Rulling og iskaffe

I dag startet dagen med en liten rulletur med lillesnupp. Eller aller først, startet den med frokost, kaffe og sjekk av tirsdagens Extra-trekning med markeringspenn og det hele, slik ekte gæmliser gjør, men samme det 😉

A mor i huset hadde noe viktig på gang og derfor ble lillesnupp og jeg sendt ut av huset for å brenne av litt tid. Topp stemning det, en utmerket anledning for fattern å snike med seg lommeboka og rulle bort på butikken for å kjøpe noe godt å gnafle på 😉

 

En kort tur til butikken kan fort ta lang tid når hver eneste humles skal inspiseres 😉

 

Med tid å brenne av, tok vi oss god tid til å fise rundt og shoppe litt på må-få og endte til slutt opp med både grønnkål og iskaffe. Og noen veldig interessante små snackspinner. Nesten litt som ostepop for barn, bare sunnere og med gulrot. Det må vi prøve.

 

 

Da vi kom hjem overrasket jeg frua med iskald iskaffe og gulrotsnacks til lillesnupp. Bare atte lillesnupp selvfølgelig viste 0,0 % interesse for gulrotsnacksen, men nærmest brølte etter iskaffe. Greit nok, en liten sup da, men så får det være greit. Det er helt sikkert ikke bra, men jeg husker selv at jeg slurpet kaffesøl rett fra bordplata da jeg var liten, og det gikk jo greit med meg. Typ.

 

 

Men selv om lillesnupp ikke interesserte seg for snackspinnene, så er jeg derimot litt på slankern for tiden og spiser derfor litt mindre enn jeg egentlig vil. Og etter en lang rulletur kjente jeg pluselig suget i magen. Og de små gulrotpinnene så rimelig fristende ut. Og ingen fulgte med uansett. Sånn atte…

Og slik ble det at vi satt der, to godt voksne foreldre, og gnaflet og gnagde på hver vår babysnacks, mens barnet selv sto og slurpet på litt iskaffe.

 

 

Det er helt sikkert ikke bra, og små barn skal garantert ikke drikke iskaffe og alt det der, men samma det: Gulrotsnacksen var utsøkt. Anbefales for barn i alle aldre, i hvert fall opp til 34 😉

 

/ God torsda´n!

P.S. Her er en video fra sist gang jeg og lillesnupp var på rulletur og endte opp med å dele en iskaffe, haha!

 

 

* Sees på Snap – Følg på Facebook *

15 kommentarer
    1. Langt inne i de finske skoger bor Pekka-Rånny. Hver morgen står han opp, går på toalettet, ifører seg en treningstrikot og setter seg på ergometersykkelen sin. Etter ca en halvtimes tråkk begynner han å gnukke små isoporaktige greier mot sin svette kropp, dyppe de i skåler på bordet ved siden av og deretter putte de i poser.
      Pekka-Rånny lager ostepop..

    2. Haha! Ja her går man ut på ærend og kommer tilbake til en kjæreste som snapper doruller!! Makan. Men neia, hun måtte faktisk ta noen viktige telefoner + få ut blogginnlegg etter at bloggplattformen knelte i går kveld. Så vet du det ^_^

    3. Haha, det kunne skjedd her også. Det er ikke få latter jeg har måttet gi avkall på, fordi eldstemann har fulgt kaffedrikkingen nin, og fått fullstendig panikk i det kopppen har begynt og tømmes. “Ikke drikk opp alt!!” Meeen, hvem kan klandre dem? Kaffe er jo gødt 😀

    4. Vi har en lillebror (født bare noen dager etter deres lille snuppe), som kan brøle som om livet står i fare for å få smake på mammas mat. Selv om han akkurat har spist både sin og deler av storebrors mat, kan han fint gafle innpå mammas yoghurt eller knekkebrød med en appetitt som er få forunt 😀 Pappaen er smart (eller sleip) nok til å spise kveldsen sin stående på kjøkkenet, under påskudd om at han spiste mens han lagde barnas kvelds 😉

    5. Tips til senere: Om du har nespressomaskin e.l. kan du lage koffeinfri iskaffe til kidsa. Sønnen min på 6 år eeelsker iskaffe, men trenger virkelig ikke koffein. Nok energi der ja! Så med koffeinfri blir det plutselig litt mer iskaffe på kidsa 😉

    6. Prøvde senest i dag å Google hvordan man lager den kanariske herligheten cortado letche letche. Hvis du lærer deg det blir nok fra glad! Og du kan lage blogginnlegg av det 😉 Men slank… Det blir du ikke.
      Gresk frappe er et annet alternativ, (men det trenger din ikke lære bort, for det kan jeg 😉

    7. Haha, takk for tips! Hmmm, kanskje man skulle lagt seg til å bli barista på si? Hadde vært herrrlig med litt annet enn bare svart kaffe på menyen 😉

    8. Et par slurker iskaffe er det ingen som tar skade av! Jeg drakk kaffe med dagmammaen min hver dag i lang tid fra jeg var under ett år! Blitt folk av meg 😉 Men det var brått slutt den dagen jeg hylte og skrek, og skulle ikke inn i det huset igjen! Pappa skjønte ingenting, men det visste seg til slutt at jeg hadde fått “æsj” i kaffen! Også kalt kaffegrut! Brått var kaffeslaberaset over gitt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg