Vårblomstring i Tokyo

Når Tokyo kler seg i sin vakreste vårkjole, er det lett å bli forelsket <3

 

 

Hanami er en viktig japansk vårfeiring som finner sted i det de japanske kirsebærtrærne blomstrer. Dette skjer til ulike tidspunkter over hele landet og varierer fra år til år, men i Tokyo treffer den rundt slutten av mars. Og når det skjer er det gatefest på høyt nivå. Se for deg Norge på en vanlig dag kontra Norge på 17. mai.

Den storstilte folkefesten foregår over en veldig kort periode og feires ved at man samler venner, mat og drikke, og setter seg ut under de blomstrende trærne for å feire den fantastisk vakre blomstringen og den kommende våren.

 

Tidlig på´n for å sikre plass, men ser jo litt Viggo ut å være først ^_^

 

Hanami alene er grunn nok til å reise til Japan, for det er så utrolig vakkert når hele landet blir malt i lyserosa toner fra de nydelige blomstene. Spesielt flott blir det midt inne i en massiv storby som plutselig eksploderer i pastellfargede blomster som gir byen en malerisk skjønnhet.

 

 

 

 

Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan det er mulig, men jeg hadde altså klart å valse rett inn i en av årets største begivenheter ved en ren tilfeldighet! Jeg visste vel ikke at det var Hanami, jeg bare dukket opp på nøyaktig rett sted til nøyaktig rett tid. Snakk om flaks!

I ettertid har jeg ikke ord for hvor glad jeg er over at jeg fikk oppleve dette, for å være i Tokyo under Hanami er noe helt ulikt alt annet. Og kanskje var det også derfor jeg umiddelbart ble forelsket i denne fantastiske byen.

 

 

Jeg hadde ingen planer for mine dager i Tokyo, og brukte for det meste tiden på å tasse rundt uten mål og mening, se på folk, besøke spennende severdigheter, spise mais, nyte livet

Siden den gang har jeg hatt en stor forkjærlighet for Tokyo og jeg gleder meg så utrolig mye til den dagen jeg endelig kan ta med barna på tur for å vise dem byen i mitt hjerte. Men til da får bilder duge, så her følger noen knips fra mine første timer i Tokyo, som jeg brukte på å tasse rundt og se på folk, blomster og severdigheter, og kjenne kjærligheten vokse for den fantastiske byen og de forunderlige folkene som bor der <3

 

 

Fisk på pinne, anyone?

 

Hund i pose, anyone? 😛

 

 

 

 

 

/ Sugoi!

Les også: “Da kofferten forsvant, del 1”

For flere bilder og røverhistorier fra Japan –> Følg Tokyohjerte på Facebook

11 kommentarer
    1. Skjønner godt du ble forelsket 🙂 wow sier jeg bare. Tøft å ta turen sånn helt alene.
      Kommer nok aldri til Japan jeg…….flyskrekk 🙁 tog og båt tar liksom litt tid da….. Gleder meg til å lese mer om turen/oppholdet ditt 🙂

    2. Tilfeldig at du skriver om oppholdet ditt samtidig som det er japans uke på paradise hotel? 😂😂😂

    3. Haha! Er vel heller fordi det er nøyaktig 10 år siden (på dagen!) siden disse tingene hendte. Hva som foregår på Paradise Hotel bryr meg akkurat like mye som vokser på rumpa til elgen… 😉
      /high5

    4. Vet du, det er faktisk et veldig godt spørsmål med et enda bedre svar!
      Det finnes mange rare teorier på dette, men svaret er like enkelt som det er genialt: De er syke og ønsker ikke å smitte andre! Ikke alvorlig syke altså, bare influensa og den slags, men ved å gå med slike masker reduserer man jo risikoen for å smitte andre ganske radikalt. Noe så smart! Skjønner ikke hvorfor ikke resten av verden har tatt etter dette. Man ser jo bare hvor fort sykdom sprer seg i en liten barnehage, så tenk i en tettpakket by med 15 millioner innbyggere… Tenk hva det kunne gjort her hjemme! Slippe å hangle ørten ganger i året fordi en eller annen jokkapelle i butikken har nyst på eplene dine eller hostet deg i ansiktet mens dere sa hallo. Tenk hva det kunne gjort for samfunnsøkonomien! Nei dæven, blir helt småreligiøs bare ved tanken 😀

    5. Hahaha! Du er den andre personen som sier det denne uken! Har ikke sett programmet enda, men vet hva som skal på serieopptak på boksen nå! 😀
      /high5

    6. Så utrolig fint🌸 Moren min ble født i Japan og bodde der de ti første årene. Pga det har jeg følt en slags tilhørighet (haha). Jeg har alltid ønsket å dra dit,men jeg var aldri så tøff som du var. Angrer på det nå. Men VELDIG gøy å lese dine historier derfra🙏

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg