Fyrstekake eller Pokemon – What´s my age again?

Å finne biologisk alder kan være vanskelig, men mental alder er jo mye verre! Jeg mener: Er jeg egentlig fjortis eller pensjonist?

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

I går kveld skulle jeg endelig finne min biologiske alder, men for alle som følger meg på Snapchat, vet dere at ikke gikk helt etter planen. For det første, misforsto jeg intervall-testen og trodde jeg måtte løpe nøyaktig den samme bakken fire ganger.

Dermed brukte jeg “pausen” på å sprinte alt jeg kunne tilbake til start. Innså fort at det ble feil, men før jeg rakk å komme i mål på andre runde ble jeg, som seg hør og bør, overrasket av grevlinger!

 

Pappablogger i grevlingsjokk.

 

Plutselig kom den ut av skogen bare 50 meter foran meg og kom i full galopperende sprint rett mot meg. Etter at jeg leste Beatles for mange herrans år siden, har jeg vært livredd for grevlinger og fryktet den dagen jeg skulle møte en grevling uten å være utstyrt med verken støvler eller koks. Og det er man jo stort sett… aldri.

Heldigvis løp den rett forbi meg, der jeg sto og nesten tisset på meg. Jeg gikk videre og 30 meter senere kom det en til ut av skogen og sprintet andre veien. To grevlinger på én kveld! Mon tro hva de har gjort der inne, men jeg har bange anelser… Men uansett om de har rullet i høyet, tagget eller tatt seg en røk: Intervalltesten var ødelagt.

Ny test kjøres senere i dag, men inntil da er jeg veldig spent på hvordan i all verden den stakkars appen skal klare å finne min biologiske alder. Eller… det er nok lettere det enn å finne min mentale alder, for DEN er jo helt på jordet!

Jeg har innsett at jo eldre jeg blir, dess mer aldersforvirret blir jeg, og akkurat nå er jeg jaggu ikke sikker på om jeg mentalt sett ligger nærmest fjortis eller pensjonist, for:

  • Jeg ser ikke på nyheter, men digger barne-tv.
  • Jeg elsker sjokoladepålegg, men er ikke fremmed for krokan-is heller.
  • Jeg er helt hektet på Pokemon og bidro til å ødelegge snittalderen på Skam.
  • Jeg liker å starte lørdagen med kryssord i lokalavisa.
  • Jeg utstår ikke Nrk P2, men hører tross alt på radio.
  • Jeg liker Babybel, men elsker fetaost.
  • Jeg digger russemusikk, men har også blitt veldig glad i klassisk.
  • Jeg går gjerne med utendørs med tøfler.
  • Jeg har begynt å like fisk og oliven.
  • Selv om jeg hater å innrømme det, så liker jeg Marcus & Martinus.
  • Jeg kunne helt fint lekt med plastelina uten barn til stede.
  • Jeg liker varme bad med en god bok, men er også glad i skumbad.
  • Jeg bruker caps, men har også blitt glad i flanellskjorter.
  • Jeg har begynt med briller, men har fortsatt lyst på ny tatovering fordi det er så kuuult.
  • Jeg kan godt pusse opp, men tar helst betaling i boller og brus.
  • Jeg liker å leke med ungene, men setter også pris på en god søndagstur.
  • Jeg ville aldri kjøpt fyrstekake, men setter du den frem med en kopp kaffi attåt, blir dagen brått et hakk bedre.

 

Så, mitt beste estimat er en mental alder på 12, med innslag av 78. Biologisk alder får vi derimot svar på senere, men det får bli etter intervall-testen i kveld. Frem til da skal jeg henge ut med ungene, kjøre sparkesykkel, lage vannsøl og haraball, mens Christina er på halvdags-safari hos frisøren.

Prekas!

 

 

/ I en råååsa helikopter!

* Følg Gæmlisungdomhjerte på Facebook *

8 kommentarer
    1. Du kan ikke “mobbe” Christina for å si maneiter når du selv sier “å henge ut”. Det er jo riv ruskandes gærent XD Haha.

    2. ønskereprise: når barna kommer tilbake i barnehage og blir normale igjen etter særs unormal ferie – du hadde et knakende godt innlegg på det i fjor!

    3. Innesko ute røpte deg, du ligger tett innpå 78 med et ssnev av demens, sikkert demens som drar deg tilbake til barndommen nå og da 😉 liker også de blå oppvaskehanskene dine 🙂 kjenner du førti-års krisa nærme seg?

    4. Hahaha! Men altså, hallo, de hanskene er syrefaste og spesialinnkjøpt for å kunne jobbe med den kraftvask som ellers ville flerret av huden på hendene. Så de er innafor. Men joggeskoa derimot.. 😉

    5. You made my day! Gud jeg trengte en god latter etter 4 dager på sykehus på Kreta med min lille gutt… Fortsett med den gode jobben! Digger deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg