sjokkis.

44. Hvem er din favoritt på snap?
Har ikke så mange favoritter på snap enda, men må vel si frua –> @umulius82

45. Hva gruer du deg til?
Flyturen til Spania med unger på fly.

46. Hva gleder du deg til?
Å komme ut av flyet og nyte ferien 😉

47. Hva var det siste du skriblet ned på et papir?
Nøttetaco, stekt soya, Veggisburger og Pizza med potet & pesto.

48. Hva var det siste du grublet på?
Om vi mennesker vil klare å komme til et nivå der vi kan leve i harmoni med jorda eller om vi bare kommer til å kjøre på bånn drite helt til jorden kollapser og alt ender i en masseutryddelse som tar knekken på alt liv, med unntak av maneter og noen mikroorganismer i havet.

49. Hva er det siste du skal huske å gjøre i kveld før du legger deg?
Prøve å ikke bli liggende oppe halve natten og se på youtube-klipp av folk som spiller dataspill (guilty pleasure?).

50. Hva skal du gjøre når du er ferdig med dette innlegget?
Tisse!!

 

 

/ Prekas! 🙂

* Følg Tissehjerte på Facebook *

28 kommentarer
    1. Har noen spørsmål jeg også, til neste runde.
      1. Flaueste episode/øyeblikk i barndommen, som tenåring, i 20-åra og i 30-åra (selv om du er ganske ferskis i den kategorien)
      2. Sted du ønsker og dra til når/om du får en ukes pappaferie (savn av kjærring og krapyl forsvinner når du trør over terskelen hjemme *tryll tryll*)
      3. Noen planer om ‘meet&great’ for ihuga fans?
      4. Eller leie kinosal i Oslo for “Pappahjerte’s ultimate kinoopplevelse for krapyl med følge”. Innebærer selvfølgelig bøtter med popcorn, aktivitetshjørne for de med unger som går lei to minutter ut i filmen m.m
      5.Kunne du tenke deg og finne den ultimate spa’en for foreldre og barn?

    2. Åhh, vi har akkurat samme sovestilling! Er ikke ofte jeg hører om noen som sover slik, selv om det definitivt er den beste stillingen 😉 Også ser jeg at vi gjør det samme om kvelden, YouTube med folk som spiller dataspill, er heller ikke noe jeg ofte hører andre gjør 👍🏼

    3. Nå føler jeg at vi ble enda bedre kjent med deg! Oh yeah!
      Men hvilke youtubere som spiller følger du med på, og hvilke spill er det snakk om?
      Jeg likte forøvrig svaret på spørsmål 9, og du vet hvorfor 🙂

    4. Hva er favoritt programmet ditt?
      Hva liker du best å se på youtube?
      Hvis du ikke kunne jobbe som blogger,hva ville du ha jobbet med da?
      Hva er du mest stolt av?
      Hvilken t-skjorte liker du best(av dine egne)?

    5. “Om vi mennesker vil klare å komme til et nivå der vi kan leve i harmoni med jorda eller om vi bare kommer til å kjøre på bånn drite helt til jorden kollapser og alt ender i en masseutryddelse som tar knekken på alt liv, med unntak av maneter og noen mikroorganismer i havet.” Skriver du samtidig som du skal gjøre det mest miljøskadelige som er mulig; reise med fly. Vil anbefale å ikke ta så mange ferieturer med fly om du ikke ønsker utfallet du skrev😊

    6. Ja nei altså jeg sier ikke at jeg har planer om å stanse jordens undergang og alt det der, jeg bare funderte over det, sterkt påvirket av innholdet i boken jeg leser for tiden (“Havet” av Morten Strøksnes) 😉

    7. Du må jo se på twitch. Masse gærne folk som spiller 🙂 har noen syke klipp å anbefale, men tør ikke i dette feltet 😉

    8. Kjenner jeg avskyr både deg og bloggen din. Elsket parodien av deg i hashtag den var meget treffende, om menn på ammerom osv 😅 Huff jeg syns du er en tragisk type og det virker nesten som om du prøver å være kvinne noen ganger. La dama de være kvinne, hu har jeg derimot sansen for!

    9. Men altså… Hvis du hadde hatt en levende drage, hvorfor ønske seg flybilletter til Tokyo? Kunne du ikke bare reist på dragen? Mye mer miljøvennlig.

    10. Kjempepoeng!! Da får vi satse på at dragen kommer før flybillettene i posten.
      Min eneste bekymring nå er at drager forurenser mer enn kyr, for da blir plutselig det et problem også. Og så må jeg komme opp med et godt navn på dragen. Bah, nå ble det mye her 😛

    11. Så la meg se om jeg forstår deg rett:
      1. Du gikk inn på denne bloggen for å lese et innlegg.
      2. Du leste hele innlegget.
      3. Du tok deg tid til å legge igjen en kommentar for å si hvor mye du hater bloggen (som du akkurat har besøkt og lest et innlegg på..)

      Nei, her er det noe som skurrer, Line. Tror du liker den litt jeg 😉
      Er for øvrig enig hva gjelder Christina, har sansen for hu sjæl 🙂

    12. Yes, det stemmer! Vi har faktisk fått en utrolig kul utfordring om å bare spise vegetarmat en periode, og det kommer det mer om på bloggen ganske snart 😀

    13. Har tenkt på å vise dem frem før, blir bare så kleint å ha et eget innlegg om dem, men kan vise dem frem hvis/når det blir aktuelt å ta en til 🙂

    14. Oj dæven, takk for gode spørsmål!

      1. Å gud, denne er tøff. Blir ikke så ofte flau, men husker godt en gang da jeg var yngre og en venninne av søsteren min spurte meg om roller bladesene mine. Jeg synes hun var litt pen, så jeg begynte å stotre i vei på en lang og helt idiotisk forklaring om hvordan roller blades er litt som en sykkel hvis du tar dem etter hverandre og… nei. Haha, blir fortsatt flau når jeg tenker på det, haha! 😀

      2. Tokyo!!! (ev. New York)

      3. Haha, har egentlig mest erfaring med at det kommer utrolig lite folk på sånne ting x-) Hmmm, kanskje fordi jeg ikke har så mange ihugga fans? x-)

      4. Det er en KJEMPEIDÉ!! Absolutt notert bak øret og skal se hva jeg kan få til hvis de rette kontaktene kommer rekende.

      5. Nix. Ikke så veldig glad i spa og det høres egentlig ut som en grusom idé å ta med barn dit. Spa skal vel helst være et sted for sjelepleie og barnefri 😉 Kunne derimot tenkt meg å finne den beste storbyen å reise til for foreldre og barn 😉

    15. Haha, oh yes!

      Skamme sjååå. Det varierer litt hvem jeg ser på, men blir helt hektet når jeg først finner en bra en. Nå for tiden er jeg helt hektet på H20 Delirious (Hitman, For Honor, GTA5), Draegast (Turmoil, Besiege) og selvfølgelig alle som spiller T.A.B.S (Totally Accurate Battle Simulator). Men mange favoritter i kurven, alt etter hva slags spill man fyser på. Nerdcubed, WeaselZone, Olli43, BigMooney06, IGP osv osv 🙂

    16. 1. Hmmmmmmm…. Akkurat nå må jeg si Magicians på HBO, fordi jeg akkurat har sett ferdig første sesong og elsket den 🙂

      2. Kampsport og folk som spiller dataspill 😀

      3. Tekstforfatter i reklamebransjen. Var på vei inn i det, før jeg hoppet av den vanlige karrierestigen og satset på bloggen 😀

      4. Barna 🙂

      5. Ååh, får ikke lagt ut bilde her, men har så mange artige. Akkurat nå er det kanskje den med teksten slitte, gamle Wolfmother-t-skjorta som har vært med meg siden Norwegian Wood-festivalen for ørten år siden 😀

    17. Spørsmål:
      Hvordan POKKER får man “Johnny Johnny, yes papaaaa” ut av hjernen? Og ja, jeg stiller deg så absolutt ansvarlig, for hadde det ikke vært for deg, så hadde jeg levd lykkelig uvitende om at den sangen i det hele tatt finnes :O
      JEG BLIR GAL!

    18. Har egentlig ingen “ordentlige” spørsmål, men kunne du ha lagt ut flere gullkorn? Og hvor finner jeg den parodien som Line nevnte ovenfor?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg