Det tøffeste en mann kan gjøre

I dag fikk jeg en veldig uventet og utrolig hyggelig melding på facebook. Såpass trivelig faktisk, at jeg blir nødt til å dele den her.

 

Positive Builder worker with pneumatic hammer drill equipment over blue sky

 

For du skjønner, som lakserosa pappablogger er det jo ikke ofte jeg hører fra menn her inne. De få gangene en mann drister seg til å legge igjen en kommentar, er det som oftest for å si noe a la: “Og du kaller deg mann? Hø hø hø, jeg ler av trynet ditt”. Du vet, den type ting.

Og derfor var det så veldig uventet å sjekke innom facebook i går kveld og bli møtt med denne trivelige gladsaken:

 

“Leste noen av dine byggeplassinnlegg høyt i spisebrakka på jobb i dag. For en latter fra kara rundt meg på byggeplassen. Herlige innlegg du skriver! Vi begynte å snakke om det å være mann, og ble enige i at det handler ikke om å spise mat med henda eller å tisse stående.. Men å være en god far var det tøffeste en mann kunne gjøre. Fortsett med de herlige historiene dine :-)”

 

Sånt varmer et sittetissende pappahjerte. Det gjør meg kanskje ikke mer macho, men det føles i hvert fall bra å bli akseptert av gutta på byggeplassen, tross at jeg ikke gnager gjennom beinet på koteletten eller spiser hele eplet (stilk og kjerne inkludert). Men helt dott er jeg jo faktisk ikke, la oss ikke glemme at jeg tross alt kan slåss OG bygge en rimelig tøff kasse til alkogave 😉

Og jeg er selvfølgelig helt 100 % enig med gutta på gølvet: Det viktigste er ikke å ha et håndtrykk som kan knuse bein eller om du kan rape hele nasjonalsangen etter at du har styrtet en øl. Det tøffeste en mann kan gjøre er å være en god far.

Og med det kan jeg så absolutt ta freddan 🙂

 

Worker with protective gear with thumbs up

 

/ Gooooood hælj!

Les også: “Bare nesten en av gutta”

* Følg Mannehjerte på Facebook *

10 kommentarer
    1. Så koselig å få en slik melding 🙂
      Og jeg som skal bli mor for første gang i Desember og min samboer som skal bli far for første gang, så vil jeg si at jeg er enig med deg og gutta 🙂 For dere har en like viktig jobb som oss mødre, men dere blir ikke like mye lyst ut i rampelyset vist vi kan kalle det for det, sånn som vi mødre blir. Så syns det er helt fantastisk å ha en pappa blogger som deg, som viser hvordan pappa livet er, jeg syns vi skal begynne å vise mer til pappa tilværelsen enn å bare skryte mødrene opp i skyene, for fedre trenger vi alle her i livet 🙂
      God helg til deg og dine <3 🙂

    2. Jeg tror fedre er utrolig viktige, og at det å være en god far kan være den viktigste jobben du noen gang vil ha – i tillegg til å være den beste samboeren/ektemannen du kan være. Om man er en bygningsarbeider eller blogger spiller vel mindre rolle 😉

    3. Utrolig koselig melding! Å være en god far er mye mer jobb enn å ha navnet sitt på en fødselsattest. Det virker som at du gjør denne jobben utrolig godt, og da spiller det veldig liten rolle hvordan du tisser. 😉

    4. Jeg forteller samboeren ganske ofte som blir pappa for første gang om noen dager, at det tøffeste og beste med han, er at han er så innstilt på å bli en god far 😊 Det er jo ikke noen selvfølge, men her blir det nok han som blir gående hjem mens jeg må la hjulene rulle for Norge 😄 Dere mannfolka er mye tøffere når dere er følsomme og myke, enn å være tøff i trynet og skryte av all hard jobb dere gjorde 7 timer tidligere samme dag.

    5. Så fint innlegg 🙂 kommenterte tidligere på innlegget om datteren din at det er ordet feminint som trenger en ny definisjon fordi der er ganske jentete å være en tøffing. Ser jo nå at ordet maskulint også trenger å bli sett annerledes på da det ikke finnes noe mer maskulint og tøft en å være en skikkelig bra pappa. Og faktisk ganske rørende at det er konklusjonen til en haug av barske menn på en byggeplass også. Ser vel at det tøffe og det omsorgsfulle stort sett går hånd i hånd hos både menn og kvinner, selv om mannfolka har litt mer muskelmasse, penis og litt mer testosteron 😂

    6. Faktisk helt enig, spesielt etter å ha sett hvordan lillesnuppa her i huset oppfører seg, hehe. Synes også denne testen fra Myth Busters viser en interessant sak: Kvinner har ofte høyere smerteterskel enn menn. https://www.youtube.com/watch?v=u4kvpjQe8nw

      Det som ikke er med i denne lille snutten, er at de senere så at resultatene varierte veldig også mellom kvinner, så viste det seg at kvinner som har født barn har vesentlig høyere smerteterskel enn andre kvinner, som igjen har høyere smerteterskel enn menn. Så kvinner som har født barn skal man definitivt ikke kødde med 😉

    7. Yes! Og så utrolig bra for ham/dere at han er innstilt på å bli en god fattern! Da har man gode forutsetninger for noen herlige år fremover 🙂 Lykke til med småttisen!! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg