Kjære sommerkropp

Jeg tror det er best at du setter deg ned, for dette kommer til å svi…

Large fitness man in a Superman pose

 

Kjære sommerkropp, det blir ikke oss i år heller.

Jeg vet. Jeg vet. Jeg hadde gledet meg til å henge ut med deg også, men det kommer bare ikke til å skje. Det er ikke det at jeg ikke ønsker å finne på ting med deg, slikke sol på stranden, flexe solbrun og fin og alt det der, jeg vil det bare ikke nok.

Jeg har det rett og slett for bra uten deg til å bry meg nok. Ta helgen som eksempel da. Da vi dro på kaffeslaberas til oldeforeldre på søndag, og de sitter ute i solveggen og steker vafler. Kaffe på kanna, rømme og syltetøy i sine fineste skåler. Hvem er jeg til å takke nei?

Når bestefar fyller 60 år og varter opp med kaker og godsaker. Når vi bruker planleggingsdagen i barnehagen til å spille bowling og plutselig finner ut at det hadde vært maks trivelig å bestille en pizza på deling… Selvfølgelig kan jeg takke nei, ikke noe problem det. Jeg har tidligere gått flere år uten verken sukker eller alkohol, jeg sluttet å drikke brus på dagen. Jeg kan helt utmerket fint klare slike ting, spørsmålet er bare… hvorfor?

Når vi koser oss som mest og livet smiler som best, hvorfor skal jeg gidde å sitte med et sultent blikk og se på? For hva betyr egentlig mest: Å kose seg på kaffeslaberas med en nystekt vaffel i klypa og spise is med ungene på varme sommerdager, eller droppe det og sitte muggen og sur på sidelinjen, fordi det muligens kan gi et hint av flatere mage til sommeren? Skjønner du hva jeg mener? Du er viktig, det er ikke det. Du er bare ikke viktig nok akkurat nå. Ikke viktigere enn kos med ungene og friheten til å gjøre hva søren jeg vil.

Enten det er dette:

 

 

Eller dette:

 

 

For det er ikke det at jeg ikke spiser sunt, det er ikke det at jeg ikke trener. Jeg gjør det, begge de der. Fisk, grønnsaker og hele regnbuen. Joggeturer, knebøy og pushups. Men ikke alltid. Jeg vil vel heller si at jeg trener nesten hver dag. Slik som i dag. I dag trente jeg nesten.

Det er ikke det at jeg ikke bryr meg. Jeg bryr meg. Bare ikke nok til at du vinner. Og jeg er vel egentlig bare drittlei av å ha dårlig samvittighet for det. Noen ganger rekker jeg det, andre ganger ikke. Og jeg er så lei av å føle at jeg gjør det for deg. Jeg vil gjøre det fordi jeg liker det, ikke fordi du sier at jeg må.

Jeg vil kunne nyte en iskald is med god samvittighet uten at du sitter og glor på meg som en dritsur torpedo.

 

Funny brown bear and a bird on the background

 

Så, kjære sommerkropp, jeg tror bare vi får utsette det et år til. Lillesnupp begynner i barnehage til høsten og livet blir litt mer kontrollert, så kanskje da. Eller kanskje ikke. Jeg gidder i hvert fall ikke love deg noe, for da begynner du bare å stresse meg igjen. Og akkurat nå er livet for bra til at jeg gidder å ta mer dritt fra deg. Jeg er ikke ute etter å snu hoder på stranda i år, uansett.

Sånn atte… Ha det bra da! Og ikke la døra treffe deg på vei ut. Du kan forresten ta med deg den kjipe grå dressen fra klesskapet også, den sitter ikke spesielt godt for tiden uansett 😉

 

/ God sommer, hilsen vinterkropp 🙂

Les også: “Reise jorda rundt?”

* Sjekk ut Pappahjerte på Snapchat og Følg Pappahjerte på Facebook *

25 kommentarer
    1. Hehe hvorfor utsette til neste sommer? Da må du jo gå å tenke på dette enda et år! Hvorfor ikke bare satse på helårskroppen 😄 mye bedre. Du er jo flink! Fortsett sånn istedet 😄 tren og spis sunt I det daglige og MOLKOS deg innimellom og spesielt I selskap med både vafler og syltetøy 😄 mye sunnere for ungene også å se😄

    2. Har du gitt opp målet for sommeren!!!!!!!!! Jajaja jeg prøver en stund til da min vinterkropp er noe større enn din……vil helst ikke ligne en snøhaug der jeg ligger på stranda 😉

    3. Har du noen gang tenk over hvor mange armhevinger du tar i løpet av en dag ved å løfte på lillesnupp ?

    4. Du er til stor inspirasjon og etter min mening et supert forbilde for oss som er nybakte fedre ( dag 6). Stå på !

    5. Yiiiha! Takk for det, Marius!! 😀
      Og GRATULERER som nybakt fattern!!! Du har så mye fint i møte, men bare husk at det kan bli tøffe tak i blant også. Det er helt normalt det. Og hvis det blir for mye, bare sving innom her, så skal du få tips og inspirasjon, vettu 😉
      Gi frua en highfive fra meg når hun er i form til det 🙂
      /high5

    6. Altså… ikke gitt opp, bare tar det i mitt tempo med mitt eget mål for øyet. For akkurat nå har det liksom ingen hensikt å piske meg opp tidlig om morgenen for å løpe lange turer eller bare spise brokkoli til middag. Jeg løper hvis jeg vil og spiser det jeg vil, så får jeg heller ta konsekvensene som en mann 😉

    7. Helårskroppen er tingen.så lenge man har det godt med seg selv så spiller det ingen stor rolle.man tar alt dag for dag slik det passer seg.kos deg med ungane og nyt tiden.det gjør jeg ihvertfall med de 4 barna jeg har i huset.og bloggen din er super.leser både din og kona di sin blogg.kos dere👍😃

    8. Enighet! Tusen takk for det 🙂 Ja, det gikk vel virkelig opp for meg nå i helgen når vi var på kaffe- og vaffelslaberas. Sånn kos må man unne seg nå mens man kan. Birken og den slags kan vi ta når barna blir eldre 😉

    9. Sommerkropp meg hit og sommerkropp meg dit.. 🙂 Haha, så morsomt! Jeg tror jeg kan se langt etter den sommerkroppen, jeg .. 😀

    10. Assa.. Vet ikke helt hvordan jeg skal si dette men…
      Love u,man! 👏🏻👏🏻
      Fordi du legger ut slike nyyydelige innlegg og tanker! Amen!! Måtte flere være som deg!
      Hilsen lykkelig gift assa🤗

    11. Drit i sommerkroppen neste år også. Vanlig sunn med en avslappet holdning er så mye kulere enn besatt av sixpack.

    12. La oss være dønn ærlig et lite øyeblikk.. Sommerkroppen er ikke for livsnytere🙈 Selv elsker jeg å bake boller til ungene, hver søndag-for det er tradisjon! Men hva byr du meg?? Skal jeg bake og lukte den deilige lukten av kanel og sukker- og IKKE smake (Ev spise 3 boller på rappen, men det kan bli mellom oss livsnytere). Jeg har selv forsøkt etter beste evne å stramme opp skinka det siste halvåret i håp om å komme i baywatch form før første barnløse tur til USA på 13 år 🙈 Jeg ga opp for 2 uker siden da jeg innså at jeg blir et mamma-Monster av å se på gutta spise ordentlig is mens jeg selv nøyer meg med “en neve valnøtter”🙄 Nei takk til sommerkroppen og jatakk til herlige mamma/Ev pappa kropper👏🏻👏🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg