Alt du trenger er mobilen

Har du tenkt over hvor vanvittig mye vi bruker telefonen til? Sånn var det ikke da jeg var ung, si! 😉

/ sponset innlegg

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Jeg er jo fra den generasjonen som vokste opp da de første mobilene så dagens lys, og den gang var det ingen som egentlig skjønte hva man skulle med den.

Vår første mobiltelefon, var en såkalt “biltelefon”. Et stort telefonrør med en tykk, krøllete ledning festet til en massiv kloss som sto plassert i bilen. Se for deg en gammeldags fasttelefon lenket til en koffert på rundt 10 kilo. Ikke akkurat noe å ha i lomma.

 

 

På den tiden fungerte mobilen kun til to ting: Sjekke dekningen (som alltid var på det aller laveste), samt ringe til kompiser for å si:

– Halla, gjett hvor jeg er a! Hjemme? Nei, jeg er i bilen! Er ikke det sjukt? Jeg ri… hæ? Hallo? Nå hørte jeg i… (summetone, samtale brutt)

Senere ble mobilen faktisk mobil, men heller ikke da var det særlig bruk for den. For det første var det altfor dyrt og hva i all verden skulle man med sånt uansett? Alle hadde jo hjemtelefon! Om man på død og liv måtte være tilgjengelig hele tiden, kunne man heller skaffe seg personsøker, for mobiltelefoner var bare jåleri for tullebukker. Dessuten var det sinnssykt harry.

Nå for tiden er det jo littebittegranne annerledes. Det finnes vel snart ikke en person igjen i landet som ikke er i gang med å ta selfies innen de forlater fødestua.

Tenk hvilken vanvittig forandring det har vært på bare 20 år! Den gangen brukte man ikke mobilen til det spøtt, men nå er mobilen nært sagt alt du trenger.

Jeg kunne prøvd å liste opp alt jeg bruker telefonen til i løpet av en dag, men den listen ville blitt veldig lang. Selv tannbørsten min er synket opp mot mobilen, og det sier vel litt.

 

need to use cellphone when wake up

Og de bare: “Halla, skjer a?”, “Æh, du veit”.

 

Nylig har jeg dessuten kommet over enda en kjempesmart ting jeg kan bruke telefonen til: Mobilbetaling!

Strex er en helt ny tjeneste som lar deg betale for varer og tjenester utelukkende med bruk av mobiltelefonen. Ingen app, kredittkort eller noe som helst – bare mobilen!

Med Strex bruker man enkelt mobilen til å betale for bussbilletter, parkering osv, så slipper man å kløne med egne apper, kredittkortopplysninger osv. Du bruker bare mobilnummeret ditt der Strex er tilgjengelig, så kommer beløpet rett på mobilregningen. Enkelt og greit.

Selv brukte jeg Strex så sent som i dag for å skaffe meg VG+ og sjeldent har jeg kost meg mer med mobilen mens barna lekte og herjet i bakgrunnen. For si hva du vil om å leke på gulvet, men etter en stund er det fint å kunne fiske frem mobilen og få litt pappatid også 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Klar for enda enklere betaling med mobiltelefonen? Prøv selv! Strex funker på alle mobilabonnement fra alle leverandører. Du trenger bare mobilen, så er du klar for å betale bussbilletter og alt mulig rart på null komma svisj. Alt du trenger er mobilen, så ordner det seg. Enkelt og greit 🙂

 

 

 

Gjør livet litt lettere –> Klikk her og prøv Strex!

* Sjekk ut Strex på Facebook *

3 kommentarer
    1. Jeg ser det står at dette ikke er noen app, men hvordan skal man betale da? Får man spørsmål på sms eller hva er greia? 🙂 Eller skal man bare logge inn på nettsiden ?

    2. Halloisen!
      Dersom du f.eks. skal betale for en bussbillett med ruter, må du inn på Ruter-appen/nettsiden for å velge billett, og derfra kan du betale med Strex ved å sende en sms – i stedet for å velge visa eller en annen metode. For bussbillett er det jo da kanskje mest aktuelt for de som ikke har månedskort, og må betale for enkeltbilletter.

      Er man f.eks på besøk i Oslo er det noe herk å måtte legge inn alt av kortinformasjon etc for bare en enkelt billett. Det er på disse små-betalingene Strex kan gjøre ting enklere 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg