Evig solskinn i et tacosinn

Wohoooo, endelig tacofredag og jeg gleder meg så vanvittig!

Men i dag slo det meg: Hvor lenge har jeg egentlig holdt på sånn her? Glede meg som en unge hver gang det lukter tacosaus og krydderfest? Og hvorfor blir ikke gleden mindre? Det er jo helt julaften hver eneste gang det er taco på menyen!

Kan jeg virkelig holde på slik resten av livet? Vet du hva, jeg tror faktisk svaret er ja! Er ikke det fantastisk?

 

O helga natt, det er tacofreddan!

 


Tacokjærlighet går tydeligvis i arv 😉

 

Det må jo være sånn her de folka som er lidenskapelig opptatt å følge et fotball-lag føler det. At hver kamp er like stor, at hver søndag er like viktig. For sånn føler jeg det med taco. Den ubeskrivelige gleden av å skulle møtes igjen, nesten som å treffe en bestevenn. Eller julaften.

Og det er ganske sært, for jeg har spist taco minst 2-3 fredager i måneden i sikkert 10 år, men likevel blomstrer kjærligheten like sprudlende intenst som første gang jeg satt mine perlehvite i et knasende skjell for første gang og kjente sommerfuglene blafre i magen.

Og det på tross av alle de fredagene jeg har endt opp slik på sofaen:

 

 

Så hvor enn du er, hvem enn du er: Ha en strålende helg! Og husk, helgen blir alltid litt bedre med taco 😉

 

Fitness dance studio zumba class. Dancing woman in gym during exercise dancer workout training with happy fresh energy.

Do the taco dance!

 

/ Hipp hurra – det er tacofreda´! 🙂

* Følg Tacohjerte på Facebook *

13 kommentarer
    1. Her har jeg dessverre en samboer som ikke liker Taco.
      Så blir spist kanskje 4 ganger i året, til min store fortvilelse. 🙁
      Overlykkelig hvis jeg er på middagsbesøk hos noen på middag og de har Taco.
      Ha en fin helg.

    2. Det tok lang tid før jeg begynte å like taco, det er noe med krydderet som jeg slet litt med. Bruker fremdeles ikke så mye krydder i kjøttdeigen og vi bruker alltid lefser. Nå synes jeg det er godt da! :o) Men hva bruker dere som tilbehør til kjøttdeig og ost?

    3. Lurer også litt på hvorfor man aldri blir lei, hver fredag liksom? Men noen spiser jo grøt hver lørdag.. så;)
      Elsker tacoen like mye hver gang! Også er det interessant å høre hvordan andres taco er.. hvilket fyll, rekkefølge, skjell eller lompe? Alle tacoelskere er sære;)
      God helg da:)

    4. Hei. Hva er det med taco som gjør at du bare elsker dette måltidet? Er det selve settingen, krydderet, grønnsakene, kjøttet, sausen, tortillaen, skjellene eller hva?
      Jeg har en del livretter selv, men hadde blitt ganske matlei om jeg spiste noe så ofte som det ser ut til at du gjør med tacoen.

    5. Ann-ch: det er vel settingen og det at man kan sitte der og ta litt av alt. Det blir jo samme greia som fondue og tapas. Man samles på en annen måte enn om man bare sitter der med hver sin middagstallerken! Å spise taco alene er ikke like godt som å spise den med andre 😉

    6. Haha, ja nei si det. Tror det har mye å si med at det er blitt selve symbolet på fredag kveld og god stemning. Også smaken da selvfølgelig. Fredag kveld + krydret mat + god stemning = Sikker vinner 😀

    7. Vi hadde taco i kveld… vet du hva jeg glemte å kjøpe? Salsa!!!!krise!! Det og løk er det beste. Osten glemmer jeg på sikkert annenhver taco men salsa glemmer jeg da aldri!!!

    8. Vet du hva? Jeg har faktisk sluttet med salsa! Eller jeg tar det på i blant, men synes jeg lever godt uten også. Ost har jeg helt sluttet med, for den stakkars osten er jo helt sjanseløs på å sette preg på en så krydret rett. Løk glemmer jeg også ofte, haha! Pleier å steke og ha oppi kjøttdeigen, eller servere rå (etter et lite vannbad for å roe den verste løkstanken) 😉 Ah sukk, bare tanken gjør meg sulten, hehe.

    9. Et lite tips som jeg håper du ikke kimser av hvis du ikke har prøvd det; mango i tacoen! Seeeriøst, prøv:D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg