Tidenes trøtteste TV-tryne

Alt jeg trengte var én god natt, men da slo selvfølgelig tingenes iboende faenskap til for fullt.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

For en stor og spennende uke venter og i morgen fyres den av med en pangstart! Rett før helgen fikk jeg nemlig gleden av å bli invitert til God Morgen Norge! Der skal jeg sparke i gang mandagen sammen med ingen ringere enn den fantastiske Jannecke Weeden for å snakke om reiser med barn og pakketips.

Men God Morgen Norge filmes jo helt ukristelig tidlig, og derfor tenkte jeg å prøve å klokke inn minst én god natts søvn i løpet av helgen i håp om å kanskje kunne dukke opp på skjermen uten å se ut som man har tapt en krig med god margin. Men neida. Selvfølgelig ikke. For akkurat da jeg trengte det som mest, slo tingenes iboende faenskap til som verst.

Det startet selvfølgelig friskt med at jeg la meg altfor sent, fortsatt angremett på tacorester. Greit, jeg tar den på min kappe. Og etter et par timer måtte 4-åringen på do, så da ble jeg med på det. So far, so good. Men så, klokken 04.00, etter imponerende tre og en halv times søvn, var natten brått over!

Da bestemte lillesnupp seg for å ha et kortvarig illebefinnende som raskt og brutalt vekte hele familien. Opptil flere ganger. Og 4-åringen, som allerede sov dårlig nok fordi han gledet seg så fælt til å skulle få bli med pappa på jobb på mandag, synes absolutt ikke det var noe poeng å gå å legge seg igjen. Selv ikke da resten av familien omsider hadde fått orden på alt. Så da… Ja, da var dagen i gang da.

 

Våkner man kl. 04 er det lov å sutre litt på snapchat 😉 (Pappahjerte)

 

Og det som skulle bli min store skjønnhetssøvn, har blitt et langdrygt gjesp med et påfølgende kaffekappløp av dimensjoner. For når dagen først er i gang, er det ingen fred å få for far. Så nå sitter jeg her, trøtt som en rumpepinne og med blå poser under øynene så mørke at det ser ut som om jeg har falt ned fra styggetreet og truffet alle greinene på veien.

Du vet det er tidlig når alt som går på tv er pausebilder og tv-shop. Så sitter man der og klør seg i hodet, mens man sjekker innkommende snaps fra folk som fortsatt er på nachspiel. Og man tenker tilbake på den tiden man kunne sove til klokken 11 uten å engang sette pris på det. Og man føler seg litt lurt.

 

 

Men men, litt mer kaffe nå, kanskje et par egg og en god dose bacon, så tenker jeg vi er oppe og flyr igjen. Så får jeg bare legge meg etter barne-tv i kveld og håpe at alle barn vet å respektere natten. Hvis ikke synes jeg synd på personen i sminken som skal gå løs på dette krigsherjede fjeset i morgen 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

P.S. Se God Morgen Norge i morgen ca. kl. 08.15 for å se Norges nye radarpar i aksjon 😉

Sulten på mer? Les: “Fysemys og skammelys” (om å stjele godteri fra barna)

 

For flere trøtte tryner og tullball –> * Følg Pappahjerte på Facebook *

10 kommentarer
    1. Kan du ikke sove litt på sofaen mens guttungen ser på film/tegner/maler/leker etc? Det pleier jeg å gjøre når jenta er oppe alt for tidlig 😛

    2. Prøvde, men det ble ingen stor suksess. Men det gikk vel med en liten time der til sove, våkne, sove, våkne, sove, våkne på repeat x antall ganger x-D Til slutt ga jeg opp på trass, hehe.

    3. Åh jeg kjenner følelsen, 1 årigen får tenner nå og våkner alltid i 2-3 tiden, holder det gående i 3 timer også sovner han igjen. Hva med å sove på skift på dagen, først du en time også frua en time ? Det gjør vi her i huset 🙂

    4. Dårlig formulert av meg, sorry. Dårlig form. Litt usikker på hva, men la oss bare si at det ble litt dårlig stemning en periode der. Skifting av laken og ja du vet, hele sulamitten.

    5. Kan vagt huske at jeg lo av snappen din tidlig om morgen, mens jeg var på nash, mistenker at jeg sendte snap tilbake… xD

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg