I dag er jeg mann

Til vanlig er jeg ikke mye til mann. Sitter når jeg tisser, hører på ABBA, tar varme bad og spiser hamburger med kniv og gaffel. Men i dag er jeg en mann, for i dag bygger jeg platting. I flanell.

Jeg skal riktignok bare hjelpe snekkeren og det føles vel mest som å være på Operasjon Dagsverk, men fasan heller, jeg skal melke det for alt det er verdt. Drikke kaffen svart, banne på nordnorsk, begynne å snuse, spytte ganske mye, sparke i grusen, klage over prisene på kneippbrød, si ting som “Han derre Jagland kan du få billig av meg!”, og selvfølgelig gå i flanell. Selvfølgelig.

Det er veldig sannsynlig at jeg på et eller annet tidspunkt skjærer av meg en hånd eller spikrer meg fast til fundamentet, men dersom jeg mot alle odds skulle overleve, kommer det oppdatering senere 😉

 

Ingen aaanelse om hva dette er.

 

Klassisk arbeidskar 🙂

 

Detta blir bra!

 

/ Hamre, spikre, sage, banne.

* Følg Mannehjerte på Facebook *

12 kommentarer
    1. Hehe…
      Eg syns det e heilt innafor for ein mann å sitta på dassen eg… Sjøl om man bare ska nr 1… Dasstid, for ein mann så gjerna har 2 eller fleire barn i flokken, det e å regna som fritid…
      Akkurat det med Abba e eg usikker på, men eg har jo tatt meg sjøl i å nynna med på Mamma Mia, The winner takes it all og andre tidløse poppisar fra 80″ tallet…. Når eg suse rundt i lastebilen…
      Men dasstid e hellig… Det e nesten den einaste legitime fritiden ein Pappa har tilgjengelig.. Foruten når man sover da… Eller e på jobb…
      Einkvar flerbarns Pappa vil te slutt innse verdien av å utnytta ett toalettbesøk te det fulle… Ja gjerna strekka strikken såpassa at man simulere ett ordinært nr 2 besøk på Litlahuset, fordi man mistenke at Kånå begynne å ana ugler i mosen… Og står utforbi og lytte, om man virkelig trenge væra så lenge på dass…
      Det e utroligt kor langt man kan strekka seg, for litt tid for seg sjøl… På ein måte…
      Ett halmstrå av egentid…
      Ellers lykke til med å snekkringa.. Satsa på an blir i vater…
      =D =D =D
      Helsing Han i Bodå…

    2. Hahaha, hjertelig takk for støtte! Så langt har jeg ikke fått snekret en eneste spiker, blir bare sendt ut på rare oppdrag for å ikke gå i veien x-) Dette blir spennende, haha!

    3. Fantatisk bra innlegg ð???ð??? dette her fÃ¥r du heilt til det er jeg sikker pÃ¥. Har tro pÃ¥ deg selv ð???ð???ð???ð???ð???ð???

    4. Laservater ser det ut som det er.
      Hilsen hun som måtte selv ta ned vepsebolet i hagen mens nannen gjente seg bak “….noen må legge barna….”

    5. Laservater ser det ut som det er.
      Hilsen hun som måtte selv ta ned vepsebolet i hagen mens mannen gjemte seg bak “….noen må legge barna….”

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg