Bursdagstrøtt og snorkefjes

I blant forstår jeg meg ikke på barn. Hvorfor må de være så ulogiske?

For i helgen har vi vært i 3-årsbursdag til min kule lille nevø, som selvfølgelig betyr et jubelkalas av leker, kaker og moro. Siden vi må reise et stykke for å være med på moroa, ble vi natten over og fikk dermed enda mer tid til fjas og lek før barna til slutt motvillig kræsjlandet på puta.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Etter at barna endelig sovnet, ble vi voksne sittende oppe og skravle til langt på natt, så rundt frokostbordet i dag var det mange slitne fjes og lange gjesp. Lillesnupp var trøtt som en rumpepinne allerede til frokost, og derfor la vi en vannfast slagplan om å hive oss rundt, suse avgårde tidlig og komme oss hjem så lillesnupp kunne sove i bilen.Perfekt. For med et godt stykke asfalt å se frem til, hørtes minst ett sovende barn på hjemveien ut som et lite stykke himmel 😉

Klokker ble synkronisert og båttider kontrollert. Bager pakket, koser klemt og ut døra på skjema. Akkurat i tide til å rekke båten, akkurat i tide til at lillesnupp ville holde seg våken til båtturen, men deretter sove resten av veien hjem. Tipp topp, tommel opp!

Den første etappen gikk faktisk helt etter planen. Grei skuring og rett på båten uten så mye som et gjesp. Så en overfart med en is i klypa og et lite gjesp eller to, dette virker lovende. I land på den andre siden begynte hun å glippe med øynene med det samme, og det føltes nesten som det gikk for lett.

Men selvfølgelig…

Planen gikk til sist i vasken, for vi hadde jo helt glemt å ta høyde for barns appetitt for bristende logikk.

For hva er det med barn som gjør at de kan holde seg våkne heeeeeeeele bilturen hjemover, gjennom ørten runder med grineklaing, nesten-sovning, gjesping og pjusking på kinnet, men akkurat i det mamma og pappa gir opp og tenker at det er for sent, ja nei da er det andre boller!

For etter rundt tre kvarter med stillhet, klaging og hysjing, ga vi opp kampen når det var mindre enn 5 minutter igjen. Sluttet å hviske, fyrte opp musikken og ga plutten fullmakt til å tøyse og tulle så mye han ville med henne. Det var like greit å bare innse at slaget var tapt og vi tenkte at med så kort vei igjen, er det siste vi trenger nå at hun sovner og tar seg en power nap de siste 5 minuttene, for da er rytmen ødelagt for resten av …

Og da kom snorkelydene fra baksetet.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ I kveld blir det tidlig, kjenner jeg 😉

Klar for mer? Les: “Papegøyen i baksetet”

* Følg Gjespehjerte på Facebook *

13 kommentarer
    1. Hørtes akkurat ut som her😂 Aner ikke hvor mange ganger jeg har begynt hjemturen når jr er tydelig trøtt, bare for å kjøre mellom 30 og 40 minutter før han sovner i det jeg kjører av motorveien. 2 minutter hjemmefra. Da er hele døgnrytmen blåst…

    2. DU OG KONATIL MÅ SLUTTE Å BLOGGE!
      Jeg har blitt så utrolig avhengig at det nesten er flaut hvor mye tid jeg bruker på å lese bloggen til dere begge. I dag satt jeg å leste bloggene deres på FB fra tidlig morgenen helt til mannen min kom hjem ca.5 timer senere…Da jeg hørte han komme løp jeg ut på kjøkkenet og “vasket”.
      Beklager overskriften, prøvde meg på Paradise Hotel blogger overskrift.😆.
      Du og din vakre og intelligente samboer har fått meg til å gå i pyjamas i hele dag pga de fantastiske ordene samt bilder dere deler.
      Takk så mye til dere begge selv om jeg har blitt så sjukt avhengig at strålende sol ikke lokker i forhold til å lese om hverdagslivet i Larvik.

    3. Hehehe, synes nesten det er hver gang jeg. Neste gang skal jeg prøve ny taktikk; omvendt psykologi. Late som vi kommer hjem rett etter vi har reist. Watte opp musikken fra start og gaule som en løpsk hane. Da tenker jeg det blir bysselalle på flekken 😉

    4. Oj dæven, denne Paradise-tittelen fungerte! 😀
      Får vel nesten bare si tusen takk og et stort beklager for at vi er så frekke å spise opp store deler av dagen din. Men om det er noen trøst, så har det vært en glede å dele den med deg ^_^

      Hilsen mann i joggebukse 😛

    5. Haha! Det er det faktisk ingen som vet, det er bare et uttrykk jeg har plukket opp fra svigermor. Tror hun har funnet på ordet selv uten noen klar formening om hva det er. Men at den er trøtt, ja nei det er det ingen tvil om 😉

    6. Men ja,nei..nå vil jeg ha et innlegg,En snapp eller hva som helst fra deg om å ete surstømming 😂 slutt å tull med søte sovende unger og fjas Peter,alle vil se deg vri deg i smerte og kanskje til å med komme med et elgslig parringsrop eller to 😂

    7. Bloggen din er SANN. Aldri var den mer sann enn den gangen vi kjørte til Lund, Sverige med to ettåringer i bilen. Lille mann sovnet øyeblikkelig, som vi hadde planlagt. Lille kvinne hylte sammenhengende i fem timer og tre kvarter. Det tar seks timer å kjøre til Lund… Vi sov ikke stort den natta.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg