Det beste med påsken

Det er mye fint med påsken, men noe av det jeg liker best er det tydelige temposkiftet.

For vi er så vant til alt skal gå så fort og at hverdagen fiser forbi i dobbel fart, men i påsken drar verden i brekket. Butikker stenger, skuldre senkes og livet får en ny dimensjon. En slags mollstemt glede. Det er lunt, det er kaldt, det er sol, det er snø. Det er litt av hvert kastet sammen i et knippe rolige dager med tid til overs. Tid til familien.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Swing it, baby!

 

For påsken nærmest tvinger deg til å roe ned, finne krabbegiret og ta deg tid til de nære ting. Lange frokoster, rolige formiddager og ting man ikke nødvendigvis tar seg tid til til vanlig. Blåse egg, bygge lego eller lese en god bok. Påskepålegg og kokte egg dukker opp på frokostbordet, mens gule høner og kaniner stikker frem hodene fra bokhyller og vinduskarmer.

Selv merker jeg det veldig på stemningen her i huset. I år har vi gått for en rolig hjemmepåske uten verken ski eller pulk, bare slaraffenliv og kos. Og da får man plutselig tid til overs. Og med barnehagen lukket og låst for påsken, starter vi gjerne dagen med en tur ut for hele gjengen, så får barna løpt fra seg litt mens mor og far prater skit.

Lufte hunden, rusle en tur på kirkegården, se til krokusen eller bare henge ut på lekeplassen – er ikke så mye som skal til. Ikke skal det gå spesielt fort heller. Og det er kanskje også det beste med påsken 🙂

Stolt av frua som fikser ting som dette og tar med barna på det <3

 

Gutta på tur 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

En nysgjerrig krokus hilser hallois.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bestevenner <3

 

/ God påske 🙂

Les også: Små barn og nye tepper

For mer påskekos og moro –> Følg Påskehjerte på Facebook

17 kommentarer
    1. Hei Pappa blogger. Kult at pappaene er på banen. Liker skrivemåten din. Det blir naturlig og nært. Moro at dere er et par med samme intr for skriving. Jeg følger med på begge, så heier på fruen også!
      Fine blogger 🙂
      God påske!
      Lisa

    2. Kjære Pappahjerte – you know I love you!
      Og jeg må virkelig gi Christina skryt også (kommenterte der tidligere i dag) – og ja, dere er relationship goals! For sure.
      Men kommentaren til mammaen min som så på Bloggerne med meg i forrige uke da hun så deg var bare så priceless at jeg måtte skrive det her (hun har aldri sett deg før eller hørt om deg):
      “Herregud, så kjekk han er! Han likte jeg. Hvorfor er han så ung? Og hvorfor finnes det ikke flere som han på min alder? Eller finnes det flere av han?”
      Den spontane reaksjonen og innlevelsen, altså. Det er slike øyeblikk man skulle ha filmet!
      And on that bombshell… God påske! 😀

    3. Hahahaha!! 😀 Takk for dagens beste! Kommer til å leve lenge på denne, haha!

      Gi moren din et stoooooort smask på kinnet fra meg :-* Hvis Christina en vakker dag skulle ta til fornuften og forlate meg for Jared Leto eller en av Oftebro-brødrene, får jeg vurdere å invitere meg selv på kaffe og småkaker 😛

      /high5

    4. Takk for det! Hyggelig å kunne representere for alle pappaene der ute 🙂
      Og så heier jeg på frua jeg også. Bare hun ikke blir større enn meg 😉
      / high5

    5. Det er så flott at det er flere som “er bare hjemme” i påske!! Av og til blir man bare på dålig humør av at alle må gjøre likens..

    6. Hah, enighet! Noen ganger føles det som at man MÅ på påskefjellet og legge ut hundre bilder av hele familien i matchende langrennsklær for å være rette påskefolk, men påsken finnes faktisk her hjemme også 🙂

    7. Åh som jeg digger han dærre pappahjerte! My cup of tea for sure. Ikke er’a så værst frua heller! Synd dere ikke er med mer på bloggerne.
      Her i heimen har mor og skuddårsgutten hjemmepåske mens far og søsken er sendt til fjells slik at mor og mini skal få kose seg med sjokkisn og appelsina alene!

    8. Haha, highfive for det 😀
      Hjemmepåske er faktisk superdigg og sjokoladen smaker jo minst like godt i egen stue som på fjellet, så da er det jo greit 😉

      Kommer på Bloggerne igjen om en uke, men skulle gjerne vært med mer ja 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg