Når fattern får seg en frikveld..

Samme greia hver eneste gang. Christina skal ha seg en kveld utenfor husets fire, og jeg legger opp et kjempeambisiøst løp med ørten planer. Blogge, jobbe med regnskap, ta unna mailer, svare på kommentarer, poste på insta, trene, ta et bad, se en film, lese bok, rydde kjøkkenet, slappe av og legge meg tidlig. Gjerne alt på likt.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Men i det hun forlater huset, går alle planer rett i vasken. Jeg begynner å stresse med alt jeg skal gjøre og skulle ha gjort. Så løper jeg fra ting til ting og utfører alt rundt 10 % ferdig, før jeg haster videre. Skriver litt, spiser litt, trener litt og stresser masse. Og når hun kommer tilbake har jeg sjeldent fått gjort en pøkk. Vel, ikke noe av verdi i hvert fall 😉

For så fort Christina forlater huset, tar den kreative / rotete delen av hjernen over. Og den sysler ikke med regnskap og den slags kjedelige ting, nei den fordyper seg heller i noe ufornuftig og ubrukelig som den absolutt ikke har tid til.

Som å lese seg opp på fun facts om Hjemme Alene 2, se dokumentarer om osteproduksjon i Slovenia, søke opp gamle filmsitater fra filmer jeg aldri har sett, eller, om jeg er riktig heldig, lage videoer som dette:

 

P.S. Videoen er en ønskereprise fra et innlegg jeg postet sist jeg hadde en ledig frikveld i fjor en gang 😉

 

/ God freddan!

* Følg Dansehjerte på Facebook *

22 kommentarer
    1. Ha ha ha, fantastisk.
      Tror jeg lo på meg et bitte lite hjerteinfarkt akkurat nå.
      Ha en fortryllende kveld med dans og moro 🙂

    2. Hahha. Ler så jeg griner 😂😂
      Alt det rare du finner på. Nå kommer jeg til å se for meg den hunden i flere dager og med en lettpåvirkelig mann som nynner på musikken nå så blir der vel langt uti august før den forsvinner 😂

    3. Jeg satt bare og ventet på at det øret på hunden som har hengt seg opp skulle løsne, men det skjedde jo aldri!!😳😆

    4. Kjenner meg godt igjen i det du skriver, jeg er hjemmeværende om dagen da jeg er kronisk syk med ME.. De dagene jeg har energi vil jeg jo gjerne et mannen i huset skal få komme hjem til et fint og ryddig hjem.. Men det er utrolig hva jeg klarer å sulle bort dagene med😝 helst er det vel blitt verre enn det var da nye prosjekter rulles utover hele stuegulvet🙈 Men har vi ikke sett denne dansende hunden før? Eller har jeg drømt? 😋

    5. Det skal lang trening til for å fikse det der he he. Har alltid elsket den leka fra Brio, men den hadde en lei tendens til å svikte i ett eller flere ben hver gang jeg skulle prøve meg på en dans 😊 Så all kredd til deg og den dansende hunden 😆

    6. Haha, jo videoen er fra i fjor, tilfeldigvis fra forrige gang jeg hadde en hel kveld for meg selv og litt for mange ledige timer mellom hendene, haha!

      God bedring!! 🙂

    7. Hahaha! Den videoen må være noe av det mest meningsløse jeg har sett! Men ler så jeg griner uansett. Humor trenger ikke ha noen mening, heller 😂😂😂

    8. Flire og humrer for meg selv. Det er bare så crayzy. Men .men du får det til du og vise at voksne og kan være steike gal .
      Tror du er en sånn tidsoptimist som min kjære er. Når jeg går ut så hører jeg om alt som skal gjøres. Ja.ja kjære tenker jeg , vært fint om du hadde gjort en ting ferdig..
      Ønsker dere god helg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg