Den nye jenta i bar(nehag)en

Døren svinger opp, en ny dame kommer inn. Alle hoder vender seg, ingen har sett henne før. Mennene ser på hverandre, ser på henne. Og så går de helt apekatt!

 

Girl with cocktail on dancing people background

 

Alle de single mannfolka kommer løpende. Klorer og slår hverandre på veien bort for å være førstemann til matfatet. Snerrer som løver, brøler som gorillaer. Det er på. Nå er det den sterkestes rett, nå er det kampen om tronen. En scene sett på utallige barer og vannhull i alle år. Menn som går bananer over en ny og spennende kvinne som alle vil målbinde.

Men dette er ingen vanlig bar. Dette er bar-nehagen.

Selv om settingen er litt annerledes, er scenen fortsatt den samme, og det er så hysterisk morsomt å se på. Så fort hun kommer inn døra, kaster gutta seg på gulvet og ruller rundt. Danser som primater og roper som villmenn. Noen blir for hissige på grøten og går rett for klemmen, andre går mer grundig til verks. En ny jente er oppdaget og det er førstemann til å kurtisere henne etter alle kunstens regler.

Men det er så mange av dem, og hun er bare én. For hvert minutt blir de flere og til slutt omringer de henne. Hun får panikk. Kaster seg inn i sin pappas ventende armer og jeg løfter henne opp. Hun ser på meg med et forstyrret blikk:

– “Hva er det de vil?!”

Jeg stryker henne i håret, klapper henne på skulderen og ser på henne som for å si:

– “De prøver å imponere deg, jenta mi.”

Men det er tydelig å se på måten hun dytter dem unna og klamrer seg fast til meg: De mislyktes stort. De vet det bare ikke selv.

Og mens jeg står der, slår det meg at hele opptrinnet minner meg sterkt om mine dager som ung og overivrig beiler. Alle de tåpelige tingene. Kleine dansetrinn og desperate sjekkereplikker. Maskulin parfyme og et påklistret smil. Alt man gjør i jakten på en kvinnes varme omfavnelse, alt for å vinne en kvinnes gunst.

Som en ape i det fri, som en mann på byen, som en gutt i barnehagen.

 

 

/ Lykke til til høsten, lillesnupp 😛

Les også: “Av med hatten for ammepatten”

* Heng ut med Pappahjerte på Snapchat og Følg Pappahjerte på Facebook *

15 kommentarer
    1. Haha, jeg henger meg på den!
      Men allerede nå er det bare å begynne å trene finmusklene i armen, slik at man innen 16-årsalderen har et håndtrykk som kan skvise saft ut av jern 😉

    2. Fantastisk 😅 Du skriver så bra! Jeg lever meg skikkelig inn i det du skriver!
      Sjarmerende innlegg ❤️ Skjønne frøkna deres 😊

    3. lillesnupp har jo allerede 2 livvakter i deg og “storebror” tror ikke hun vil ha det så veldig fælt jeg! (frem til hun må begynne å snike seg ut vinder etc !)

    4. Min datter la beslag på en av guttene i barnehageavdelingen sin allerede da hun va to og ett halvt: “Håkon er MIN”, proklamerte hun. Jeg spurte om den unge mannen var kjent med sin skjebne, og fikk bekreftende svar. “Men vet mamman til Håkon om det da?”, spurte jeg videre. “NEI!” sa den handlekraftige frøkenen. Jeg trøster meg med t det er en veldig søt og snill liten svigersønn jeg får….. 🙂

    5. Jeg tror lillesnuppa deres har såpass bein i nesa at det går helt fint 😀 Og til senere-Bare gjør som meg om noen år … Jeg lot jentungen bruke wowkontoen min litt(mens jeg fulgte med i bakgrunnen) og da ble hun kjent med en gutt….som er ett år yngre, spilte på mammaen sin konto og bor utenfor Stockholm…de chatta på wow-så skype og nå er de kjærester….( med ca veldig liten mulighet til å møte hverandre face-to-face på såpass mange år at pappaen i huset kan puste lettet ut en stund til)

    6. Hehe. her satt jeg godt å aldri fant de fornøyde ord til å kommentere dette. Du skulle bare visst hvor mange ganger jeg har endret det jeg har skrevet på nå. Men konklusjonen min er altså: Det er morsomt, utrolig sant, og så sykt godt forklart. Bra skrevet mann! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg