En symfoni av bråkete leker

Som tobarnsfar må man bare slå seg til ro med at det kommer til å være mye lyd rundt en, stort sett hele tiden. Ikke bare fra barna, men alt som hører med. Og da i sær: Leker med lyd. Å herregud!

Noen dager kan det bli litt mye for det stakkars hodet å hanskes med, når de samme lekene har spilt de samme skrikete melodiene gang på gang, og gjerne også bare går av helt på egen hånd. Gjerne også midt på natten. I sånne stunder er det selvfølgelig både fristende og lov å drømme om å samle alle lekene i et eneste stort St. Hans-bål.

Men her en dag fikk jeg brått en besnærende tanke: Én er ille nok, men hva da hvis man samler ALLE og setter dem av på likt?

 

 

Denne tanken har kilt meg bak øret lenge nok, og i dag lot jeg endelig nysgjerrigheten ta overhånd.

Og slik gikk det… 😉

–> Klikk på videoen under!

 

 

/ To stykk ørepropper, takk.

* Følg Lekehjerte på Facebook *

22 kommentarer
    1. Haha, herlig! Her er det 4 barn ( 7 mnd, 2,5 år, 7år og 9år), og to av de spiller klarinett og saksofon. Så hvis du legger intense korps-øvelyder oppå alle de lekene, så har du en helt vanlig dag hos meg også 😀

    2. Altså, hvis ikke du en dag får en pris for å lage geniale videoer så er det noe alvorlig galt! Makan til morsomme videoer du snekrer sammen, og samtidig understreker et godt poeng. Tommel opp for deg 🙂

    3. Et lite tips som jeg brukte på junior når han var mindre. Jeg tok ut batteriene og sa at den ikke virket mer. Det funket til han var ca 3 år. Da skjønte han at batterier kan byttes. Så begynte jeg å teipe over den bitte lille høyttaleren. Dette gjorde i hvert fall at lyden ble litt lavere. Nå er den håpefull 6 1/2 år og leker med lyd blir det mindre av. Men nå er det diverse spill som bråker. Tv spill, spill på nettbrett… Og ikke minst slitsomme låter på Spotify (DU ER ELEKTRISK!!!!… grrrrrrr). Så nå har jeg gått til innkjøp av øretelefoner. Lykke til med mange år i bråk og sus 🙂

    4. Det skumleste lydleker er når de begynner å spille på natten! Spesielt hvis du er hjemmealene… (og huset er 70 år)

    5. Helt fantastisk, nå kan jeg legge meg med ett smil om munnen 😀
      Hilsen ei som jobber med 25 barn hver dag som elsker marcus & Martinus og snart kan de fleste sangene utenat og nesten må innrømme at noen er litt vel fengende.. (men nå har jeg ikke barn selv enda, så kan jo sitte hjemme i total stillhet om jeg ønsker)

    6. Her skrur snippen på en leke for så å springe avgårde og skru på neste 😂 vi har endel bråkeleker som “desverre ikke går ann å skifte batteri på “😂😂

    7. Det er sjelden jeg kommenterer, men dette var fantastisk moro😂!! Du og konatil altså, når nye høyder! Hverdagsglede å kunne få lese koselige, morsomme historier hver eneste dag! Og hu kona di, snakker som pen dame..:))

    8. Haha! Godt å høre. Tenkte du skulle si noe sånt som “De lydene er det du kommer til å savne mest”, men fint å vite at de før eller siden ryker på dynga 😉

    9. Hihi, takk for det! Blir alltid litt usikker på min egen mentale helse når jeg poster ting som dette, men godt å høre at det faller i smak. Og hu frua min ja, det er litt av et støkke 😀 Takk!
      /highfive

    10. Haha, ja det er jo selvfølgelig det verste med sangene til M&M, at uansett hvor mye man prøver å hate de, så… vel… De er jo fengende da! hehe
      /Du e eleeeeektrisk

    11. Haha, ja det er jo selvfølgelig det verste med sangene til M&M, at uansett hvor mye man prøver å hate de, så… vel… De er jo fengende da! hehe
      /Du e eleeeeektrisk

    12. Haha, ja det er jo selvfølgelig det verste med sangene til M&M, at uansett hvor mye man prøver å hate de, så… vel… De er jo fengende da! hehe
      /Du e eleeeeektrisk

    13. Åååå du altså:) treffer så til de grader på kornet every time! Jeg bare ler og ler og ler…:) med to små på 3 og 1 kjenner jeg igjen ca 100%av alle lydene der ja!og følelsen av galskap de gir.
      Fantastisk bra film!!! Applåååder!!!

    14. Lille ingeniør, som jeg kaller den ene halvdelen av tvillingparet mitt, har kommet så langt i sin utvikling nå at han faktisk prøver å bytte batteri selv. Finner frem skrutrekker og har funnet ut hvor vi oppbevarer batterier. Noen ganger har han flaks og klarer å sette i riktig vei, andre ganger kryper han til korset og ber om hjelp. Han fyller tre i april. Hva skal det bli av den gutten?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg