Kjære gamle kjerring

Jeg har aldri fortalt deg dette, men…

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Første gang jeg møtte deg ble jeg faktisk litt satt ut av hvor liten du var. Til det punktet at jeg tenkte at det kunne bli et forklaringsproblem overfor kompiser og kolleger.

– “Nei, altså hun er ikke 17 altså, bare veldig litta. Og søt.”

Det kan også ha vært på grunn av den gigantiske North face-bagen du bar på ryggen. Ikke at det er noe galt med å være liten altså, men du så ut som en stor chihuahua på backpacker-tur.

 

 

Men sånn bortsett fra det, var du alt jeg hadde drømt om. Frekk i kjeften og søt i fleisen, og mer selvironisk enn et avdanket old boys lag. Og tro det eller ei, men det er akkurat sånne kvaliteter som kan smelte et mannehjerte. Selvtilliten til å bare være seg selv, usminket og ærlig. Tøff nok til å ikke bry deg om andre, men varm nok til å bry deg om andre.

Damer flest er egentlig ganske fisefine og vil ikke at man skal snakke om alder eller vekt, men jeg tror ingenting kunne brydd deg mindre. Du finnes ikke overfladisk på den måten og jeg trenger ikke si at du er “25 i år (igjen)”. I dag er du 34 og like ungdommelig og kul som første gang jeg så den enorme bagen med deg på.

Men alt det der betyr egentlig ingenting lenger. Du kunne vært åtte meter høy og sett ut som en påkjørt grevling, jeg hadde elsket deg like intenst. For du er en fantastisk mor til våre to små apekatter og ingenting betyr mer enn det. At du er kul, søt og pen er egentlig bare en hyggelig bonus.

Gratulerer med dagen!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ Hilsen mann som håper at du ikke dreper ham for å bruke det bildet som toppbilde, siden atte jeg liksom lovte at det aldri skulle komme på bloggen… Love ju :-*

 

Lyst til å gi frua ei litta bursdagsgave?

* Sjekk ut Umulius82 på Snapchat og Følg Konatil på Facebook *

13 kommentarer
    1. Hurra for deg som fyller ditt år🎧tralala🎧🎤tralalalala🎤 Christina vil jeg gratulerer🍾🎂🌸

    2. Fantastisk😂 for en mann Konatil har👌,men litt av ei dame Pappahjerte har også😘 dere kler hverandre. Hipp hipp hurra for Christina💐🍦🎂🎈🎈🎈🎉🎁 Ønsker den flotte familien riktig god pinse,langhelg og 17 mai🌞

    3. Å så nydelig herlig hyllest, nå måtte jeg smile stort her 🙂 Gratulerer masse til den freshe bursdagsjenta, og kos dere masse hele gjengen 🙂

    4. Gratulerer med dagen til fineste Christina! Her kommer en bursdagsgave fra meg. Dere to pluss Gustav og Nora popper stadig vekk opp i drømmene mine, stort sett bare er dere der, henger rundt liksom. Men for noen dager siden drømte jeg noe utrolig morsomt om dere! Du og Christina hadde meldt dere som frivillige for en eller annen høyskole til å låne ut barn og hjem som en slags praksisplass for oss som gikk på høyskolen! Noen var stasjonert til bleieskift, andre fulgte Gustav til barnehagen, andre igjen bare satt og pratet med deg og Christina. Jeg husker jeg tenkte at dere var utrolig tøffe(og kanskje også litt dumme), som turte å låne ut barna deres til unge studenter som en vakker dag skulle uteksamineres til å bli barnehagelærere! Haha! Jeg selv er 28 år, og har jobbet med barn i 7 år, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg var i praksis hos dere, men gøy var det!

    5. Hurra for kjærligheten og den flotte kona di:)) Håper dere har det fint sammen selv om småbarnaslivet kan ta rotta på alle og enhver i perioder:p

    6. You said it, sistah! Men vi hadde to episoder av Skam å se i går OG vi hadde taco, så da ble det riktig så bra serru. Og barna sov hele kvelden også 🙂
      … i natt derimot… oh lord.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg