Årets første sommerdag

I dag hadde vi endelig årets første sommerdag, varm og digg og full av glede.

En sånn dag da man kan finne glede i de rareste ting, og noe så kjedelig som å klippe gresset plutselig kan være ganske ålreit. Spesielt i dag, for i dag var det årets første runde. Gressklipperen pep og klagde da jeg dro den ut av boden, men etter en liten påfyll med bensin og olje var den klar som et egg.

Eller… ja, jeg måtte jobbe ganske hardt for å dra den i gang med startsnora, og en stund føltes det som å bryte med en sulten bjørn. Men til slutt fyrte den i gang og basert på reaksjonen, er jeg riiimelig sikker på at jeg har gjort noe feil underveis. Den regelrett spydde blågrå røyk og svart olje sprutet ut av et hull et sted, og ja, det kan jo ikke være bra.

Med min meget begrensede kunnskap om motorer, er det ikke godt å si hva som gikk galt, men jeg tror kanskje jeg fylte på for mye olje. Eller for lite. Jeg tror kanskje jeg skulle skiftet olje også, men jeg har jo ingen anelse hvordan man gjør sånt og dessuten har jeg for lengst kastet manualen, så vi får se. Til freddan kanskje. Ah søren, det er i dag. Neste fredag da 😉

Uansett. Når man står der og drar i snora og beistet av en gressklipper endelig freser i gang som en utsultet okse, og gresset begynner å flykte i panikk og lukten av nyslått gress finner seg vei inn i nesegrevet, ja da blir det plutselig veldig klart at sommeren er i anmarsj. Og da blir man glad da! Sånn hoppende glad at man ser ut som en skolepike som hopper paradis. Og helt glemmer at naboene kan se deg.. 😉

Men samme kan det være, for nå er gresset slått, bonuspoeng utdelt og sommeren offisielt i gang!

 

 

/ God helg!

Les også: “Heavy metal baby” (karaoke med lillesnupp)

* Sjekk ut Pappahjerte på Snapchat og Følg Pappahjerte på Facebook *

15 kommentarer
    1. Fant den første svartsnegla i går. La liksom en demper på hele hagekosen. Men, kommunen deler ut “dø din sneglejævel”-middel gratis. Så på tirsdag skal jeg kose meg med et aldri så lite folkemord.
      Men, sånn ellers… det er våååååårrr 😀😀😀😀😀

    2. Huff, er litt sånn med meg også! Når jeg er i slike situasjoner, ringer jeg pappa.. Eller broren min. Kanskje begge to, spørs hvor mye olje jeg trenger. Og hvor mange dekk som må skiftes. Haha.
      Takk, så gøy at du likte den! Jeg ble inspirert av Kristin Gjelsvik (styleconnection) til å lage innlegg med ukens hendelser 🙂 Hadde vært gøy å se dine innlegg med oppturer og nedturer! 😀

    3. Det er det som er så kjipt med å være voksen mann, da skal man liksom klare sånne ting selv. Samfunnet forventer liksom det. Men uansett hvor voksen jeg blir, kommer jeg nok alltid til å trenge noen som er .. voksen-ere 😉

    4. Haha. Det er det positive med å være jente – ingen forventer at jeg skal klare sånne handy-greier! 😀
      Du kan låne pappaen min om du trenger flere voksen-ere personer i livet ditt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg