Glem ikke musikken

Denne uka har jeg endelig begynt å løfte vekter igjen!

Etter at mitt ambisiøse treningsprosjekt “Sofagrisprosjektet” kræsjet hardt for halvannet år siden, tenkte jeg at mine vektløfterdager muligens var talte, men nå er jeg endelig tilbake og det føles fantastisk å være tilbake i gorillaburet for å løfte metall som en primat. Vel, med ett ganske sjenerende unntak…

 

Powerful muscular man lifting weight

 

For i dag hadde jeg min andre trening og rutinene er ikke helt på plass enda. Jeg glemte blant annet å ta med både håndkle og musikk. Selv om jeg trener absolutt best med musikk på øret, tenkte jeg at det fikk stå sin prøve og turet på. Jeg startet med markløft og benkpress og kjørte på. Endelig tilbake, svetten siler, dette føles bra! Men det tok ikke lang tid før det hele ble litt beklemt…

For som seg hør og bør på slike treningssentre var jeg hele tiden omringet av treningsentrenes alfahanner. Du vet, blodtrente bisonokser som ferdes to og to fra apparat til apparat for å legge på maks vekt, brøle som aper, smelle med metall og snakke så høyt som overhodet mulig. Denne gangen var intet unntak. Mens jeg lå der og prøvde å løfte saltstenger som en underernært chihuahua, prøvde de tilsynelatende å løsne bygningen fra grunnmuren. De stønnet, svettet, pustet og gryntet. Gjerne i takt. På polsk. På likt. Og det luktet svette mannebein lang vei.

Ikke bare det, men av en eller annen sinnssyk grunn var den vanlige treningsmusikken som dundrer og går i bakgrunnen, byttet ut med julemusikk! Helt seriøst, O Holy Night i gospel-versjon- Og med fire måneder igjen til jul, virker det enda litt for tidlig til å begynne å velte seg i amerikansk vokalonani.

Og alt dette lå jeg og hørte på mens jeg prøvde å konsentrere meg om å ikke få jernstanga over meg rett i fleisen. Så jeg prøvde å lukke øynene, men det gjorde saken bare enda verre. Den tykke luften, den svette lukten, julemusikken, den taktfaste gryntingen og menn som stønnet til hverandre på et fremmed språk – plutselig føltes det som å stå midt oppi produksjonen av en polsk voksenfilm.

Det gjorde absolutt ikke saken noe bedre, og resten av økta måtte jeg bare snu meg bort og late som ingenting når de begynte å grynte og snøfte som parrende elger. Resultatet ble nok der etter også. Jeg kom meg riktignok gjennom økta, men jeg vet ikke om svetten kom mest fra trening eller rødming.

Så bare et lite tips fra meg til deg: Neste gang du skal på treningssenter – glem ikke musikken 😉

 

 

/ O heeeeeeeelga naaaaaaaaaaatt!

* Følg Svettehjerte på Facebook *

15 kommentarer
    1. Fantastisk bra innlegg ler meg ihjel 😀 kjenner meg litt igjen der… Hehe et tips hvis du trener på morgen så er det ikke så mye folk. Så slipper du høre allslags mulige dyre lyder :D. Syns du var flink stå på videre 🙂

    2. Du har to flotte vekter hjemme, det er bare å kjøre på med løfting av plutt og lillesnupp, de får leke,- og du får trimme 😉

    3. Yes, morgentrening er helt gull! Planen er å begynne å trene etter jeg har levert barna i barnehagen. Praktiserte gryidlig trening da lillesnupp var baby, men å begynne å løfte vekter kl. 06 kjente jeg at ble litt i overkant tidlig 😉

    4. Haha, sant det, men har prøvd hjemmetrening og får liksom ikke noe rutine på det. Har til og med kjøpt diverse utstyr, men hjemme er hjemme liksom..

    5. Hva? Klager DU på julemusikk på dette tidspunktet av året? Nå tror jeg planetene må stå på linje eller noe sånt.. leste innlegget om legebesøket, men er du (og legen) helt sikker på at du er frisk? 😅 som fast leser tviler jeg sterkt på deres konklusjon..
      God helg fra bekymret leser ;-D

    6. Haha, en av tingene jeg måtte sjekke ut. Kjære doktor, jeg irriterer meg over julemusikk, noe MÅ være galt 😛
      Men neida, du har selvfølgelig helt rett, jeg ELSKER julemusikk. Bare ikke gospelversjoner som gjør alt de kan for å ødelegge favorittsangen mens man trener 😉

    7. Det var jo derfor jeg måtte til legen. Må være noe alvorlig galt med ørene mine 😉 Jeg begynte å høre på julemusikk allerede 24. juni, jeg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg