Dumme menn og overmot

Bestemte meg for å rive terrassen i dag og det gikk jo knallbra i ca. 40 minutter, men så var det slutt gitt…

 

 

Teite mannekropp, hvorfor må du alltid få meg i trøbbel?! Eller, rettere sagt, kroppen er det ikke noe galt med, ikke egentlig. Litt mye kake rundt navlen, men ellers sterk og fin. Det er hodet det er noe galt med. For oppi hodet sitter en bitteliten mannehjerne og den sender så mange rare beskjeder.

Slik som i dag. Etter rundt 40 minutters tid med rydding, riving og skjæring, sto jeg plutselig med et helt rekkverk på rundt 8 meter liggende foran meg på bakken. Brått innså jeg at alle skruehodene lå på undersiden, og jeg skulle veldig gjerne kommet til dem, for å redde et par påler fremfor å skjære opp hele sulamitten.

 

 

Og sånn var det at jeg fikk en idé: Prøv å løfte hele greia og flipp den rundt. 8 meter med solid rekkverk + bunnplanke. Jeg tok et ørlite prøveløft, men hele den massive plankerekka må ha veid flere hundre kilo.

Den rasjonelle delen av hjernen var raskt ute og sendte en grei beskjed:

– “Beklager kompis, men det kommer aldri til å gå. Bare å finne frem motorsaga”

Jeg hater å gi meg og overvurderer ALLTID egen styrke. Derfor tenkte jeg at vi biter tenna sammen og prøver en gang til. Samme resultat, plankehaugen rikket seg bare noen centimeter. Denne gangen var den rasjonelle delen av hjernen mer bestemt:

– “Men for satan da mann, hva var det jeg sa? Det kommer ikke til å gå, slutt før du skader deg!”

Dette var jeg forsåvidt helt enig i, men akkurat i det jeg skulle til å høre på den og gi opp, våknet den dumme mannedelen av hjernen til live og hev seg over spakene:

– “Klarer ikke JEG? Det høres ut som en utfordring, spør du meg! Er ikke du MANN a? Kom igjen Pete, vis dem hva du er laget av!! Det er jo bare en haug med planker, detta klarer du LETT!”

Og snipp snapp snute, her ligger jeg på sofaen og håper at Teo ikke har spist noe han ikke tåler…

#vondtiryggen #prøverigjenimårra

 

Én smyger nå, så er det over og ut.

 

/ mannfolk.

Les også: “Sommerprosjekt og mannepoeng”

* Følg Mannehjerte på Facebook *

8 kommentarer
    1. Haha! Dette var artig lesning.
      Lo høyt når jeg så rumpa til Teo også. Fy søren hvor vondt det lukter av en hundefis. Det er virkelig ikke sammenlignbart med en menneskefis. Det burde du skrive et innlegg om det. Neida.
      Eller joda?
      Ha en fin kveld!

    2. Skal tro hva mannehjernen til min mann sier da han bestemte seg for å grave ned trampolina i hagen. Det glupe kona sa nemlig “du vil møte fjell med en gang, jeg lover deg”. Hvorfor han ikke hører på hun som alltid har rett vites ikke… men det var vel mannehjernen eller? For selvfølgelig var det fjell, masse fjell! Og han kjøpte inn utstyr til å få vekk steinene…. lettere sagt enn gjort. Ikke viste han hvor han skulle gjøre av steinene… og han føler ingen fremgang etter to dager og er pottesur! Mannehjernen ass

    3. Kunne faktisk skrevet ganske mange innlegg om akkurat det, men da er vi inne på veldig nisjebasert materiale, haha!
      Skal vurdere det utover sommeren 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg