Min lille bestevenn

Jeg kommer liksom aldri over hvor kult det er å henge med deg! Slik som i dag, bare oss to gutta på tur.

I Oslo for å dra på kino, henge ut i parken og bare ha det ball. For når vi legger ut på tur, legger vi liksom igjen litt av det far/sønn-forholdet hjemme og blir mer som to kompiser på tur. Og vi koser oss så fælt!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

På bare den lille svippturen i dag, rakk vi så mye rart. Eller, det var kanskje ikke så mye, men det føles sånn når jeg er med deg. Tasse fra Aker Brygge og nedover i byen mens jeg peker og guider iherdig. Der har pappa jobbet, her har mamma vært, der borte jobber tante, den båten der går dit, den trikken går dit.

Og du spør! Hvem er han? Hva spiser hun? Hva er det? Og hva er det der borte? Og sånn går vi helt til tiden flyr fra oss og jeg må ta deg på armen og løpe.

Da er vi plutselig far og sønn igjen.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

I dag skulle vi rekke en kino. Andre ganger kanskje en tv-innspilling eller et julebakeverksted. Pappa har mange rare jobber, og du får være med på mange av dem. Og du elsker det. For når du er med pappa på jobb, er det alltid bare moro og absolutt ikke som her hjemme. Ingen regler og vanlige rutiner, bare oss to og en verden av muligheter.

Vi tar ting litt som det kommer og lar det bli opp til skjebnen. I dag ble det medbrakt sushi på Kontraskjæret og to kuler Mövenpick på bryggekanten med tante.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Og på vei hjem, i rushtrafikken et sted mellom Sandvika og Drammen, lærte du til og med et par nye banneord, på grunn av han forb…. ja du vet, han som kjørte som en jæ… altså, han som kjørte litt rart.

Men nå som du har lagt deg for kvelden, kommer leirskolefølelsen plutselig krypende og jeg kjenner at jeg savner tilbake. Til eventyr og haraball. For i morgen er hverdagen tilbake, og da er vi plutselig far og sønn igjen. Ikke som  idag. Bare to kompiser på tur og en verden full av muligheter.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ Tut tuuut – snart ruller vi igjen 🙂

Les også: “Video fra guttetur” (i fjor sommer)

* Sjekk ut Pappahjerte på Snapchat og Følg Pappahjerte på Facebook *

8 kommentarer
    1. Å lese tekstene du skriver om deg og Plutten gjør at jeg gleder meg sinnsykt til den lille frøkna mi blir på samme alder. Det er som man sier, at alle aldre har sin sjarm, og du får virkelig fram sjarmen ved å ha en 4åring👍🏻😊 kos dere i finværet i dag alle fire🌞

    2. Det er så utrolig koselig med den alderen der! Jenta mi er på samme alder, og det er som du sier; det skjer noe med forholdet når man finner på sånt bare oss to. Håper hun vil være med mamma på farta i mange mange år!

    3. Tusen takk for det! Alle aldre har sin sjarm altså, men jeg må si at den alderen han er nå, kanskje er min favoritt til nå. Det er så mye man kan gjøre og finne på, og gullkornene kommer på rekke og rad 😀

    4. Blir så glad av å lese om deg og Plutten. Jeg har det akkurat på samme med måte med lillegutten min som straks er 5 og et halvt. Han og jeg alene på tur, om det så bare er på søndagsturen vår i nærområdet. Vi har alltid noe å snakke om, og man blir forundret over hvor kloke og tankefulle de er, disse små skapningene man selv har satt til verden. Må klype meg selv i armen for å forstå at jeg faktisk er så heldig som har fått han. Kan tenke meg at du har det på samme måte😉
      Sånne minner gjør ekstra godt i sjela.😊
      Digger å lese og følge både deg og frua di. Ta vare på hverandre❤️

    5. Tusen takk for det, Torhild! Veldig hyggelig å høre 🙂
      Ja, det er altså rett og slett fantastisk hva de små hodene kan klare å komme opp med. Klarer ikke å slutte å la meg imponere hver eneste dag. Og det blir vel ikke noe mindre av det med åra heller. Og det beste er å vite at man har så utrolig mye å glede seg til! 🙂

      Ha en knallfin uke videre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg