Ny vri på barnas favoritter

/ samarbeid

I dag har Christina og jeg vært med på noe utrolig kult. I samarbeid med Salma har vi nemlig vært i Oslo og besøkt den nyåpnede pop-up restauranten Salma Barnemeny!

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Enkle salmaretter godkjent av barn 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Salmaburgere in ze making.

 

Konseptet bak restauranten er å inspirere deg og meg  til å lage deilige, enkle, raske og sunne fiskeretter – som barn faktisk liker!

For barn liker ofte fisk, hvis bare vi voksne vet hvordan vi skal tilberede den. Derfor var vi invitert til selve åpningen av restauranten for å prøvesmake noen enkle retter og se hvor enkelt god mat kan lages. Restauranten på hele 10 ulike retter med 5 ingredienser som lages på kun 15 minutter! Alle rettene er selvfølgelig godkjent av barn, som har vært en av de viktigste forutsetningene 🙂

Vi fikk servert en rekke ulike retter og smattet oss blant annet gjennom nachos med salma, salmapizza og salmaburger. Og alt smakte helt fantastisk! Jeg tror kanskje burgeren var favoritten, men jeg klarer faktisk ikke velge. Perfekt balanserte smaker og kjempegodt ned til siste smule.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jasså søta, er du her ofte?

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Og jeg bare: Jeg kan sjonglere mat. Skal vi være kjærester?

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Salmapizza, en skikkelig høydare!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nachos med masse deilige godsaker. Yum!

 

Såpass godt var det faktisk, at jeg ble sittende og tenke: “Vent nå litt… klarer jeg egentlig å få til dette hjemme?”. Alle oppskriftene fra restauranten finner man på salma.no/barnemeny og de mener selv at det skal være lett som en plett å lage, så derfor.. Challenge accepted!

Derfor ble det salmapizza til middag her i dag. Laget av pappa. Med 5 ingredienser. Og 15 minutter på klokka.

Og vet du hva? Barna elsket det!! Kanskje ikke så rart, for livrettene til 4-åringen er sushi og pizza, så “sushipizza” kunne liksom ikke slå feil. Og det gjorde det ikke heller. Midt i en munnfull hørte jeg ham faktisk si noe som: “Jeg tror nesten dette er det beste jeg har spist, nesten”. Og med det var en ny favorittrett på plass 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

10 av 10!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mine!

 

Ikke at jeg er veldig overrasket egentlig, for Salma er en veldig delikat råvare som er enkel å bruke. Man tenker jo at fisk må kokes og stekes og behandles i det uendelige, men salmalaks av høy kvalitet serveres helst rå og smaker helt nydelig. Men det kan jo være litt vanskelig å komme opp med gode ideer, og derfor passer det bra at oppskriftene på alle de 10 smaksrike rettene fra Salma Barnemeny nå ligger på nettet. Alt du trenger er 5 ingredienser og 15 minutter.

15 minutter! Det kommer veldig godt med når man kommer hjem fra barnehagen og “Ulvetimen” slår inn. Da er det få ting som passer bedre enn å smelle sammen noe raskt, godt og enkelt, så kan barna heller spise som ulver, fremfor å oppføre seg som dem 😉

Så hvis du er i Oslo denne uken: Stikk innom Salma Barnemeny i Stortingsgaten 4. Restauranten kommer kun til å holde åpent i én uke, så her er det bare å raska på hvis du er klar for nye og spennende smaker til lunsj eller middag.

Hvis du ikke befinner deg i Oslo, men er klar for å diske opp enkle retter som barna nærmest garantert kommer til å like:

–> Klikk og last ned oppskrifter fra Salma Barnemeny

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Den beliggenheten, da 🙂

 

/ Itadakimasu! ^_^

5 kommentarer
    1. Haha, ja det vet jeg alt om. Lett å bli sittende fast i samme spor med grillpølser og spagetti 😉 Men dette funka i hvert fall som bare juling på våre barn! Lykke til og seriøst: De nachochipsene.. Oh lord <3

    2. Yes, jeg er helt enig! Digger konseptet om å få i barn mer frisk og sunn mat, og ikke tenke at fisk er for skummelt for de små, for der tror jeg vi foreldre ofte gjør våre barn en bjørnetjeneste. Begge barna våre elsker f.eks sushi og det tror ikke mange ville tenkt at man kan servere barn, men de spiser seriøst mer enn meg når det er rå fisk til middag, haha! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg