hits

Små endringer for et stort resultat

08.03.2016 - 20:47 8 kommentarer

For litt over en uke siden sparket jeg i gang mitt 12-ukers program for å gjøre noe med de ekstra kosekiloene som har sneket seg på meg i løpet av høsten. Og nå er det på tide med en oppdatering :-)

Jeg er så utrolig glad for at jeg klok av skade satt i gang med dette prosjektet med realistisk lave forventninger, for ting går aldri helt som planlagt. Når man bestemmer seg for å gjøre en endring som dette, er det lett å se for seg bare oppturene. Hvor lett det vil bli å få tid til å trene og hvor greit alt vil gå. Men så blir det jo aldri helt sånn. Man lover dyrt og hellig at man SKAL rekke å trene minst så og så mange ganger, og man skal ikke spise en eneste kakebit.

Så plutselig rekker man ikke en trening, så blir man syk. Så blir barna syke, så må man jobbe overtid noen dager og brått har fire planlagte treninger blitt til 0 treninger og en kakebit. Så får man dårlig samvittighet og tenker på hvor flink man skulle være, hvor langt man er bak skjema og plutselig er man fanget i en slags negativ spiral av selvforakt. Og da er det lett å falle av. Tro meg, jeg har vært der før ;-)

Jeg har alltid tenkt at store, hårete mål og vanvittige ambisjoner er veien å gå, men legger man lista for høyt kan det også være en god oppskrift på nederlag. Derfor satt jeg i gang dette prosjektet med realistiske forventninger. Jeg skal ikke delta i triatlon, få kroppen til Brad Pitt eller løfte en hest. Jeg vil bare ned noen kilo, bli litt kvikkere og føle meg bedre. That´s it. Joda, jeg har et vektmål for motivasjon, men det er ikke noen krise om jeg ikke når det, for har man for store mål og tanker er det så lett å falle av!

Akkurat derfor har jeg ikke satt meg noe stort hårete mål på slutten av disse 12 ukene. Dette er ikke en slankekur eller kortvarig tortur, det er egentlig bare en god start på noe langvarig. Jeg ønsker ikke egentlig å prikke inn sommerkroppen 2016, men kvitte meg med noen kosekilo og finne en livsstil jeg kan leve godt med lenge, så kommer resultatene på sikt. Planen er egentlig bare å ikke se gravid ut til sommeren, så peiler vi ny kurs da ;-)

Planen for disse ukene er å trene 4 økter à 15 minutter hjemme + 2 joggeturer pr uke, samt spise mindre og kutte drastisk ned på sukker og den slags. Men fortsatt ingen slankekur, bare en fornuftskur ;-)

Men det krever disiplin og jobben må tross alt gjøres, så derfor er det på høy tid å takke for i kveld og komme seg ned i stua for å kjøre gjennom dagens øvelse: Statisk kvarter! 5 øvelser som trener statisk styrke, og ut ifra hva jeg har lest, kan det komme til å bli et helvete. Takk og lov for at det bare er 15 minutter.

Skulle gjerne skrevet mer om hjemmetrening og kakebiter og alt det der, men skriver jeg mer nå, er det bare en unnskyldning for å slippe å trene ;-) Så da setter jeg heller strek nå, finner frem shortsen og gjør meg klar for 15 minutter med blodslit, 90-tallstechno og svettebonanza.

OBS! Følg hele treningsøkten der en voksen mann pines til det patetiske på Snapchat --> Pappahjerte

 

 

Les også:

- Kom i form på 12 uker

- Hjemmetrening - første video!

- Sunn, asiatisk gryte

 

/ Up up and away!

* Følg Svettehjerte på Facebook *

8 kommentarer

Marielle Bratthammer

08.03.2016 kl.21:24

Håper treningsøkten gikk bra idag ;) Skal sjekke på snapchat ;)

Pappahjerte

09.03.2016 kl.10:58

Herreguuud så sliter man kan bli på bare 15 minutter! Mein gut :-)

Maria

08.03.2016 kl.22:03

You go,girl!!!(det er jo tross alt kvinnedagen). Blir spennende å følge deg, jeg er inne i en kom-i-form periode selv. Målet er å løpe 5 km på 35 minutter i september. Blir spennende 😊

Btw, har du trukket vinner av kamera? 😉

Pappahjerte

09.03.2016 kl.10:56

Så bra med et spesifikt mål! 5 km på 35 minutter skal du klare vettu, bare vit at jogging er helt balle i starten. Tenkte å skrive et eget innlegg om det, kanskje jeg gjør det allerede i morgen, for jeg har endel på hjertet når det kommer til jogging :-)

Ikke trukket vinner enda, ble en liiiitt større jobb enn jeg hadde tenkt ;-)

Cassandra Lysgård

08.03.2016 kl.23:25

Hehe, faller ganske så fort ut av treningen jeg også.^^

Men har begynt med skikkelig baby steps!

Pappahjerte

09.03.2016 kl.10:55

Så bra! Tror baby steps er veien å gå. Da gir man ikke kroppen helt sjokk, og man har de beste forutsetninger for å lykkes over tid. Må gi kroppen mulighet til å vende seg til en ny og bedre livsstil :-)

Go go gorilla!

m

09.03.2016 kl.06:23

Henger fortsatt med her også. Stå på😊

Pappahjerte

09.03.2016 kl.10:54

Så bra! Tror jeg skal begynne med fast treningsdag, f.eks torsdag, så blir det lettere å ta faste oppdateringer og henge med for dere som er med :-)

Skriv en ny kommentar

Norske blogger   Follow on Bloglovin        Bloggist.no - Toppliste for bloggereBloggist.no - Toppliste for bloggere