Dagens i-landsproblem: Snikskryt på Snapchat

I dag kom jeg over noe som føltes så utrolig urettferdig, men som likevel var så vanvittig overfladisk at det med god margin kvalifiserer til dagens definitive i-landsproblem 😉

Du skjønner: For fire år siden kjøpte jeg meg nemlig det ultimate innen sporty foreldreskap: Joggevogn! Den skulle jeg bruke til å komme i form samtidig som jeg fikk luftet både barn og tanker. En joggende far med barn i vogn, tenk så sporty! Vel… det ble med tanken. Frem til i dag!

For i dag var det duket for vognens tredje tur på fire år og sånt må jo selvfølgelig dokumenteres i sosiale medier. Jeg mener: Hallo, det er 2016. Jeg legger ikke ut på en tøff treningsøkt uten å snikskryte kraftig i prosessen.

Så jeg snørte på meg skoene, startet å filme det hele, kledde på datter, filmet litt mer, og la i vei. Nu jävlar skal det jogges og snappes, her!

 

 

Men jeg hadde ikke kommet meg langt av gårde før jeg kom over det som raskt skulle vise seg å være “Dagens i-landsproblem”. Og det er: Når du legger ut på joggetur for å snikskryte på Snapchat, men går tom for strøm på mobilen før du har kommet halvveis.

Også jeg som hadde så mange gode idéer! Jeg skulle filme den flotte naturen, jeg skulle vise meg selv svettende og pesende, jeg skulle zoome inn på lilletupp i vogna, og det skulle bli så moro! Men neida, dritten gikk i svart og plutselig sto jeg der i mine svarte løpetights, to tomme hender og ingen snikskrytemaskin.

Det var først da jeg seriøst vurderte å snu og avblåse hele joggeturen bare fordi hele Snapchat-opplegget hadde gått i vasken, jeg innså hvor patetisk overfladisk dette var. Jeg mener, det finnes problemer av alle slags størrelser og fasonger i verden, men sannsynligvis ingen mer ubetydelige enn dette.

Om noe, er jeg både glad og trist for at dette i det hele tatt var et problem. Glad fordi det betyr at livet mitt må være ganske bra, men også trist, for som voksen mann på 34 år burde jeg ha andre ting å bry meg. Som krig og fred og politikk og sånn.

Men akkurat der og da føltes det bare så utrolig urettferdig, og derfor kvalifiserer det med god margin til å være dagens definitive i-landsproblem 😉

 


High five for fattern? Ikke sjans 😉

 

/ Om jeg skammer meg? Selvsagt.

Og du: Gjør som 10 000 (!!) andre –> Følg Pappahjerte på Snapchat!

For mer moro og teite problemer: Følg i-landshjerte på Facebook

10 kommentarer
    1. Haha, den svir! Men du er i det minste alltid morsom på snapchat når du har batteri da 🙂 Begynte å lese bloggen din for et par uker siden (og kona til, selvfølgelig!) og jeg må si dere er helt herlige selv om jeg antageligvis er langt utenfor målgruppa med mine 22 år og barnløshet (for now…). Stå på, dere er gull!

    2. Haha ja skikkelig krise. .. jeg får litt angst om jeg går tom når jeg er ute på tur for da kan jeg ikke se hvor langt jeg har gått.. bedre lykke neste gang 😉

    3. Siden jeg ikke kan snappe med windowstelefon så slipper jeg dette problemet….men om telefonen skulle gå i svart midt i endomondoøkta(gjerne en lengre ridetur i greit tempo) da kan jeg finne på å bli litt snurt ja. Endomondo er min pådriver til å trimme litt ekstra 🙂 Åssen går det ellers med treningen?

    4. Oh no, hater når det skjer! Ja dæven, treningen har jeg glemt å skrive om. Oppdatering kommer ila uken 🙂 (men raskt hint: bra en stund og så… hupps..) 😉

    5. Kjipt! Kjenner jeg har samme problemet selv, men jeg legger heller aldri ut på en treningsøkt uten fulladet telefon, så jeg kan høre på musikk og kjøre treningsapp.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg