Akkurat her og nå

Det er så lett å la tiden fly forbi. Bare få unna frokost nå, så skal vi ut på tur. Skal bare ut på tur nå, så er det hjem. Bare få unna middag nå, så er det kvelden. Bare få unna denne dagen, så er det snart helg. Snart vår nå, blir fint det, bare bli ferdig med vinteren først. Blir fint det.

Men det er jo dette som er livet. Det er dette som betyr noe – akkurat her og nå.

Du og meg og en kopp med kaffe. Barn som kaster ost på gulvet, sprø rundstykker som spruter smuler, en sulten hund på jakt. En rolig sang på radioen, et gullkorn fra 3-åringen, sjarmerende babbel fra 1-åringen, et blikk fra deg, et hei fra meg, snørrpapir og ting som går i bakken. Leverpostei på genseren og prim i håret.

Vannmaling, plastelina og leker overalt. Et hus fullt av liv. Støyende, konstant og voldsomt. Men også helt fantastisk, for det er nå det skjer. Dette er dagene vi kommer til å prate om, da huset sto på hodet og ingen fikk sove. Livets beste dager og den kaotiske lykken med småbarn i hus.

Det er dette som betyr noe – akkurat her og nå.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ God søndag <3

* Følg Frokosthjerte på Facebook *

7 kommentarer
    1. Ja, det er så synd at vi stort sett lever i fortiden, eller fremtiden og glemmer at livet er akkurat nå!

    2. Ja, det är konstigt det där, hur dåliga man (läs: En själv) är på att ta tillvara på just Nuet. Man stressar sönder sig och tänker framåt. Tänker tillbaka. Och man hinner aldrig riktigt med.
      Livet är egentligen så kort och tiden går så fort…
      Nej…Banne mig. Dags att trycka på paus lite tror jag!
      Tack för mental bitchslap 😛

    3. Det er sant, det er nå vi lever. Og vi trenger å oppleve livet her og nå også. Før jul var så flink til å legge fra meg mobilen og være tilstede, men jeg har blitt dårligere på det nå igjen. Det er en jobb som må gjøres hele tiden.
      Det er ikke så dumt å være bevisst på ting i livet, bare man ikke blir så overdrevent bevisst at man ikke kan slappe av litt innimellom også.
      Jeg leser bloggen din jevnlig, men kommenterer sjeldent. Kanskje jeg skal være flinkere på det også?;)

    4. Uff ja, det der er jeg faktisk utrolig dårlig på selv, men det hjelper å være bevisst på det og prøve så godt man kan å ta seg pause fra alt annet for å bare være tilstede også. Men i en travel hverdag kan det være overraskende vanskelig.

      Og ja, synes absolutt du bør bli flinkere til kommentere 😛 Veldig hyggelig det, hehe.
      / God ny uke!

    5. Nå har jeg voksne barn, og det er en evighet siden jeg var småbarnsmamma. Hvis jeg kunne ønske meg akkurat hva jeg ville så skulle det være å gjenoppleve en dag da barna var små. En helt vanlig hverdag. “Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet”, sa en svenske en gang (Stig Johansson). Lurt sagt, og veldig sant:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg