Ukas krangel – Sjokolade

I går hadde vi en kort krangel så idiotisk at jeg et lite øyeblikk bare vurderte å gjøre det slutt. For jeg mener: Forstår vi hverandre virkelig så lite? Er det virkelig så lang avstand mellom oss? Er det i det hele tatt mulig for et menneske å si noe så dumt?!

 

The girl with a dog in a fight for chocolate

 

For i går var det første semifinale i årets Eurovision. Jeg er blodfan på min hals og jeg satt selvfølgelig limt til skjermen med skjema, flagg og full pakke.

 

 

Men dum som jeg er, hadde jeg helt glemt å kjøpe inn passende snacks for anledningen. Og derfor satt jeg og trippet i sofaen og var fysen ut av det ville helsike. Du vet, en sånn fysing så intens at man er villig til å bite av seg armen bare for å ha noe å tygge på. For stor tv, krever stor kos og det betyr bare én ting: Sjokolade.

Men jeg hadde allerede saumfart kjøkkenet og kretset rundt barnas godteskuff som en gribb. Det var bare småtteri å finne og etter et par dypdykk innså jeg at resten måtte få bli igjen om ikke de skulle legge merke til at det hadde vært tjuver i hagan.

Og jeg var fortsatt like fysen. Jeg måtte over på nytt beite. Tyngre skyts. Problemet var bare, hva?! Jeg sjekket skuffer og skap i en desperat jakt, men alt jeg fant var rosiner og turkjeks. Det duger selvfølgelig ikke, for når man er fysen på sjokolade er det bare sjokolade som gjelder og resten av verden blir ubetydelig.

 

naked blond girl eating chocolate with melted chocolate all over her

 

Tiden tikket av sted og jeg gikk over i en intens, frådende skylappmodus. Må. Ha. Det. Nå! Jeg visste egentlig at Christina ikke kunne hjelpe meg, men kanskje visste hun om et bortgjemt lager et sted likevel? Kanskje hadde hun en godbit på lager? Jeg visste at det var patetisk, men jeg kaster gladelig viljestyrke og verdighet på dør for bare en liten smak av brunt gull når fysingen rir meg som en mare.

Og det var da det skjedde.

Som et jaget dyr, stormet jeg ut i stua og så desperat på Christina:

– Seriøst, har vi sjokolade noe sted? Kom igjen a, sjokolade, veit du om noe? Bare en liten bit? Seriøst, jeg jeg… jeg må ha, liksom!

Og vet du hva hun svarte??

– Nei, vi har ikke sjokolade, men du er jo sikkert bare sulten…

… kan du ikke ta deg et stort glass vann og et par tørka aprikoser da?

 

Tørka aprikos..? Tørka aprikos?! Hallo?! Det blir som å gi brokkoli til en sulten krokodille. Jeg mener, hva f…

(Okei, ro ned, pust med magen)

Christina vet det ikke og vil kanskje aldri forstå, men alle sanne sjokoholikere vet: Hadde det ikke vært for at plutten fortsatt hadde et par sjokolademynter igjen i skuffen, hadde Christina gått på hue og hekken ut for å si noe sånt.

Men sjokolademyntene… De overlevde ikke kvelden, dessverre. Men Christina slapp å sove i garasjen og det skal hun være veldig glad for 😉

 

Tørka aprikos…

 

Les også: “Ukas krangel – Blomsterkassene”

* Heng ut med Pappahjerte på Snapchat og Følg Pappahjerte på Facebook *

26 kommentarer
    1. Vet du hva….kona di hadde sikkert rett. Den der fysen på noe godt kommer ofte når man ikke har fått I seg alle næringstoffene man trenger…jaja nok om det! Hadde du ikke kakao engang?? Det pleier alltid å hjelpe her I gården 😃

    2. Haha, rett eller ikke rett, har ingenting med saken å gjøre. Kun sjokolade er sjoklade 😉 Og en sånn snusfornuftig kommentar som å drikke vann og spise tørket frukt kan være livsfarlig å lire av seg når man har en sjokoladefysen partner i hus, hehe.

      Kom på først dagen etter at vi hadde en stor boks med Nesquick stående. Godt jeg ikke kom på det kvelden før. Det kunne blitt stygt 😉

    3. Jeg føler med deg. Sterkt, faktisk.
      Hadde min kjære kommet med en slik kommentar, hadde jeg reist i butikken, gått amok i godtehylla, spredd alt utovet stuebordet, stirra gubben i øya med det mest trassige blikket som finnes, og sagt :”et brokkolien din, du. Du er sikkert bare litt sulten”

    4. Hahah! Skjønner deg så godt! Og man blir jo faktisk bare enda villere sjokoladesyk om man ikke finner den miste tegn til sjokolade i huset når man virkelig er sugen på det. Så at noen kan komme med en så uforstående (ja, jeg vil faktisk gå så langt å kalle det uempatisk 😀 ) kommentar tilsvarer minst en natt i garasjen eller evt. i et lite telt i hagen. Jammen bra for konen din at du heldigvis fant noen sjokoladebiter 😀

    5. Åh, jeg føler med deg!! Nå er jeg riktig nok noe mer erfaren i sjokoholiker-rollen, så jeg pleier å ha et skjult lager på kjøkkenet. Da er det alltid noe tilgjengelig, liksom. Om ikke en av “ungene” på ca 20 har snust seg frem til mors gjemmeplass og spist alt. Da klorer mor ut øya på alt som befinner seg i nærheten…. Aprikoser? APRIKOSER?!?! Seriøst, de kan du stappe så langt opp der sola aldri skinner som overhode mulig.

    6. Jeg hang meg opp i at du er blodfan av MGP – tuller du, eller er du seriøs?
      Jeg trodde ikke noen så på det…
      Sjokoladehungeren forsto jeg alt av.

    7. Digger at du er blod fan av MGP syns det er utrolig kult!
      Men det er urutinert å ikke ha kjøpt inn sjokolade til kvelden 😀

    8. Haha, ja man blir ikke bare mer sjokoladesyk men også desperat til det patetiske, haha!
      Plutten har fortsatt ikke oppdaget at jeg har skrapet hull i godteskåla hans, så da rekker jeg å dekke over skaden 😉

    9. Eg er sjokoman, men ESC er faktisk det beste eg veit (utenom familien min), så eg hadde lett droppa tanken om sjokoladen på ein slik kveld. Alle andre kvelder det ikkje er ESC er eg enig i desperasjonen. Er du sikker på du er skikkelig fan? Kan det vere mulig at du set sjokolade framfor ESC? Du må vurdere kor nerdete du faktisk er….
      Klem frå ei som ELSKER ESC/MGP og Sjokolade, i den rekkefølgja 😉 😉 😉
      PS Min favoritt gjennom tidene er Johnny Logan sin song i 1987, av sjokolade er alle favoritter….veit faktisk ikkje om ein einaste sjokolade eg ikkje liker…

    10. Haha, trodde dette bare var noe kvinner opplevde, du vet, den ene uken i måneden! Da er det faktisk farlig å stå mellom meg og sjokoladen! 😉 Men der tok jeg feil gitt, med mindre MENstruation faktisk er en greie…?! 😉

    11. Hadde ikke is i fryseren med sjokoladetrekk? Det er verre å være tom for sjokolade enn å være tom for røyk. Hilsen eksrøyker og sjokoman

    12. Hei du pappahjertet!
      Jeg føler så INDERLIG med deg! Det går faktisk ikke an å behandle en mann i så tydelig nød på den måten! Må man ha, så må man ha. Sånn er det bare. Jeg tok meg den frihet til å nevne deg i bloggen min jeg. Håper på tilgivelse! =D
      Ha en sjokofin dag!
      Klem fra Tjukkebolle

    13. Ikke sjokolade i huset?????? Kan du forklare hvilket språk dette er og hva det betyr, for jeg forstår ikke! Kjære deg, hadde jeg visst det så kunne du fått tatt over noe av vår sjokolade, begynt med den eldste liksom, som nok er fra påsken i fjor og jobbet deg oppover. Og om godterisjokoladen hadde tatt slutt så finnes det både lys, mørk og hvit bakesjokolade, kakao og O’boy. Samt barnas sjokolademynter. Men de leker de jo med, så de må få ha dem i fred. Hilsen en familie på fire som ikke er sjokoholikere. Likevel enig med røkla: Man sier ikke slikt til en desperat mann!

    14. Haha, bakekakao! DA snakker vi desperasjon på høyt nivå. Eller njaaa, man kan jo tynne den ut og lage kakao, eller fyre opp frosne bananer og lage sjokoladeis… Æh, jeg klarte ikke å tenke logisk. Hodet var fokusert på melkesjokolade og ingenting annet var godt nok 😉

    15. Åååh, føler virkelig med deg! Jeg får helt vondt inne i meg om jeg ikke har sjokolade tilgjengelig. Jeg trenger ikke mye sjokolade, men litt, så blir jeg ikke et premenstruelt troll som blir irritert bare noen puster litt tungt!
      “Jeg trenger sjokolade nå!!!” Og da fungerer ingenting annet. Om hodet mitt har satt seg fast på sjokolade, da skriker hele kroppen etter sjokolade.
      Jeg tror det er en lidelse. Kroppen begynner å skjelve, du kaldsvetter og føler at du brygger på tidenes influensa! Helt til sjokoladen entrer ganen! NAM! Da er jeg snill som et lam igjen og kunne virkelig ikke følt meg bedre! Aahh hva litt sjokolade kan gjøre for sjela!
      Godt du fant noen gullmynter, ellers kunne kvelden blitt stygg!
      Og enda en ting – tørka aprikos? Hadde kjæresten forsøkt å si det til meg hadde han gått på hue og ræva ut terrassen. “Du kan få komme inn igjen når du har fått tak i sjokolade til meg!”
      Haha! Takk for enda en god latter! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg