Inn det ene øret…

Kjære lille prompenisse; Har du seriøst så dårlig hukommelse eller gjør du det bare på dritt? Jeg sa jo fra en million ganger!

– Ikke tråkk i bøtta.

– Nei.

– Ikke gjør det.

– Neeeeei.

– Ikke gjør det, sa jeg.

– IKKE tråkk i bøtta!

 

Men så snur jeg meg bort i TO sekunder, og hva skjer?

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ … og ut det andre 😉

 

Les også: “Dagens gullkorn – Det blå været”

* Sjekk ut Pappahjerte på Snapchat og Følg Pappahjerte på Facebook *

16 kommentarer
    1. Har du hørt den pipelyden amerikanerne bruker til sensur når noen banner på tv? Det er den lyden ungene hører hver gang noen sier ikke.
      “Piiiiiiip tråkk i bøtta”
      Tydeligere klarsignal kan man jo ikke få😂

    2. Hu til oss høre bare det siste vi sir.
      “Ikke gå oppi bøtta”
      Hu høre
      “Gå oppi bøtta”
      Ælske vann!

    3. Haha! Det høres kjent ut. Jeg har begynt å praktisere omvent psykologi med stort hell, spesielt på butikken, for er det én ting som er sikkert: Hvis jeg sier venstre, går hun til høyre 😀

    4. Haha lille gutt her i hus gjør akkurat det samme… Hører kun det han vil høre :-p
      Ha en fortsatt fin dag likevel da 😉

    5. Skulle gjerne hørt dine erfaringer med trass…… Det er ikke særlig gøy… Føler at ungen ikke kan høre, og at han ikke har respekt for det vi sier, uansett pedagogisk tilnærming…

    6. Men jøss, er du helt amatør? Har ikke du et eldre barn? Du burde jo vite at hun selvfølgelig går oppi en bøtte med vann! Hvertfall når du jar sagt “ikke”! Sånn er det hvertfall her i huset. 🙂 Du slapp forresten billig unna, her tredde hele ingen seg nedi så alle klærna ble våte! Og stakk hodet nedi etterpå.. 🙂

    7. Her i huset med to treåringer har vi absolutt merket dette fenomenet. Etter opptrappende virkemidler (gjentagelser med stadig høyere stemme) nærmest roper jeg: Kan du ikke høre etter????? Svaret, logisk nok: Nei, mamma….

    8. Haha! Tydeligvis. Man tror jo man skal klare slike utfordringer når man allerede har gått gjennom dette med ett barn tidligre, men nix. Tenkte liksom: Den bøtta skal få stå, dette skal jeg fikse.
      … fail 😛

    9. Her praktiserer jeg foreløpig taktikken alt-mini-ikke-får-røre-ut-av-rekkevidde. Fungerer dog dårligere og dårligere etter hvert som han vokser (hvor ble den bittelille babyen min av?)😂 Får vel snart bare plassere alt oppunder taket…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg