Uke 20: Hagenisse, groviser og twist

Hurra, endelig har jeg fått min første faste spalte!!

 

 

Jeg har blogget i over tre og et halvt år, og hele denne tiden har jeg tenkt at jeg skal få meg et par faste spalter hver uke. Ikke noe stort, bare noen ankerpunkter. Til nå har det ikke skjedd, men nå tror jeg ENDELIG at jeg er klar til å lansere min første faste spalte!

Ukens høydepunkter blir noe så forfriskende lettbeint som en oppsummering av uka som har gått Oppturer, nedturer, artige ting fra bloggen, rare ting fra privaten etc. Punktene på listen vil etter hvert bli de samme hver uke, men her må vi prøve og feile litt først. Normalt sett vil innlegget komme på søndager, men denne uka startet vi søndagen litt tidlig 😉

Men nok snakk, mer liste. Så her er ukens oppsummering for uke 20, 2016 🙂

 

Ukens opptur

Hagestell! Har, mye takket være utfordringen fra svigerfar, vært skikkelig hagenisse denne uka. Raket mose, gjødslet og orget verre.  Jaggu rakk jeg å bli ferdig til rett før helgen også, og er ikke så rent lite stolt av det. Snakker vi 5 voksenpoeng?

 

Ukens nedtur

Har for aller første gang prøvd å føre selvangivelse for næringsdrivende på egen hånd. Stakk innom Visma på fredag for en rask sjekk. Viste seg at jeg har gjort stort sett absolutt alt feil. Alt! Rådgiveren sa selv at han aldri hadde opplevd liknende tidligere. Sånn atte… nei da så. Den er grei.

 

Ukens overraskelse

Det må faktisk bli det øyeblikket da regnskapsføreren la øynene på det som til da hadde vært mitt stolteste arbeid. Jeg var helt sikker på at timene med finjustering hadde skapt et resultat som sto til svennebrev og trampeklapp, men da han løftet blikket og så på meg med øyne fylt med vantro, skjønte jeg at noe hadde gått alvorlig galt. Jeg tror kanskje han et lite øyeblikk mistet troen på menneskeheten. Beklager det.

 

Ukens sang

Uten tvil denne helt fantastiske sangen, som jeg har fått helt dilla på for andre gang i år. Jeg er egentlig så glad i denne sangen at jeg prøver å ikke høre på den, i frykt for å slite den ut, men nå går den på repeat stort sett dagen lang. Elsk!

Highasakite – Someone who´ll get it

 

Ukens person

Øistein fra Øisteins blyant. Fordi plutten endelig fikk møtt ham i dag, og ble så starstruck at han ble helt innadvendt. Og fordi han tegnet akkurat like bra i RL som på TV 😉

 

Ukens blogghendelse

Bildeduellen “Hvem er best?” med onkel Stette. Responsen har vært helt fantastisk og til nå har det kommet inn over 3000 stemmer!! I morgen faller dommen på hvilket bilde som vinner, og jeg er helt utrolig spent! Men uansett utfall: En veldig artig greie som absolutt må gjentas.

 

Ukens macho

Gått med helskjegg hele uka. Vurderte en stund å kjøpe meg flanellskjorte og gå løs på et tre med bare nevene.

 

Ukens femi

Kjøpte badesalt på lørdag og gleder meg fortsatt til å bruke det. Skal visstnok lukte himmelsk.

 

Ukens ting

Headsettet mitt. Jeg elsker det. Vi bruker flere timer sammen hver eneste dag, og jeg blir aldri lei. Så høyt nivå av lydkvalitet og komfort at det er i ferd med å bli en av mine beste venner. Trist, men sant.

 

Ukens morsomste

Plutten har begynt med en ny greie han helt sikkert har lært i barnehagen. Plutselig kommer han bort og sier f.eks “Pappa, si blå”. Så sier jeg blå, så følger han opp med “Du er rå”. Toppet seg på onsdag da vi sto på kjøkkenet hele gjengen og han sa til Christina: “Mamma, si rosa”. Hun svarte rosa og han fulgte opp med “Gi meg en kos a”. Dette synes vi var litt søtt og morsomt, men så kom det: “Mamma, si lilla”. Lilla hadde vi fortsatt ikke hørt ham rime på, og var ganske spent på hva som kom. Så åpnet han opp armene, tok på seg go´smilet og sa: “Gi meg en til a”.

 

Ukens tv-øyeblikk

Marius´ fremføring av sin egenkomponerte låt “Paper guns” under fredagens Idol. Seriøst, han fyren der trenger en platekontrakt med det samme. Magisk!

 

Ukens Christina i medvind

I morgen reiser vi på ferie, og Christina har snart pakket klart for hele familien. For ei dame!

 

Ukens Christina i motvind

Jeg vet at du sa at du prøvde å treffe søplekassa, men jeg vet bedre. Den vannmelonbiten var rettet mot meg.

 

Ukens kvikkas

Christina har begynt å bruke frossen brokkoli i smoothien, og jeg liker det. Bra saker! Hjemmelaget smoothie kvalifiserer vel i det hele tatt til å stikke av med ukens kvikkas, spesielt når man begynner å finne nye grønnsaker å hive oppi. Fin mat å jevne ut inntak av taco og pizza ellers i uka 😉

 

Ukens tykkas

Fant en skål med bortgjemt twist. Ikke bare er skålen nå tom, men det er også spor av kloremerker i porselenet. Det ryktes også om at pluttens boks med smurfepastiller er meldt savnet. Ingen vitner. Ingen kommentar.

 

/ Snipp snapp snute, så var den uka ute 🙂

Les også: “Babybilder gjør meg kvalm”

* Sjekk ut Pappahjerte på Snapchat og Følg Pappahjerte på Facebook *

21 kommentarer
    1. Plutten ligger an til å bli meget populær hos jentene om noen år! Rosa og lilla steg plutselig noen hakk på liker lista mi. Twist og smurfepastiller er ikke feil når sukkerbehovet melder seg! Snakker om twist, hva er deres favoritter? Min er den firkanta med hasselnøtt i *noms*

    2. -“Ikke bare er skålen nå tom, men det er også spor av kloremerker i porselenet.”
      Ho-ho …. det var dagens 🙂
      Hvor tar du det fra?!

    3. Ingen ukas SKAM? 😛
      Startet å se det denne uken på nettet, viste seg når jeg var halvveis ut i sesongen at jeg hadde startet på sesong 2! Da tenkte jeg at sesong 1 fikk bare være, måtte se videre!

    4. Duu! Nå har jeg vært sterk og stolt av meg selv som lærerstudent i eksamensperioden ikke har sett en TVserie, selv ikke Skam som alle maser om. Så går jeg inn på bloggen din, aner fred og ingen fare, ser linken til en sang og tenker “Tja kan jo gi favorittsangen til denne litt eldre mannen en sjanse” og nå er jeg altså helt hekta… Og her har jeg de siste timene søkt opp enda flere sanger fra Highasakite.I eksamensperioden. Med eksamen på mandag. Takk for det!

    5. “denne litt eldre mannen” – haha!
      Men så fantastisk at du har oppdaget Highasakite. Det må jo være et av Norges aller beste band! Elsk <3

      Så beklager jeg det der med eksamen og alt, haha. Anbefaler deg sterkt å vente med å sjekke ut Skam til etter du har levert, for du kommer garantert til å bli hektet. Garra! 😉

      Lykke til med eksamen 🙂 🙂

    6. Så ikke episoden før i går kveld etter jeg hadde skrevet innlegget 😉
      Men herregud, for en episode! Kjenner at hver episode gjerne kunne vart rundt 50 min. Fantastisk opplegg, men herregud – hvordan skal det gå nå?! Tror det ordner seg, og i går tror jeg endelig vi fikk svar på om William egentlig er snill eller slem 😉

    7. Haha, takk for det 🙂
      Har et team med rutinerte indiske tekstforfattere som jobber døgnet rundt med å presse opp one-liners og innlegg for meg. Flinke folk 😛

    8. Å herregud, du kan jo ikke bare spørre om det sånn rett ut av det blå! Twist-valget er en STOR greie. Skulle gjerne skrevet et helt innlegg om det, men det ville bare tatt meg en evighet, haha!

      Kortversjon: Hadde twist-testing under MGP-finalen i forrige uke. Har alltid vært svoren fan av Banan og trodde det var favoritten fortsatt, men nå begynner jeg å helle møt Nøtte og Aprikos 🙂

    9. Tipper om William er mann for sitt ord, så blir det muligens et familiedrap i serien :0 kanskje litt ekstremt, men om det virkelig har vært en voldtekt så er muligheten stor. William Virker ikke så veldig stabil, ser helt gal ut!
      Blir så engasjert at det er skummelt xD men et super viktig tema NRK har tatt med!

    10. Oh yes! Tror ikke han er gal, men kanskje gal av kjærlighet og frustrasjon over psykopat-broren. Elsket scenen på den “offentlige kafeen”, haha! Noora asså.

      Innså akkurat at jeg må lage et eget innlegg med mine teorier og frampek, for jeg har så utrolig mange tanker om hva som kan skje, haha!

    11. Haha, måtte flire av farge rimingen. Søsteren min på fire år har akkurat begynt med det samme! Men hun tar en litt frekkere versjon av lilla og sier: “du er en feit gorilla” sjarmerende

    12. Wiiii, så utrolig kult å høre!! Jeg ELSKER nemlig den sangen og kan ikke skjønne at det ikke er alles favorittsang, så veldig hyggelig å høre at vi er flere i båten 🙂 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg