Jeg har vært på Pokemon-party!

Så har det altså skjedd. I går stakk jeg på pokemon-treff og det tok faktisk helt av!

 

Active happy people enjoying rock concert, many lights from the stage where playing famous musical band, night entertainment concept

 

Jeg vet ikke helt hva jeg hadde forventet, men jeg hadde i hvert fall ikke forventet det synet som møtte oss. For da vi rullet opp på parkeringsplassen der vi tenkte at det var muligheter for å finne liv, så… altså…

Her passer det fint med en kjapp forhistorie: Larvik er en nydelig by. Vakker og flott, og plassert rett ved havet. Med Bøkeskogen som bakteppe, klatrer den opp fra havet, speiler seg i Larviksfjorden og hilser blidt på Stavern hver morgen. Men… det er også en ganske stille plass på kveldstid. Med mindre det er noe stort arrangement på gang, trenger du ikke være redd for å møte folk i gatene etter at solen går ned. Men etter at Pokemon GO kom til landet, har det endret seg radikalt!

Opp fra kjellere og ut fra bak steiner kommer de krypende, spillere i alle slags former og fasonger, og det fikk jeg et endelig bevis på i går. For jeg hadde nemlig fått hastegodkjent en søknad hos frua om å brenne av en kveld på god gammeldags råning med min minst like spillnerdete svoger.

Så med fulladet pokemonmaskin (mobiltelefon) og ekstra batterilader, la vi i vei. Ja for spillet sluker(!) batteri og derfor har vi selvfølgelig investert i hver vår bærbare batterilader. Leker ikke butikk heller 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Og plutselig sto vi der. Hadde ikke vinduet vært lukket, ville haken min garantert flydd ut og blitt slept langs asfalten. For jeg har aldri sett maken til folk! Bilene sto på rad og rekke, fylt med glødende mobiler. Utenfor sto syklene tett i tett, og overalt stimlet det av folk som gikk parvis eller flere og lyste vei i mørket.

Fra å være et sted hvor ganske nøyaktig null mennesker vil ferdes på kveldstid, må det til enhver tid ha vært minst 100 mennesker der de to timene vi var på stedet! Hadde jeg ikke visst bedre, ville jeg trodd det var en festival eller lignende. Biler kom og gikk, hele tiden lysende baklykter og sykler som svirret rundt. Folk overalt! Latter, prat og moro, og på et tidspunkt må noen ha fått en veldig sjelden Pokemon, for fra dypt inne i Bøkeskogen hørte vi plutselig et jubelbrøl så intenst at det ga gjenklang hele veien til Danmark.

Bare én bil stakk seg ut, for på et tidspunkt passerte det en bil med et eldre ektepar gjennom bølingen. De gjorde store øyne og viste få tegn til å forstå hva i all videste verden som foregikk. Mon tro hva de stakkars hvitkrøllene må ha trodd. Eller… på den annen side: Hvem vet, kanskje var de der for å spille de også 😉

 

Senior couple having fun playing video games.

 

/ Sees rundt Bøkeskogen 😉

P.S. Lover å begynne å skrive om andre ting igjen også, hehe. I kveld får dere blant annet vite hvem som vinner signerte Pappahjerte-bøker OG muligheten til å bli med i konkurransen om et helt års gratis lesestoff! 🙂

Les også: “Hva er greia med Pokemon GO?”

* Følg Flareonhjerte på Facebook *

11 kommentarer
    1. Hva med å laste ned en charity app som gjør slik at du donerer penger for hver mile du beveger deg når du er ute og jakter pokemons? 😊

    2. Æ ler…
      Skjønner jeg har gått glipp av noe. Tror ikke jeg tørr laste ned den appen i frykt for å bli en av disse “gale” eldre som løper rundt og skal fange figurer.. hehe

    3. Er det muuulig? Jeg har enda ikke sett noen som bedriver dette, men jeg leser om det over alt!! Jeg har en jente her på 11 som er den lateste fisken i skuffen og nekter å gå ut. Det er kjedelig og hun er visst for stor til å ta med ut leker (????) Hun er godt opplært i å være ute, men noe har skjedd (førpubertet sikkert) Men i hvertfall, vurderer nesten dette………..som et alternativ så hun kommer seg ut!! Da er det ille:P

    4. Pappahjerte, du er seriøst den kuleste pappaen i vårt langstrakte land! Ta det som en ære at din blogg er den eneste jeg aktivt følger med på 🙂

    5. Hmmm, da ville jeg vurdert å gi det en sjanse altså, for folk gå jo helt mann av huse for å være ute for tiden 😀 Leste en sak i dag om en fyr som går nærmere 3 mil hver dag!! 😀

    6. En kompis av meg bor nede ved skotta. Der hadde det vært pokemon samling i går. Stinn brakke på utsiden av leiligheten hans. Biler, mopeder, sykler og gående stimlet rundt på utsiden. ✌ det har tatt helt av, men gøy er det jo! Spiller det selv jeg, må nok innrømme det. 😊

    7. Vi var også på pokemontreff i bøkeskogen i går. Midt på dagen dog, men det var sykt med folk!! Det var ikke mindre mennesker i Bugårdsparken da vi dro dit etter en stopp hjemme med lading 🙈

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg