Gratulerer med dagen, Plutten!

Tenk så rart! I dag er det fire år siden jeg satt og gomlet pizza og heiet på Tooji i den norske finalen av MGP, da frua plutselig begynte å lage lyder som en illsint okse.

Fire år siden hun vraltet seg ut i den ventende taxien og livredd for å ikke skulle få lov til å sitte på, prøvde å skjule en mage på størrelse med en liten buss under en jakke som bulet som en pauke. Fire år siden frua lå som en dopet elefant på Ullevål og far åpnet den store boksen med tårer.

Fire år siden far i nybakt ammetåke så på navnskiltet til en sykepleier og sa til sin kjære:

– “Hva med Gjertrud? Det er jo et fint navn da!”

Og hun svarte oppgitt:

– “Men Peter… vi har jo fått en sønn”

Fire år siden alt ble snudd på hodet. Fire år siden livet begynte.

 

Og sånt må feires med stil, så i dag startet dagen slik en skikkelig bursdag skal starte, med boller, pakker og sjokolademelk på senga. Tradisjon tro skulle det egentlig vært kakao, men plutten er så glad i sjokolademelk at vi gikk for et unntak. Dessuten forsov fattern seg litt… 😉

Men for en fantastisk morgen det ble!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Hjemmelagde bursdagsboller, sjokomelk og pakker – dette må jo bare bli bra!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Bursdagsbarnets første møte med mutterns innbakte sjokoladeoverraskelse 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Ingen fest uten musikk. Favorittsangen akkurat nå? Øl – Linni Meister. Haha!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Lillesnupp svinger seg i valsen 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Litt over middels klar for en beta 😉 (Sorry Teo, no bolle for you)

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Nye bøker og puslespill – stor stemning!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Party people og sjokoladetruter.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Denne har hengt over senga og endelig er det slutt på tålmodig venting, hihi.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Denne pianoboka ble en umiddelbart innertier 🙂

 

Og som en siste lille overraskelse… Hver eneste kveld leser plutten om Trollet i “Bukkene Bruse vender tilbake” som snur et kjøleskap på hodet og rister på det som milkshake. Og hver eneste kveld spør han mamma om hva milkshake er for noe rart. Og nå, endelig fikk han svaret.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Milkshake er som sjokolademelk, bare enda bedre! 🙂

 

Men nå må jeg løpe, for bursdagsfeiringen ser ut til å forløpe seg som et indisk bryllup med feiring og selskap hele helgen gjennom, og da kan det være greit at huset ikke ser ut som et krigsherjet bomberom. Så da får fattern finne frem de gule hanskene, vaskebøtta og dertil egnet musikk på øret. Flaks at det ikke er så lenge siden vi la ut sjette episode av podcasten Gjesterommet 😉

GRATULERER MED DAGEN, GUTTEN MIN! Du er en jæskla bra fyr og verdens beste storebror 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Skål for bursdagsbarnet!

 

/ Bukke nikke neie, snu oss omkring <3

* Følg Bursdagshjerte på Facebook *

30 kommentarer
    1. Gratulerer med dagen, Gustav! Og gratulerer til dere med 4-åringen 😀 Årene går så fort, synes ikke det er lenge siden han var… bitteliten?! Plutselig er han tenåring, i stemmeskifte og har med seg jenter hjem. Vesla mi er 11 måneder i dag, gleder meg vilt til å feire hennes første bursdag 🙂

    2. Gratulerer så mye med dagen til Gustav, og gratulerer til mor og far med en liten stor 4-åring 🙂 Må jo bare ha vært den BESTE starten på dagen! Så koselig <3 hipp hipp!

    3. Grattis til Gustav!! Må si han har en fin dag å ha bursdag på (samme som meg :-)) Kos dere masse med bursdagshelg 🙂

    4. Hipp hipp hipp hurra x4 for verdens tøffeste Plutten 💙 Håper bursdags helgen blir helt strålende 💙

    5. Gratulerer så masse med dagen til Plutten 🙂 💙 vi har jo bursdag på samme dag.
      For en fantastisk dag å ha bursdag på da😉

    6. Hipp hurra for Plutten! 😀
      Måtte dagen bli fylt med glede og kjærlighet <3
      Ønsker dere en fantastisk flott feiring hele helgen!
      Gode bursdagsklemmer fra Sotra / Bergen 🙂

    7. Gratulerer med dagen til Plutten! 🙂 Min Magnus ble født 11/2 kl 22.10 for 4 år siden. Morsomt at du nevner Tooji. Jeg fikk jo dessverre ikke med meg den finalen, men fikk oppdatering på oppvåkninga etter keisersnittet. Hehe. Var særdeles fornøyd med resultatet og tok faktisk Magnus med meg for å treffe Tooji da han hadde en liten minikonsert på Buskerud storsenter året etter. Det var ganske morsomt da. 🙂

    8. Gratulerer så mye med 4 åringen 😀
      Men jeg må få si at det der er ikke skikkelig milkshake 😛
      Fram med blenderen og lag en skikkelig en 😉
      Her er milkshake noe med det beste jeg kan overaske ungene med 🙂
      God bursdagsfeiring videre, og HURRA for Gustav 😀

    9. Gratulerer så mye med dagen til både plutten og foreldre 🙂 Ikke bare den tøffe gutten som er 4 år i dag, mamma og pappa har også 4 års dag, som foreldre 😀

    10. Det oser jo bare forventning av de øynene hans på det bildet med milkshaken!
      Gratulerer til Plutten!

    11. Hihi, ja etter å ha lest om trollet og milkshaken et par hundre ganger, begynte han å bli riiimelig spent på hva i all verden milkshake kunne være for no rart 😀

    12. Daaaa, så koselig å høre fra deg 🙂 Han gikk til sengs med støvla på i dag 🙂 Ble både sushi og kaker og greier, og det var jo halldag i dag også, så alt i alt kunne det ikke vært en bedre dag, hihi!

    13. Nei, så moro! Gratulerer med 4-åringen selv 🙂 Da vet du jo hvor sykt mye denne dagen betyr. Veldig mye mer enn jeg var klar over.

      Haha, ja hele den Tooji-greia var helt spesiell. Sneik meg ut på et venteværelse for å få en oppdatering på resultatene, men da fikk jeg klar beskjed fra kona gitt, haha!
      For ca. et år siden fikk jeg også endelig møtt Tooji på en bok-event og fortalt ham historien om hvordan han preget fødselen, det var ganske morsomt. Og litt kleint. Men fy flate for en fin fyr! 🙂

      Hipp hipp!

    14. Kalenderen over sengen minnet meg på at jeg også hadde sånn nedtelling før bursdagen min da jeg var liten og gjorde at jeg måtte felle en tåre eller ti.. Takk på påminningen <3 Kos dere videre og gratulerer med dagen!

    15. Hihi, det er mamsens forslag og det har vært veeeldig populært. Telt ned hver dag i en god stund nå 😉 Tror han er klar for å begynne å telle på nytt allerede 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg