Trøtte pappa, dumme pappa

Det er lørdag og tidlig morgen. Litt for tidlig. Jeg sitter halvvåken og halvsover på badet mens jeg venter på at plutten skal bli ferdig på do.

 

 

Vi har akkurat stått opp og jeg er helt i ørska, typisk et sånt tidspunkt da tålmodigheten ikke er helt på topp.

Han gjør seg ferdig og vi prater litt om løst og fast. Men han har ikke vasket hendene sine. Bah, jeg trodde han hadde lært seg det der nå.. Jeg har jo sagt det 1000 ganger! Hvor mange ganger må jeg si fra om det før han begynner å gjøre det av seg selv?! Trøtt, lei og litt oppgitt minner jeg ham på det igjen..

– “…også må du vaske hendene dine.”

– “Jammen..”

– “Åh kom igjen a, bare vask hendene dine, okei?”

– “Jammen..”

– “Nei, ikke noe jammen, bare gå og vask hendene dine!”

– “Jammen pappa… Jeg rekker ikke opp til vasken. Du sitter på krakken.”

 

 

/ En stor kaffe, takk!

Les også: “Når roteskuff blir rotehus”

* Følg Trøttehjerte på Facebook *

12 kommentarer
    1. Hahaha, kjenner til den selv! 🙂
      Har barnefri denne helga,og stod akkurat opp. Får litt dårlig samvittighet av å sløse bort dagen med mye søvn, men gud så deilig det var å få sove ut. Er alenemor.
      Her om dagen, tidlig på morgenen med en trass 4 åring i hus som nektet plent å gjøre som jeg sa. “Jammen..” “Men mamma..” “sitter fast mamma, må reise meg opp først” (bruker goood tid) osv osv.. Til slutt ble jeg helt tullete og sendte henne avgårde uten sko i regnværet. Jaja, hun kom tilbake med bestefar og en god latter. Fikk på seg skoene til slutt 🙂 🙂 Men veldig morro å gå barbeint i regnværet og lage fotspor i gangen.
      Jeg er ingen morgenmenneske og tålmodigheten min er på bunn på morgenkvisten. Da er kaffekoppen god etter barnet har kommet seg avgårde 🙂 🙂

    2. Hehe…. Fort gjort…. For egen del, ikke for barna så klart, synes jeg nesten det er like ille st hodet er våken føøør kroppen…. Sånn midt på natta og tankene ikke slipper taket…

    3. Hahahahaha, er så fin den siste kommentaren der! Utrolig morsomt med hvordan de takler morgenmas bedre enn foreldrene! Guttungen din virker kjapp i snakketøyet da! 😉 Må ha hatt noen sliker runder selv, spes med guttungen. Han er så utrolig kjapp på toalettet, at jeg spør nesten hver gang om han har vasket seg. Han sier så og det er vått i vasken, men innbiller meg at han er litt supergutt, som kler av seg, tisser, på seg, skyller og tørker i en og samme bevegelse! 😀
      Våknet nettopp etter et par timer søvn etter nattevakt, så kjenner følelsen på mangel på kaffe!
      Får håpe lørdag bare blir bedre og bedre og i mer våken tilstand etterhvert! Nyt solen!
      Heltvanligpappa

    4. Må innrømme at jeg kjenner meg igjen. Er helt zombi for tiden! ALLE snakker om hvor lite søvn man har med en baby i hus. Syntes ikke det var så ille, jeg, selv om vi til og med hadde to på en gang. Derimot NÅ!! Nå, når de har kasta bleia begge to, så må mor fint stå opp opptil fire ganger hver eneste natt for å følge på do. Og den endelige oppstandelsen er klokkefestet til ca. klokken fem, da min særdeles morgenvåkne sønn erklærer at han har sovet ferdig og vil gå til stua….
      Verst av alt: Mannen har måttet droppe kaffe med koffein pga høyt blodtrykk. Så jeg får ikke kaffefiksen min heller! HJELP!!!
      Men jeg tenker (litt senere på dagen, når hjernen har kommet i gang) at det sikkert er en raskt overgående fase dette også. Som alt annet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg