En pakke har ankommet…

Mine damer og herrer… I dag åpnet jeg postkassen og der lå den. Å gud.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Etter å ha pakket opp og revet av de ørten lagene med beskyttelse som skjulte “skatten” inni, sitter jeg her med kaffekoppen og ser lengtende mot himmelen med et mollstemt blikk og tenker: Hva er det jeg har gjort? Og ikke minst: Hvorfor?

For når en boks med fisk er så til de grader råtten at hermetikkboksen BULER(!!), ja… det er ikke bra. Det kan ikke være bra for noe som helst!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Men nå har jeg lovet at jeg skal gjøre det, så sånn får det bare bli. En STOR “takk” til både Malin og Emma som har sendt hver sin boks til en intetanende idiot. Liker godt at samtlige henvendelser jeg har fått har gått slik:

– “Jeg har en boks som står igjen da broren min og kompisgjengen hans feiget ut, og nå blir vi ikke kvitt den.”

Lover jo bra, det! Kjenner faktisk at jeg er litt nervøs. Om jeg skulle beskrevet følelsen, så er det litt som de gangene jeg hadde gjort noe skikkelig ille på skolen og gikk og ventet på å fortelle det til mamma og pappa. Sånn føles det, bare at denne gangen er rektor en boks med råtten fisk.

Har for øvrig fulgt rådet fra mange av dere i kommentarfeltet og sendt ut nabovarsel, så da burde alt være klappet og klart for kalas 😉

 

 

Jeg vet ikke helt når vi får til smakingen, for jeg nekter å ha barn i nærheten når det gjøres, dessuten må det filmes, redigeres og alt det der, men i løpet av eller rett over helgen burde være mulig. Kanskje før, kanskje senere, men inntil da vet jeg hvor jævelskapen skal lagres. Garasjen. Innerst i garasjen, lengst mulig unna folk.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

P.S. Jeg tenkte å legge ved et youtube-klipp av andre som spiser surströmming, men alle, ALLE, videoene inneholder veldig mye oppkast, så da dropper vi det.

/ Men neida sånn atte joda, dette var jo en god idé…

Les tidligere innlegg i saken: “Surströmming-challenge” og “Surströmming-oppdatering”

* Følg dramatikken på Snapchat (Pappahjerte) og Følg Idiothjerte på Facebook *

40 kommentarer
    1. Tips; åpne den utendørs og i ei bøtte med kaldt vann 🙂 da slipper du at det stinker så innmari!
      Good luck!

    2. Pass på så den ikke oppbevares for varmt. Elendigheten kan faktisk eksplodere, og jeg lover deg at du etter det vil ha problemer med å oppnå full takst for huset…. Lykke til! Og tenk nå på alle de som faktisk har feiget ut tidligere: Kan det tenkes at det er et tegn på fornuft? Selv om vi nå alle sammen gleder oss til film, så har du andre hensyn å ta…

    3. Jeg har aldri hørt om dette, men måtte søke på youtube for å se film. Kastet faktisk opp bare av å se på, så jeg lurer på hva i alle herrens dager det er du driver på med!!!😂
      … Lykke til???😝

    4. Ser for meg forsiden i Sandefjords Blad: “Desperat blogger forpestet nabolag. Kan vente seg erstatningssøksmål”.

    5. Haha, “jævelskapen” 😂😂😂 Liker de dette i Sverige enda? Har noen skjekket det?? Og hvor gammel er egentlig den boksen? Kommer den til å gå i lufta når du åpner den? Det er nok best å holde barna unna her, ja. Vi gleder oss! 😊👍👏👏👏

    6. Hahaha Stine. Det fine med dette produktet er at det ALDRI går ut på dato. Du kommer til å angre noe helt vilt etter du har gjort dette Petter, og forstår egentlig ikke helt hvorfor du gjør dette. Men PR kommer du nok til å få, haha! Jeg gleder meg til å se deg pines (stygt sagt, men det er jo det som kommer til å skje)! 😂 Good løkk! Ps: ha en iskald pils klar til å skylle ned med 😉

    7. Den har teknisk sett gått ut i februar 2016, men jeg tror helt ærlig at det ikke spiller noen rolle, haha! Synes for øvrig “Best før” er en anelse misvisende i dette tilfellet, haha!

    8. Ikke spise varer i bokser som buler, du kan bli skikkelig syk!
      Få heller tak i en som er skikkelig.
      Kopi fra nettet:
      “Omtrent de eneste bakteriene som kan vokse i lufttette hermetikkbokser etter det som går forut av oppvarming osv er Clostridiumbakterier som kan være ekstremt giftige. Det er disse som gir botulisme”
      Symptomer: Nevrologiske symptomer: Munntørrhet, øyelokkslammelse, dobbeltsyn, talebesvær, lammelser og forstoppelse. Kan starte med oppkast og diaré. Vanligvis ikke feber.

    9. Ser ut til at silda ble pakket i 2014, så da har de bare ligget og gjæret i litt over 2 år. Ser at de var “best før februar 2016”, men… jeg tror ikke det spiller stor forskjell 😉

    10. Haha, har tatt mine forhåndsregler. Satt boksen i garasjen og hvis den sprenger der ute, får vi bare rive garasjen og bygge ny. Billigere enn å rive hele huset 😉

    11. Hupps! Oj dæven, det var ikke småtteri. Får ev. vurdere å vente på den neste boksen som kommer fra Sverige i løpet av få dager. Ikke at det hjelper stort, men. Tror faktisk jeg kunne trengt noen clostridiumbakterier i kroppen for akkurat dette, hehe.

    12. HoHoHOHOOOO! Spiser du fisk utav den boksen der bør du sørge for å tenke på hva du spiser og drikker før opptak, det er stor fare for det kommer i retur. Tror også jeg ville hatt en sitron å bite i etterpå, så sant det ikke ødelegger dine fremtidige Tequila opplevelser. Lykke til!

    13. Takk for at du lyser opp en ellers kjip tid på sykehuset med minsten som har fått diabetes 1 😀 Godt å få noe å le seg litt skakk av nå 😂 Lykke til og ikke drøy dette ut for lenge nå da, tenk på oss som trenger det 😂🙊😂

    14. Min svigerinne er svensk. Jeg har vært med på surstrømningparty. Der ble det servert rømme, lefse og div tilbehør. Lukta er jo ikke god. Men jeg synes det er sterkt øverdrevet. Spiste også surstrømning på Åland sist sommer. Jeg synes mange av you tube klippene er heldt speis. MN svigerinne forstår ikke dette hun sa; pyser, surstrømning er godt.
      Så det så… Lykke til. Tror at en blir påvirket psykisk at dette er så ille.

    15. Leste en kommentar lengre opp om den Clostridiumbakterien. “Kan starte med oppkast og diaré”. Virker som om samtlige har fått i seg denne bakterien da, for symptomene starter jo ganske umiddelbart! Hohoho!
      Vi har også en slik boks stående, og den skal åpnes langt inni granskogen, for å si det slik..
      Lykke til! Gleder meg til å se resultatet 😀
      Mvh
      Lena

    16. Jeg har bodd i Sverige. Bokser med surstrømming SKAL bule. Ekspertene leter seg gjennom butikkhyllene etter de boksene som buler mest. Så jeg tror ikke det er avgjørende for om den inneholder clostridium. Det har med hygiene under produksjonen å gjøre, og vi har jo akkurat samme fare i rakfiskproduksjonen. Tror nok surstrømmingprodusentene er veldig nøye med hygiene, for jeg har faktisk ikke hørt om noen som har dødd etter å ha spist surstrømming. Men for all del: Jeg har ikke full oversikt.

    17. Jeg var i Skåne for noen år siden. Der ble det servert surstrømning . Boksene ble åpnet i full offentlighet. Lagt på fat og servert. Syntes det var godt jeg.

    18. Husk å lukke vinduer og dører før dere åpner den så ikke lukten trekker inn i huset. Leste dette i en artikkel om surstrømning:
      “Men man bør sørge for å ha fått opplæring. Det er de som har åpnet boksen på verandaen, og samtidig hatt døra inn til huset åpen. Det er en dårlig kombinasjon. Trekker lukta inn, resulterer det i rundvask.”

    19. Hvorfor ønsker du å utsette deg for dette? :O Jeg kan nok ikke se videoen engang, for jeg kommer til å kaste opp av det. Må si kona di har sterk mage som klarer å overvære noe sånt 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg