Forskjell på folk, si!

I dag har jeg sett ferdig en av tidenes beste norske filmer om en av våre aller største helter, og den fikk meg til å innse en pinlig sannhet…

 

Colonial style adventurer with digital tablet exploring jungle wilderness.

 

For denne uken har jeg sett Kon-Tiki på mobilen mens jeg har sittet på do, ligget på senga eller vært ute med Teo.

Filmen som handler om larviksmannen Thor Heyerdahl som i over 100 dager krysset Stillehavet rundt på åpent hav i en liten flåte laget av balsatrær og hemptau, for å bevise en teori bare han trodde på. En teori som ganske sikkert ville dra ham ned i et våt grav. En ferd han fryktløst la ut på, da hele verden vendte ham ryggen. 8000 saktegående kilometer, kun drevet av vær, vind og håp. 8000 kilometer som naturens skyteskive. Det er Oslo-Trondheim tur/retur 8 ganger, det! Uten motor! På åpent hav!

Uten tvil en av tidenes mest spektakulære bragder, utført av en kar fra Larvik!

 


(bilde: p3.no)

 

Og her sitter jeg da, nesten 70 år senere…

Den siste uken har jeg kjøpt meg crocs, jeg har ligget våken halve natten på hytta fordi jeg synes det var for mørkt og skummelt til å gå ut på do, jeg har stjålet smågodt fra ungene, jeg har begynt å sitte når jeg tisser, jeg bruker hansker når jeg holder på i hagen og jeg krever bonuspoeng for å rense sluket i dusjen.

I går måtte jeg ta meg en times ettermiddagshvil fordi jeg forspiste meg på burritos og i hele dag kommer jeg til å holde sofaen siden jeg våknet med bare bittelitt vondt i hodet og 37,001 i feber.

Forskjell på folk, si!

 

 

/ Thor 1 – Peter 0.

* Følg Eventyrhjerte på Facebook *

8 kommentarer
    1. Kon-Tiki er en utrolig vakker film, med fantastiske skuespillere. Thor Heyerdahl var en av dem som følte at kallet fra havet, naturen og eventyret var mye større enn kallet fra hverdagen. Derfor er det definitivt forskjell på folk.

    2. Til trøst: Jeg har hørt rykter om at gode gamle Tor ikke var den helt perfekte ektemann. Tror, ut fra det jeg leser både på din blogg og kona sin, at du ligger hestehoder foran på dette området.
      Det er også kjent at eventyreren fra Larvik hadde sine klare begrensninger når det gjaldt å snakke engelsk. Vedder på du snakker bedre.
      Sist men ikke minst: Det er mye sunnere å sitte og tisse enn å stå. I tillegg får du bonuspoeng fra kona fordi ditt eksempel fører til at Plutten ikke eksperimenterer for mye med den ståinga før han blir god til å sikte.
      Crocsa akal vi ikke snakke om….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg