For 4 år siden i dag <3

Helt frem til akkurat nå har jeg egentlig bare irritert meg over den nye “Your memories”-funksjonen på facebook. Joda, det kan kanskje være litt artig å se gamle bilder og statuser dukke opp, men litt for mange deler litt for mye av dette og facebook hadde allerede en ganske høy prosentandel unyttig innhold fra før.

Trodde jeg.

Frem til nå.

For da jeg logget meg på facebook i dag, dukket dette bildet opp:

 


Miniplutt!

 

… og da ble saken fort en annen.

For dette bildet betyr så mye, så fantastisk mye! Lille pluttis var bare halvannen uke gammel på dette bildet og fattern var fortsatt livredd. Altså virkelig: Livredd! Jeg visste jo verken opp eller ned på barn og inntil ganske nylig hadde jeg ikke engang hatt lyst på egne. Trodde jeg.

Men da han lille kisen her kom til verden, ble alt snudd på hodet over natten. Jeg ble myk som pudding og fikk et helt nytt syn på livet. Og dette bildet husker jeg som et veldig sterkt minne fra den tiden. Jeg kunne se på det om igjen og om igjen, og hver gang gjorde det meg både glad og trist, på en måte jeg ikke helt forsto. Det var som om hjertet kollapset av den lille bylten, der han ligger nybadet, nyfødt og forvirret og ser på verden med et spørrende blikk.

Så er det noe med med det underfundige blikket hans også. Jeg kunne se på det og umiddelbart falle sammen i en slags melankolsk lykkerus. Veldig merkelig. Jeg forsto jo ikke den gangen at det jeg kjente var en kjærlighet sterkere enn hva kroppen min var klar for å takle.

Men jeg skjønte derimot fort at med det lille livet var et helt nytt liv på gang. Et helt nytt liv med en helt ny mening.

Og det er hva dette bildet symboliserer for meg: Meningen med livet.

Og det skjedde for 4 år siden i dag.

 

/ Myk nå <3

* Følg Pappahjerte på Facebook *

2 kommentarer
    1. Haha! kjenner meg godt igjen!
      Får opp alle de uheldige statusene som da gjerne beskriver hvor høy promillen var der og da og som jeg på ingen måter husker fra seks år (+) tilbake. Så de dukker plutselig opp som et svakt minne og jeg har lyst å synke ned i jorden og late som jeg ikke eksisterer (for jeg gjorde vel ikke sånt tull??? 😉 )
      HELDIGVIS! så finnes det en “delete” knapp ! 😉 Den er blitt flittig brukt de siste månedene!
      Men! Så kommer de flotte minnene fra da ungene var bittesmå og du igjen smelter på nytt 🙂 Da blir gjerne “del” og “liker” knappen mer brukt 😉
      #Nostalgi#

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg