Når fattern fikser kveldsmat

I dag skulle Christina på jentekveld og dermed var det opp til fattern å fikse kveldsmat og legging. Og det gikk vel ikke helt etter planen… 😉

 

 

For da Christina snek seg ut døra en gang rett etter tidlig middag, tenkte jeg at dette fikser jeg lett. Barna skal i seng rundt 19-ish og så har jeg resten av kvelden til å jobbe. Smooth sailing!

Men så tok leking med lekesand betraktelig lengre tid enn planlagt. Og så hadde fattern lovet bort en sykkeltur. Og en tur på lekeplassen. Også skulle vi jo spille fotball. Også hadde jeg tidligere på foreslått at vi kunne sykle en tur på butikken for å kjøpe noe godt til kvelds.

Jeg hadde selvfølgelig håpet at det hadde gått i glemmeboken når tiden plutselig løp fra oss, men alle som har hatt en 4-åring i hus, vet at de har én ting til felles med elefanter: De glemmer aldri! Så da ble det å sæla på, og krysse av på listen over alle tingene fattern hadde lovet bort i løpet av dagen.

Og sånn ble det at kveldsmaten i kveld ble servert rett på asfalten på parkeringsplassen utenfor det gamle rådhuset. Og mens klokken sneglet seg forbi leggetid, satt vi langs en lun solvegg og storkoste oss.

 

 

 

 

Parkeringsplassen var pluttens påfunn forresten. Jeg foreslo en benk som sto perfekt plassert ute på gresset, men niks, han hadde en bedre idé. Så da ble det sånn 🙂

Sånn atte, det ble det vel ikke akkurat hjemmelaget og økologisk i kveld, men den var i hvert fall kortreist da..

Og nå sover begge, som tross alt er det viktigste, ikke hvor sinnssykt mye klokka er. Og som en liten bonus: Kjøkkenet har aldri sett bedre ut! Så neste gang Christina drar på jentekveld, tror jeg jaggu det blir å bestille bord utenfor det gamle rådhuset igjen 😉

 

 

/ Kan 1-åringer få jet-lag? 😉

Les også: “Liten isbar med store ambisjoner”

* Følg Rutinehjerte på Facebook *

17 kommentarer
    1. Det var et eller annet med bildet av Nora med yoghurten som traff rett i mammahjertet – så veldig konsentrert om arbeidsoppgaven!

    2. Det var ikke bare i ditt hjerte, for jeg smeltet helt av det samme bildet 🙂 Her i hjemmet er det også litt for spontane planer til tider.. som da det ble servert kake på nabo terrassen klokken halv ti en kveld, det kunne ikke fire-åringen gå glipp av 😉

    3. Men må alt gå helt etter planen hele tiden da??hehe Tipper dine to håpefulle var storfornøyde jeg 😊👍🏼

    4. Daaa, så hyggelig å høre! Ja dæven, hun skulle ikke la noen komme i nærheten av byggryns-lunsjen, nei 😉 Selv om den egentlig var min… Men hun hadde allerede slurpet i seg skyr-posen sin, den lille luringen 😀

    5. Så utrolig trivelig å høre! Forventet vel egentlig “Barn under 3 år bør ikke spise meieriprodukter som inneholder bla bla bla”, men så fint at vi kan være enige om at rutiner er til for å brytes i blant 🙂
      / Gooood kveld!

    6. Hehe, enighet. Eller… de var selvfølgelig superfornøyde og det var jeg også, helt til jeg prøvde å få dem i seng. Ikke like superfornøyd 😉 Men så var det også utrolig trivelig og som sagt så slipper jeg å rydde kjøkkenet i kveld, så da går det opp i opp 😀

    7. Altså, hallo. Sju-ish, med trykk på ish 😉
      Sikter oss inn på syv-tiden, på samme måte som når man prøver å dra fra et vorspiel ca. kl. 23…
      Og nå er det jo sommertid i tillegg, så vi kan vel si at det budsjettet er like sprengt som da de bygde operaen 😉

    8. Hei, dere virker som veldig gode venner og et veldig kult par, men ofte ser det ut som at dere er mer kule og vennskapelige enn kjærester og lidenskapelige . Er det et bevisst valg å fremstå slik eller er dere mer sånn enn kjærester ?;)

    9. Ferie er ferie! Er det ikke digg? Jeg nyter det. Slippe å stresse med leggetid fordi barna må få nok søvn før de skal i barnehagen eller på skolen! Hands up for en minnerik og koselig kveld for barna:)

    10. Hørtes ut som en trivelig kveldspiknik! Tror både store og små har godt av å bryte rutiner av og til 🙂

    11. Er det ikke sånn sommerkvelder skal være da? :o) Det er vel ikke lenge før de to småttisene skal i barnehagen og hverdagen kommer for fullt.

    12. Hei,
      Kan jeg spørre om noe som ikke er relevant ift. dette innlegget? Leste akkurat en artikkel på nettet om Sunn fornuft-plakaten. Er dette noe du har valgt å følge? Hvis du ikke har det – hvorfor? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg