Horehuset rives!

I dag kom sjokkbeskjeden om at Larviks mest populære horehus legges ned etter bare tre år, og lokalbefolkningen er i harnisk!

 

Modern villa with pool, night scene

 

Etter at nyheten om at det populære horehuset “Chez Chien” skal rives ble sluppet tidligere i dag, har lokalbefolkningen i Larvik vært i fyr og flamme. Noen jubler, men de aller fleste er fresende forbannet.

Vi har snakket med “Gråpus”, en av husets faste gjester og han er mildt sagt irritert:

– “Om jeg er forbannet? Visst faen er jeg forbannet! Endelig hadde vi fått et sted med ordnede forhold, og alt var så fint, men så river de selvfølgelig hele dritten etter bare tre år. Hvorfor? Hvor skal vi gå nå?! Må vi trekke ut i gatene igjen, akkurat som i gamle dager? Vise oss frem i full offentlighet og få stygge blikk fra naboene? Faen asså, vi som hadde en bra greie på gang. Og hvor er politikerne? Hakke hørt et kvekk fra verken ordfører eller rådmann før de plutselig begynte å rive opp gulvplankene her. Nei, her er det bare å dra nisselua nedover øra, grattulerer med da´n og Heia Norge!”

 

Angry red cat isolated on white background

“Visst faen er jeg forbannet!” (Gråpus, 2016)

 

Det har ikke lykkes verken lokalavis eller regionale medier å komme i kontakt med noen som står ansvarlig for arbeidet, men en anleggsarbeider, Peter Kihlman, som jobbet på stedet, virket derimot veldig fornøyd:

– “Jeg er så glad! ENDELIG får nabolagets katter gå et annet sted når de skal baske seg i hor og dævelskap. Jeg har stått som passiv tilskuer i tre år og sett på hvordan de renner inn til alle døgnets tid og har gjort bakhagen vår til sitt eget Sodoma og Gomorra. De bråker, de krangler, de kliner, tafser og parrer seg. Og ikke nok med det, men mange legger også igjen et lite “visittkort” som blir liggende her og stinke opp hele gården. Men nå er det slutt! Ikke bare kommer det ny platting uten en eneste glipe, men vi skal også gjerde inn hele eiendommen, slik at bikkja kan løpe fritt og jage bort eventuelle lykkejegere som prøver seg på et lite napp i gamle trakter.”

 

Men en ny terrasse og nytt gjerde for å bli kvitt noen katter, er ikke det litt voldsomt?

– “Joda, og selvfølgelig er det andre grunner. Vi vil at hunden skal kunne løpe fritt og at barna får en platting som ikke knekker når man går på den. Men å bli kvitt det kattehorehuset som har vært under terrassen, er så absolutt en velkommen bonus.”

 

Det er viden kjent at noe av det beste man kan gjøre for å slippe katter i hagen, er å kjøpe katt selv. På spørsmål om ikke dette hadde vært en bedre løsning, svarer han bare kort og kontant:

– “Joda, jeg har hørt det, men i mine ører blir det litt som å begynne å røyke for å slippe passiv røyking.”

 

Så går han tilbake til arbeidet og vi forstår at han er urokkelig. Rivingen er i gang og i løpet av kort tid vil det populære horehuset “Chez Chien” være historie. Dette har selvfølgelig satt mange sinner i kok. På spørsmålet om en facebook-gruppe som nylig har dukket opp, svarer han bekreftende, men også her uten et hint av anger:

– “Joda, jeg har hørt at facebook-gruppa til Gråpus “La kattene kose, din kødd”, er oppi 78 medlemmer, men det får så være. Nå ser jeg bare frem til å nyte grillmat og kos på terrassen i hele sommer, uten å måtte stå i kattekabler til knærne.”

 

“Endelig blir det grillmat uten smak av kattebajs!” (Peter Kihlman, 2016)

 

/ Adiós, gatos molestos

Les også: “Min hårete bestevenn”

* Følg Kattehjerte på Facebook *

24 kommentarer
    1. Ta godt vare på dette bildet av deg, det har flerbruksverdi! Som til sponsede innlegg for tannbleking, briller, kubein, blenda og arbeidshansker. Kanskje ikke for barberhøvler, så sant det ikke er et før bilde 😉

    2. Ikke for å skuffe deg, men eldstepusen her, en lat og tjukk kastrat på 9 år , hopper stillestående 2 meter rett opp for å komme seg opp til planta han har lyst til å gnage på ,så det gjerdet må være svinhøyt om det skal holde “horekunder” som har muligheter for tilløp(eller hva det heter) ute fra hagen….på den annen side, pusser du hunden på de ett par ganger så kan det ha en preventiv effekt 😀

    3. Mannen min er ikke på Facebook, og heller ikke kjent med denne bloggen (bortsett fra det jeg forteller av og til). Da han tittet over skulderen min og så bilde av det huset og overskriften skjønte han ingenting 🙂

    4. Vi tok hønsenetting mellom plattingen og plena for å slippe kattfillenes dogåing.
      Katter er finest utenfor gjerdet og velkomne til å gå på do hjemme hos seg selv.

    5. Bruk pepper rundt i hagen👍🏼 jeg har 2 katter sjæl, men ikke snakk om at de får drite ned hagen og blomsterbeda. Jeg strør hele pepperkorn rundt i hele hagen. Funker som fjell😃

    6. Ja det var ikke så dumt tips, men ønsker også at Teo kan løpe fritt uten at vi må jage etter ham gjennom hull i thujaen, så da stenger vi heller for alle kåte katter i nabolaget, så kan de heller få skite hjemme hos seg selv, som alle andre 😉

    7. Haha, nei det er bare dagens lille prosjekt, tror det er andre gang jeg gjør på et halvår. Hvorfor det? Too much? Spent på å høre tilbakemelding 🙂 Kan absolutt gjøre mer/mindre av det 😉

    8. Min første tanke etter å ha lest overskriften og første avsnitt: Hæ, finnes det virkelig horehus i Larvik? Litt korttenkt der ja 😉 Har aldri vært der selv, men har hørt det er en så hyggelig og fin by!

    9. Hehe…
      Fyst, tenkte eg…. WTF…. ??
      Så leste eg innlegget og… Og fekk den her medfølelses følelsen…
      Eg har ikkje tall på kor mange ganger eg har trålt plenen i sumar, før eg har sluppet “flokken” ut…
      For itte eg tok affære ifjor og spylte ein skikkelige brann av ein hannkatt av plenen, med hagaslangen… Ser det ut for at de har organisert seg, og bruke plenen vår te utedass, som hevn …
      Ein morgen, før eg sko på jobb.. Stod det til og med ett “par” og hadde seg oppi veien her… Sikkert itte de hadde hatt gjødsla plenen vår på rein og skjer fantaskap… Og nå feira ugjerningen med litt “humpibumpi” oppi veien…
      Kjettå ulte se ei gammal brannsirena, mens villkatten stod og skubba på na… Eg sprang opp i veien og skyssa de vekk, før de vekka Mini’en…
      Se eg garantert hadde fått skyldå for…
      Tjera vena meg… Skita kan de gjera heima…
      På sin egen plen… !!
      =D =D =D

    10. Hele pepperkorn sier du? Det må testes. Plages noe så hinsides med at kattejævlene driter både her og der rundt husvegger og på plenen. Kanskje det stopper disse forbaska bikkjene fra å drite på plena langs veien og…

    11. PS vi bruker ikke hønsenetting som gjerde altså, men under plattingen ytterst ved kanten, slik att katter ikke kommer seg innunder;-)

    12. Ikke bruk pepper mot kattene, det går i nesegangene deres og er utrolig smertefullt og skadelig for dem. Eddik eller kaffegrut er mer naturlig og gjør samme nytten 🙂

    13. Skjønne at d kainn vær problem me katta enkelte plassa, & d bør taes tak i. På en human måte. Men en ting æ synes e dumt e at katta hele tia bli sjett på som annenrangs dyr, spesielt fra dåkk som e hundeeiera. Hvis en læs avisan så sjer en at en eiller ainna kattehater av en psykopat har skutt elller mishandla ei uskyldig katt eller dumpa katta pga ferie ganske ofte. Synes du bør sett fokus på dyrevelferd istan for å rakk ne mer på kattan som har minst like my livets rett som hvilken som helst kjøter. Finnes vær problem i verdn einn litt kattsjit.
      Ps! Æ har innekatt. Å beklage dialekt men d kom fra hjerte.

    14. Det er selvfølgelig ikke innafor å behandle katter som det nei, men for min del synes jeg det er ganske irriterende at vi hundeeiere hele tiden får pes for å ikke plukke opp etter hundene våre (noe 99 % av oss gjør) og ikke har hundene i bånd (som vi har 99% av tiden) mens alle utekatter skiter hvor som helst og løper hvor de vil. De må jo det selvfølgelig, men du skjønner sikkert hva jeg mener 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg