Barnas 15 rareste youtube-favoritter

I helgen slo det meg for første gang hvilke syke tv-vaner barna våre har på youtube.

Man tenker jo selvfølgelig at det er helt tilfeldig hva de velger i den alderen, men når de alltid klarer å finne tilbake til de samme syke sakene hver eneste gang, begynner man jo å ane et visst mønster.

Derfor har jeg gått gjennom spillelista og kartlagt barnas 15 rareste youtube-favoritter. Og her er det mye som kan drive et voksent menneske til vanvidd. Heng med! 😉

 

 

15. Spillvideoer

Om det er Minecraft, Red Ball 4 eller hva det er, barn digger tilsynelatende å se på folk spille dataspill på youtube. Her er en ganske enerverende pappa og sønnen hans som spiller pluttens favorittspill.

 

14. Du e eleeeektrisk!

Kommer jo selvfølgelig ikke unna de gutta her. Herregud, hva er det med disse to tvillingene som går småbarn til å gå bananas? Hva enn det er, det funker. Elektrisk har blitt spilt snart 28 millioner ganger, og jeg er nok ikke den eneste småbarnsforeldren her til lands som kan teksten både opp ned, bak frem, sidelengs og på tvers.

ri5_fzndMBg

 

13. Masha & Mishka på russisk

Denne er jo en selvskreven favoritt på lista. Alle med småbarn vet at serien med den ekstremt irriterende lille jenta og den særs tålmodige bjørnekompisen hennes, er som kokain for barna. Beviset på det er at de gladelig ser time etter time med serien, gjerne på språk de aldri engang har hørt om. Har for øvrig skrevet om serien tidligere i innlegget: “Hva er det med bjørnen?”

xcL-oGPxgCg

 

12. Danglebær-sangen

Det sier jo seg selv at en sang utelukkende dedikert til rumpeorientert humor vil score høyt hos en 4-åring, og teksten til denne tror jeg gutten i huset lærte seg minst 12 år før han burde.

r03Z3rx7ISM

 

11. Mother Goose Club

Noen har gitt disse barna ulovlige rusmidler og jeg mistenker LSD. Det er ikke pent gjort og burde vært anmeldt, men barna ser ut til å like det, så da får det være greit. Mother Goose Club får selvfølgelig ørten minuspoeng for å lage medleyer som varer i inntil 2 timer, uten at barna i videoene slutter å smile som om de har vunnet 10 millioner kroner. Sier jo seg selv at det er noe suspekt på gang her.

iwgfEQk4p4U

 

10. Tutitu – hallo lykkeland!

Videoene fra TuTiTu minner meg egentlig veldig om da jeg skulle operere kneet for noen år siden og fikk OxyContin før operasjonen. Hele kroppen ble helt nummen og jeg kunne føle fingertuppene mine, men ikke så mye mer. Litt sånn er disse klippene. Hypnotiske og etterlater deg helt tom i hodet. Ser for meg at dette er perfekt å sette på hvis man trenger å døyve følelsene etter å ha blitt angrepet av en hai eller lignende.

QSrZcCVVRVw

 

9. Når Spiderman og Elsa får barn

Man kan jo lure på hva som får helt normale, oppegående mennesker til å lage noe slikt, men det har de altså gjort. Timesvis av det. Kledd seg opp som diverse superhelter og filmet det hjemme. En soleklar ener på terningen fra meg og listens desiderte høyeste poensum på irritasjon. Kvaliteten er lav, underholdningsverdien likeså, men barna sluker det som sukkerspinn.

cf_gG0_LHfg

 

8. Lage plastelina

Hvis jeg sier at plutten har satt på denne et sted mellom 7-8 millioner ganger, tror jeg vi burde være innafor. Han orker selvfølgelig bare se en liten bit, så de første par minuttene av denne, kan jeg på rams 😉 Skal ærlig innrømme at jeg liker denne mer enn mye annet på lista, takket være fin bruk av musikk og det er jo tross alt plastelina. Plastelina kommer alltid til å være moro.

7OHMqdMpsj8

 

7. Lage godteri

Barn elsker å se andre lage godteri. Ikke overraskende. Og til det har man selvfølgelig en hel hærskare av hender til å gjøre jobben. Her er det lett å plutselig kjenne suget etter sjokolade, helt til man innser at noen har klådd noe vakent på absolutt alt godteriet. Da pleier det å gå over. Ikke for barna da 😉

cTTvBjoOMMY

 

6. Spise godteri

Har du noen gang sett to jenter bli servert en godterislang på 12,5 kilo? Vel, det har jeg. Veldig usikker på hva noen skal med et barns vekt i sukker, men det er nøyaktig sånne ting barna finner på nettet om de får lete litt på egen hånd. Middagen er servert.

x7wVoW-e1O0

 

5. Jeg er en gummibjørn!

Du trodde kanskje, som meg, at “I´m a gummy bear” var et kortlevd fenomen for typ 10 år siden? Nei da, gummibjørnen lever i beste velgående på youtube. Ikke bare det, men sangene om den skjeggete, halvnakne bjørnen finnes selvfølgelig i ørten varianter og språk, og barna liker alle variantene like godt. Selvfølgelig.

astISOttCQ0

 

4. Åpning av kinderegg

Har ikke barn forstått at de kan få sine egne kinderegg? Hvorfor må de på død og liv sitte og se på ekle hender som tafser på sjokolade i time etter time? Jeg vet ikke hva det er med barn og videoer av hender, men de ser ut til å elske dem. Og et er ganske ekkelt. Enda verre når det er hårete mannehender grafser og klår på sjokolade.

_We4Gcvmk9s

 

3. Hode, skulder, kne og tå

Et eller annet sted der ute i landet, sitter personen som er ansvarlig for dette grusomme verket. Misforstå meg rett, barna sluker det rått, men dette KAN jo ikke være bra for hjernen. Denne bamsen hjemsøker i hvert fall meg om nettene og skaper ganske garantert varige mén hos en hel generasjon småttiser.

UlIwZpI9PGw

 

2. Indiske barnesanger

Chu Chu Tv. Hvis ikke navnet alene får det til å gå kaldt nedover ryggen din, kan du ikke ha småbarn i youtube-alder. Chu Chu lager lettgjenkjennelige barnesanger på dårlig engelsk med ganske creepy animasjon og skjærende stemmer. Det er vanskelig å plukke en favoritt blant alt, for videoene er ofte satt sammen av ørten ulike barnesanger i halvannen times medleyer. Halvannen time!

Ingen fare, etter fire-fem minutter blir man så mettet at man løper rett ut i naturen og klemmer et tre, men barna kan tilsynelatende sitte og se på indiske barnesanger i all evighet. Vedlagte video er sett snart 900 millioner ganger. 900 000 000, der altså.

Legger også ved et bilde av teamet som står bak disse videoene, så kan du jo bedømme selv. Jeg sier ingenting altså, bare… Ja. Dette kan jo ikke være bra 😀

(bilde: chuchutv.com)

 

kHSFpGBFGHY

 

1. Flere indiske barnesanger!

Beklager altså, men India stikker av med både gull og sølv i denne konkurransen, for CVS lager akkurat samme type filmer som Chu Chu Tv på andreplass, bare med mye dårligere lydkvalitet, verre animasjoner, dårligere språk og høyere hjernevask-faktor. Legger ved en snutt som til nå er blitt sett over 135 millioner ganger, hvorav mine barn står for rundt 2-3 millioner.

nbXKtFoTBqo

 

/ Jeg er en gummibjørn!

* Følg Youtube-hjerte på Facebook *

34 kommentarer
    1. Herre min himmel. Det er jo helt sprøtt å se!
      Akkurat som å se youtube loggen min etter guttungen har vært på youtube! 😂 Merkelig som du skriver over her, hvordan de finner frem til alt dette😂 Men utrolig morsomt å se altså 😁👍

    2. Min eldste som blir 4 år i oktober har nok den merkeligste YouTube spillelisten noen sinne.
      -Steam trains galore.
      – en haug med videoer fra 1930 om hvordan bygge damplokomotiv.
      – en haug med hvordan reparere damplokomotiv.
      – hvordan bygge gravemaskin
      – og flere timer med anleggsmaskiner som jobber
      Minsten på snart 2 år har kun: litle baby bum. Samme sanger som chu chu, men bedre melodi, animasjon og stemmer

    3. Kjenner igjen alt for mange av disse videoene! Noen gang lurer jeg på hva personene som lager slike videoer har fått i seg når de kom på å lage slikt!!

    4. Kjenner igjen flere her ja. Følte det hadde gått litt for langt da minstejenta på 2 år erklærte at hun skulle bæsje i badekaret, for det gjør Elsa (sett på YouTube 😮 ) Ellers synes faktisk både jeg og ungene at PuddingTv er ganske kult. Har dere testet? Norske eventyr og barnesanger med en gøyal vri 😉

    5. Når datra fikk indisk uttale på det hun kunne av engelske ord,er det på tide å finne noe annet😁 Sjekk ut Pudding-tv! 👍

    6. Her var det mye kjent, særlig fra da junior var 2-3 år. Savner vel egentlig bare Tayo the Little Bus (helst på originalspråket dvs koreansk). Nå ved fire er han mest opptatt av lego i alle former. Bygging av lego, lego spill, lego alt….

    7. Skrudd hvor likt det er. Vi er med på alle her, bortsett fra indiske barnesanger. Har ikke funnet de ennå.
      Derimot ser minste avkom på en absurd-famile som har hypa-opp “pekefinger, pekefinger, hvor er du?”, til å inneholde laaangt flere fingre enn normalt. Her snakker vi Thomas toget-finger, lillebror-finger, rosa-finger, U name it 😂

    8. Måtte seff se på videoen med colaflaske-sjokoladen og kjente jeg ble uhorvelig utålmodig og lettere irritert allerede når etiketten skulle rives av. Og hvordan skjære i stykker flaska etterpå uten å knuse sjokoladen?!
      Nei, der trykket jeg vekk videoen….så svaret får jeg ikke😂
      Mye rart altså! Sønnen på 12 elsker å se andre spille TV-spill. Forstå det den som kan. Mye bedre å spille selv da jo😎👍

    9. Her er yndlingsfilmene de som viser andre barn leke med traktorer osv 😂 Som for eksempel Jacks World som leker med bruder leker. Kan gå i timesvis. Han snakker også tysk, så venter på noen gloser. Men litt skummelt når de velger neste video. Her tok jeg gutten i å se på hvordan man kan male en lekepistol og lekekuler slik at det ser mest ekte ut. Veldig greit å kunne som 3 åring 😂

    10. Her går det mye i pudding tv. Det kan faktisk anbefales. Man kan faktisk se på det i timesvis uten å bli lei (mammaer og pappaer) og barnet elsker det. Sjekk det ut!
      Min datter ser også på store kinderegg som åpnes av et barn,og inni ligger det masse ting. For eksempel elsa barbiedukker, og tilbehør. Tar ut en og en ting i “sakte film”. Det er da jeg sniker meg unna med kaffekoppen, blir jo aldri ferdig.
      Annet hun ser på er;
      # Sesam stasjon
      # Postman pat
      # Doctor mcstuffins (jeg har blitt immun og legger ikke lengre merke til når den står på)
      # Jake og sjørøverne
      # Litt forskjellige dyr som lever i jungelen osv 🙂

    11. hahaha, dette var som å se mini sin spilleliste, spesielt disse voksne som kler seg ut som Elsa og Spiderman, det er så mye rart.. Og hun sluker det rått.. fatter ikke hvorfor det er så spennende, men jeg får jo høre henne om jeg skulle finne på å be om telefonen min midt i en slik episode :O 😛

    12. Og der fikk du meg til å se helt episoden med mishka og maskha(?). På russisk. Og jeg har ingen barn.., takk ska’ru ha! 😂

    13. Oh Jesus! Her kjenner jeg meg igjen. Har selv en lillebror på snart 4 og sitter i tillegg en del barnevakt for 2 stk på 4 og 7 og alle tre er såå opptatt av YouTube. Plastelina, åpning av leker, og de jeg sitter barnevakt for forviller seg innom alt fra sminkevideoee til folk som bare sitter og snakker. Lillebroren min derimot elsker å se på helikopterlandinger, så det går en del av det også. Det verste er kanskje at jeg blir like bergtatt selv, og kan sitte i flere timer å se på housetours av såkalte tinyhouses, folk som pynter kaker, klemmer kviser (!!) osv. Sistnevnte er like skummelt som det er gøy hahaha

    14. Hahahhaha!! Herregud, TUSEN TAKK for at du delte dette her, nå ble jeg så letta at jeg nesten begynte å grine! Jeg var oppriktig bekymra for min 3 åring som så på alt dette her, SPESIELT disse syke voksne som sprader rundt i spiderman-drakter i alle regnbuens farger og får barn med Elsa – hahahha… Har liksom følt at alle andre barn ser på Doctor Mcstuffins og Mikke mus og alle “vanlige” barnetv-program, men dette finner han ikke interessant! En annen ting som er i vinden om dagen er store barn (typ 8-9 år) og en pappa som leker at de er babyer – sitter med smokk, spytter ut maten de får, hyler osv… Det er jo helt sykt – hvem lager sånt?! Haha! Senest i går uttrykte jeg min bekymring til min samboer om at det kan da ikke være vanlig at barn ser på dette her – men nå ser jeg at han ikke er den eneste – PUH! Hahaha 😀 Utrolig hva som fenger de, men alt for å få lørdagsmorninger til å bli litt lengre sier jeg 😉 Tusen takk for tidenes innlegg i alle fall, nå sover jeg godt heretter 😉

    15. Takk og lov for at jeg fikk sønnen min til å se på Sesam stasjon😋 På den annen side er han nå hekta, og det finnes kun én norsk dvd😩 Heldigvis noen hele episoder på YouTube og noen episoder på NRK.no, men ellers lite. I tillegg har han lært seg å like kun de to første innspillingene av Kaptein Sabeltann😳 Han elsker innspillingene fra 1992 og -94, men setter jeg på noe av det nyeste – nei! Overhodet IKKE interessert😋 Det er jo forsåvidt bare Formoe som er kaptein Sabeltann da men🙂 Av nyere ting digger han mikkes klubbhus, Jake og sjørøverne og Jungelhjul. Han har heldigvis også begynt å like Emil i Lønneberget og Pippi – på svensk☺️ Herlig😋

    16. Oh lord, føler med deg på Gummybear! Min vakre 8-åring har en cd-spiller på rommet sitt hvor han kun hører på en CD. Starter alltid fra spor 1, og hvilken sang er det, mon tro? Så må han selvsagt sette den på repeat, siden det er “den kuleste sangen på hele CDen”.. Dette har nå pågått i to år, så du har mye å se fram til!

    17. Å HERREGUD! Det er helt loco! Jeg kjenner hjernecellene renner ut gjennom ørene! Det ser ut som det er en universell lov at unger liker det mølet der. Sønnen min DIGGER det. Her legger vi inn en periode uten youtube når vi føler at hjernen har mistet for mange celler hos alle store og små. Tittitu, whats the new surprise? Sikle sikle, gurgle, gurgle. Men fra spøk til revolver, det kan’ke værra bra å se på det der i lengden?!

    18. Min bror pleide å sjå på haiangrep og infiserte edderkoppbitt (ikkje det at han fekk lov, men visst foreldra var vekke i fem minutta for å gå på do), når han var i 3årsalderen, heldigvis har hab slutta med det no.
      Her i huset med lilletuppa på 1.5 år går det berre i ChuChuTv, etter to vekers sjukdom og det var det einaste som roa ho ned. Guri so fengande dei er og, grusomme sangar, men går og nynna på da heile dagen.

    19. Trodde kun der var min datter som var fascinert av de som åpner kindereggene😂 Men godt å se at det er flere. Diskuterte det med ei venninne i helgen og hun på å le seg i hjel av hva jentungen min så på. Et eller anna må jo det være som fenger de små. Kjekt for ungene, mens foreldrene er det som en kjedelig forelesning. Der man prøver så godt man kan å virke interessert, mens man egentlig har lyst til å gjøre noe helt annet.

    20. TAKK! Så utrolig deiligå se at jeg ikke er alene om å lide meg gjennom disse videoene i bakgrunnen. Spesielt chu chu og johnny johnny. Den kidden lyver så det renner av ham.

    21. He he he. Takk for innlegget. Det ga meg en indre ro at det ikke bare er min datter på 3 år som ser på dette skvipet. Har flere ganger sett på det selv, før det plutselig går opp et lys for meg, og jeg og samboeren snur oss mot hverandre å spør hva i all verden er det vi ser på 😂
      Like fengende for voksne, skulle tro hele gjengen er på bærtur.
      Dette er fremtidens unger 😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg