Bedritne pizzafyr

Kjære pizzasjappe, kan dere vær så snill å sende en annen kis neste gang?!

 

 

Pizza er godt, ingen tvil om det. Kjempegodt. Kanskje noe av det beste som finnes. Men når man ringer og bestiller pizza hjem på en fredag, så er jo ikke akkurat det et veldig stolt øyeblikk. Det er ikke noe man kan poste på facebook og skryte til venner om. Ikke er det kortreist, helt sikkert ikke økologisk og i hvert fall ikke sunt.

Misforstå meg rett; å gå ut for å spise pizza er ikke bare trivelig, men også i min bok, noe ganske fint. Nesten litt jappete. Iskald cola i store glass, store pizzaer og stor stemning. Men å få pizza på døra er en slags fallitterklæring. Man skal liksom klare såpass sjæl, og alle i nabolaget får med seg bilen som kommer rullende.

 

 

Så det minste dere kan gjøre, kjære peppes, når jeg ringer etter pizza: Vit hva slags tilstand jeg er i! Send en fyr som gjør at jeg tenker at det er greit. Send en fyr mer skjeggete enn meg og med færre push-ups på samvittigheten. Send en fyr som lukter rekecocktail og ser ut som han akkurat har tapt NM i luftgitar.

En som ikke har sett solen så mye, en som får meg til å føle meg litt bra. En som gjør at jeg tenker at det er ok å åpne døren i joggebukse og tøfler.

 

 

Ikke send han kødden dere sendte i dag!

Ikke send verdens triveligste fyr med et blendende smil og et vinnende vesen. Struttende muskler og matchende selvtillit. Luktet godt gjorde han også, jeg kunne kjenne det gjennom eimen av nystekt pizza. En sånn fyr man gir ekstra tips, bare fordi. En fyr jeg gladelig hadde kalt min bror, far eller sønn.

Akkurat en sånn type fyr som brått får deg til å føle deg som en fullvoksen rotte som har krøpet ut fra bak en stein for å hente mat, for deretter å trekke seg stille tilbake til mørket for kvelden.

Ikke send ham.

Jeg sier ikke at dere skal sparke ham altså, absolutt ikke, bare gi ham en annen jobb.

Innendørs.

 

 

/ Med vennlig hilsen, Herr pizzafjes

Les også: “Når pappa får alenetid”

* Sjekk ut Pappahjerte på Snapchat og Følg Pappahjerte på Facebook *

15 kommentarer
    1. Bahahahahaha 😂😂😂
      Gjorde akkurat som dere i dag- har hatt den store husvaskedagen og hadde lurvete klær, null sminke og håret til alle kanter og der står en smilende flott jente pent sminket og med glansfullt hår og ønsket meg god fornøyelse med pizzaen og en flott helg!
      Det verste med at jeg bestilte pizza hjem i dag er at peppes ligger bokstaveligtslt RETT nedi veien her, vi snakker maks 5 minutter å gå.. og jeg bestilte hjemkjøring 😂😂 jaja- god helg 🎉

    2. Du må bestille pizza fra pizzabakeren neste gang! Der jobber det bare søte jenter som flørter litt med deg uansett hvordan du ser ut 🙂

    3. Hahaha, vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det der x-) Men det er absolutt notert! Skal prøve ut alle pizzabakerne i byen, så går jeg til slutt for de som har den mest lurvete pizzakisen 😉

    4. Hahahaha, leste “ønsket meg god fordøyelse” 😀 Oh lord! Hmmm… hadde jo faktisk vært helt på sin plass om hun sa det. Og ikke minst bonuspoeng i min pappahumor-bok x-)

      Men å bestille hjemlevering er jo hverdagsluksus på høyt nivå! Man kaaaan kjøre, men hvis man først kan kjøre, kan man like gjerne lage maten selv også. Trikset er å holde sofaen helt til maten på magisk vis dukker opp i stua 😉

    5. Ikke en dritt 🙂
      Jeg måtte derimot ut med et par hundrelapper, men det var det absolutt verdt.

      P.S. Kjøp Bremykt! Med sin perfekte kombinasjon av smør og rapsolje er Bremykt smøremykt rett fra kjøleskapet. Noen ganger kommer også emballasjen med en artig bonuspenis ved åpning. Så hvis du skal kjøpe smør i dag – kjøp Bremykt.

    6. Henter du pizzaen neste gang så sparer du deg både for frustrasjon og og også noen kroner 😉 Peppers ligger vel ikke så langt unna?

    7. Hehe! Han kunne gjerne fått kommet til meg med pizza da! Men ville gjerne fått beskjed først, sånn at jeg kunne hoppet ut av fredagsjoggebuksa og inne i en lekker kjole og fått stæsja meg opp litt i forkant.
      Jeg bruker å hente pizza selv om vi bestiller, for vi har pizzabakeren rett i nærheten (og nei, man kan faktisk ikke alltid lage (les: orke å lage) middag hjemme selv om man kan kjøre:) ). Og pizza er en ting å dra med seg hjem, men når jeg kommer hjem med en pose med Burgerkingmat til meg og datteren min så gjør jeg alt jeg kan for å skjule posene for naboene 😀 Jeg går aldri ut av bilen om jeg ser en av naboene er ute da, men sitter i bilen til naboene har gått. For det syns jeg er skikkelig flaut, faktisk noe av det flauste jeg kan tenkte meg, det er faktisk mye verre enn bestillingspizza. Og om datteren sier noe høyt til meg ute, på vei fra bilen og inn til leiligheten hysjer jeg på henne i frykt for at en nabo skal titte ut av vinduet og se oss gående med burgerkingposen og drikken:D
      Jepp, jeg er patetisk (både for å handle burgerkingmat og for å prøve å skjule det), fullstendig klar over det 😉

    8. Haha. Trenger at du skriver en bok i denne type humor. Hadde vært helt fantastisk! Du er så fet! 😀

    9. Jeg HAR vært en slik pizzasjåfør: Blond, blåøyd og en perfekt størrelse 34…. Poenget? Husk at det går over! Om noen få år er han forferdelig kjipe fyren minst ti kilo overvektig, bleikfeit og far til tre. Konstant søvnunderskudd og stadig iført sliten joggebukse. Se ham for deg i det lyset, og nyt at du sannsynligvis tjener mer penger enn han gjør, og at du er “ferdig med” det verste. Nå er det bare oppturen igjen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg