Årets første vårtegn!

Plutselig kom det et drag av vår i luften og da var´n far raskt ute med fotoapparatet! Og slik gikk det 🙂

/ samarbeid med Nikon

Teo <3

 

Joda, det er selvfølgelig altfor tidlig å rope ut at våren er i anmarsj, men likevel er det lov å ta seg en biiiiiiitteliten jubel for årets første forsmak. For nå lukter det virkelig vår lang vei! Snøen smelter, solen steiker, hundekabler tiner og fuglene jubler. Så i dag tok jeg med meg kamera ut på tur for å knipse noen glimt av den gryende våren, og jeg ble ikke skuffet 🙂

 

 

 

 

 

 

Jeg kan for øvrig meddele at jeg nylig har inngått et nytt og spennende samarbeid med Nikon, og utover våren kommer jeg til å knipse meg vei gjennom hverdagen med et nytt og spennende kamera. Og basert på de første testturene rundt blokka, er det all grunn til å glede seg!

For si hva du vil om å ta bilder med mobiltelefonen, men for å ta skikkelige bilder trengs et skikkelig kamera. Og da er det utrolig spennende å få lov til å prøve ut råskinnet Nikon D5500, et knallbra speilreflekskamera som tar hverdagsbilder til helt nye høyder.

 

 

Det fine med et moderne speilreflekskamera, er ikke bare at det tar utrolig gode bilder, men også at det kommer med smarte, nye funksjoner, slik som innbygget Wi-Fi. Det gjør at jeg raskt kan sende bilder rett til mobilen og poste på bloggen eller Instagram. Helt genial for en travel blogger på farten. Med kameraet følger også en egen app som gjør at man kan bruke telefonen som utløser, for å ta kule selfies på avstand og mye mer. I det hele tatt et knallbra kamera med mange spennende muligheter.

Kameraet har dessuten en vinklet skjerm som kan tilpasses under klønete forhold, slik som i dette bildet:

 

 

Som for øvrig resulterte i dette bildet:

 

 

Men alt dette kan vi prate mer om senere. For nå legger jeg bare ved et knippe bilder av min første prøvetur med kameraet, så håper jeg du kjenner at det allerede nå vokser frem en liten forsmak av vår 🙂

 

 

 

 

Utover våren kommer jeg til å skrive flere innlegg med tips og triks for å ta bedre bilder. Jeg kommer spesielt til å prate om dette med å ta bilder av barn, for alle vet at å ta gode bilder av barn, kan være en massiv utfordring. Men et par enkle tips og triks kan være alt du trenger for å løfte bildene til helt nye høyder! 🙂

… og aller helst et skikkelig kamera, selvfølgelig 😉

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ Knips knips!

Klikk og les mer om Nikon D5500

15 kommentarer
    1. Hihi, det blikket sier “Du bør best ha noe mat på deg, kompis!”
      Når jeg tenker meg om har han ikke blitt kompensert for en lang dag som fotomodell. Får gå ned og gi ham en knusekos og ei litta godtebit 🙂

      /highfive

    2. Vår??? Her har det snødd minst en halvmeter inatt! 😠 Gleder meg på våren jeg altså, men tror det er lenge til den kommer hit! (Trøndelag)

    3. Hupps! Beklager å legge ut villedende blogginnlegg 😛
      Du får bare flytte til Larvik da vettu, her går vi i bermudashorts og synger på “Kongen av Mallorca” allerede 😉
      /God sommer!

    4. Kom snø her i natt til i dag, rimelig forvirra da jeg våknet, for det var da virkelig grønn og ikke hvit plen da jeg la meg i går?! Arh, gleder meg til våren 🙂 Ellers: Flotte bilder og et snaisent kamera! Har et speilrefleks selv (Canon da men), kanskje blåse støv av det snart og ta opp igjen knipsingen? Venter til våren..

    5. Tusen takk for det! 🙂 Ja, det kameraet virker helt knall altså. Må si at bildene kom ut ganske mye bedre enn jeg hadde drømt om på første testtur 🙂
      /highfive

    6. Her oppe i nord er hagegjerdet begravd i snø og brøytekanter opp til skuldrene. Ikke mye som minner om vår for tiden dessverre :p Men fine bilder du har tatt da. Nå går jeg å spiser svartsjuktabeletter etter vårbildene.

    7. Jeg har til gode å møte en hund og eier som ikke “ligner” på hverandre, hvis jeg kjenner de godt begge to. Så hvem er “eieren” av Teo for dere, og hvem ligner han mest på av deg og fruen? Hadde vært morsomt om du kunne ta med Teo litt mer på bloggen også! Hunder er jo morsomme 😀

    8. Hehe, hupps, beklager det. Hvis det er noen trøst, har det både snødd og regnet konstant etter jeg la ut det innlegget, så karma kom fort etter meg, gitt 😉
      /highfive

    9. Hurtigfunksjonen hvor du tar flere bilder i ett jafs er gullvært med små barn. I samme jafse kan du ha nydelige bilder og andre hvor du kan dø av latter😀😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg