Ferien ble ikke helt som forventet…

Jeg hadde egentlig tenkt til å skrive et par innlegg om dagen. Lage video av sopptur, bærtur, kanotur, svensketur og bading. Et innlegg om fisking, et annet et om soppstuing. Litt om bok, sofakrok, hyttekos og peislukt. Jeg hadde med kamera og ørten linser, ladere og stativ. Videokamera, actionkamera, notatbøker og penner. Det skulle bare være en liten uke på hytta, men tenk så mange muligheter! Snappe litt her, skrive litt der, dokumentere det hele i bilder og detaljer.

Men så skjedde det noe rart. Det ble ikke så veldig mange innlegg og ikke en eneste videosnutt. Ingen sopptur i HD eller fotobonanza fra fisketur med ørten ulike kameraer og vinkler. Ikke en eneste snap og bare et par små innlegg. For ferien ble ikke helt som forventet…

Den ble nemlig akkurat det: Ferie. Og det var så fantastisk deilig!

 

 

 

 

Da vi først ankom hytta og jeg innså at jeg måtte kjøre i 10 minutter gjennom skogen for å komme til et sted med dekning, ble jeg naturlig nok superstresset. Som yrkesskadet heltidsblogger inntok kroppen panisk makspuls ved å plutselig være omgitt av trær, fugler, utedo, blåbær, tyttebær og fint lite annet. Ikke en trådløs-router eller pokestop i mils omkrets.

Christinas telefon hadde tidvis 4G hvis man gikk helt opp til bilen, men hvor lenge kan man holde på sånn? Og uansett, skulle ikke jeg være på ferie?

Det tok meg vel en dag eller to å vende meg til rytmen, men når skuldrene først begynte å slippe taket, føltes det helt herlig. Videokameraer ble skuffet under senga og pulsen kom tilbake på grønt. Og fra der og ut, hadde vi noe så rart som en helt fantastisk familieferie nesten helt frakoblet fra verden. Jeg sier nesten, for hallo, det får da være måte på 😉

 

 

Men nå er det tilbake til hverdagen og den starter allerede i morgen. Vekkerklokker og trøtte tryner, høstjakker og ukeplaner. Men vet du, det er faktisk helt greit, for etter en fantastisk uke med kantareller og peiskos, er jeg skikkelig klar for å ta fatt på en helt ny start!

 

/ Heisann hoppsann, snakkes i bakken 🙂

* Følg Kanohjerte på Facebook *

4 kommentarer

Siste innlegg