Spørsmålsrunde og nytt kommentarfelt

Hej hej hallå! I går kveld fikk jeg endelig på plass et kliss nytt kommentarfelt her på bloggen, for å gjøre det enklere for alle dere som ønsker å kommentere eller legge igjen et lite ord 🙂

Sånn rent teknisk er det egentlig det gamle kommentarsystemet som har fått seg en liten fix, men samme det. Selv om Disqus-systemet var veldig fint og fjongt, så synes jeg det er litt klønete at man helst må ha egen profil, logge inn og alt det der.

Så fra nå av er ordet helt fritt! Ingen innlogging eller noe som helst. Og som en artig liten bonus vet jeg at denne typen kommentarfelt også funker som en åpen invitasjon til trollene som liker å kommentere anonymt, så jeg regner med at det blir litt flere av dem fremover også. Kan jo bli artig. Begynner uansett å bli altfor lenge siden sist jeg ble truet med barnevernet og den slags.

Og derfor, som en slags lanseringsfest, kjører vi spørsmålsrunde i dette innlegget! Sleng igjen en kommentar, et spørsmål eller hva som helst, og du vil få svar. Til vanlig prøver jeg å svare på det meste jeg får av kommentarer, snapper etc, men for akkurat dette innlegget garanterer jeg svar til alle.

Eller som man sier: Alle skal få 😉

 

 

/ Prekas!

* Følg Spørsmålshjerte på Facebook *

103 kommentarer
    1. Hei! Liker at dere menn tørr å skrive om rollen om det å være far, du er flink 🙂 Er du å Christina åpne til hverandre om hva dere skriver om på bloggen? Hvordan var det å bli filmet til programmet “Bloggerne” Hvorfor takket du ja til å være med? Gleder meg til å følge med på deg på “Bloggerne” når det begynner 🙂 Du gjør en utrolig god jobb som far, og Christina er en flink mor 🙂

    2. Vurderer dere et tredje barn?
      Når skal dere gifte dere? Hadde dere vurdert et busstopp-tema? Eller kanskje MSN-tema?
      Hva var den største utfordringen ved å få barn?
      Hvilken løgn hørte dere om småbarnslivet før dere ble foreldre selv?
      Klem fra stor fan!

    3. Takk for super blogg!
      Har vel egentlig ikke så mange spørsmål, lurer bare på om dere faktisk er så happy som det virker som? hehe…
      Dere må jo ha omtrent drømmelivet i så fall!!!
      Keep up the good work!

    4. Veldig god lanseringsfestkake 🙂 Hva er det kleineste innlegget du har skrevet? Og: hva syntes svigerfar handyman om yrket ditt i starten?

    5. Så gøy. Jeg er en av de som mange ganger har tenkt på å skrive noen ord etter å ha lest ett innlegg, men som ikke orket lage profil osv. :p latskapen lenge leve. Digger bloggen din. Stå på videre

    6. Hva tenkte frua di om å få barn med en som hata barn? Ho kunne jo ikke vite at du kom til å bli en superpappa. Har lurt på dette altfor lenge nå, så det var på tide å spørre!

    7. Hei
      Det er en ting jeg har lurt litt på. Nå til dags når sosiale mediagenerasjonen begynner å få barn er det en del diskusjon om hvor bra det er for barna å bli “utlevert” på nett når de er for unge til å si om de synes det er greit eller ikke. Du og kona til skriver jo begge en del om barna deres, hva er dine/deres tanker om dette?
      Jeg spør ikke for å være kritisk eller nedsettende, jeg er oppriktig nyskjerrig på hva du/dere mener 🙂
      PS: jeg er ikke typen til å lese blogger, og har lenge holdt meg langt unna hele fenomenet, men din var så bra at jeg gjorde et unnak, og i høst ble det et til. Takk for at dere beriker hverdagen til alle oss leserne 🙂

    8. Hvordan er livet som småbarnsforeldre med hund? Planlegger bebis snart, men sikler voldsomt på en cavalier-valp som blir født om to uker 😛 Kommer jeg til å angre som en…hund? *padung dung-diisch*

    9. Hurra for åpent kommentarfelt 🙂
      Lurer egentlig mest på om du har fått hengt opp de lamellgardinene ;P

    10. Digger bloggen din:)
      Hvilken utdannelse har du og frua?
      Fortell gjerne litt om sexlivet som småbarnsforeldre😜

    11. Så bra en slipper å logge inn med egen profil. Jeg er av typen: Ah, d gidder jeg ikke! (Beklager, mener ikke å være vanskelig eller lat, det blir for mye bry si) Så nå slenger jeg til med en kommentar: bra jobba! Følger både deg og frua, og det er rett så hyggelig. Ha en nydelig dag!

    12. Hei, for en fantastisk blogg du og fruen har, jeg leser ikke blogger med akkurat disse to bare må jeg få med meg! 😀
      Lurer også på hva du irriterer deg over med dama ? Hjemme er det evig diskusjon om latskap og hvem som sal rydde vaske, ting som ikke kommer seg i vaskemaskin men oppå benken, klær som ikke bretter seg selv ol. Har dere det slik, eller er dere bare perfekt match? Eller var det slik tidligere, men er blitt bedre nå kanskje ?
      Har dere faste oppgaver i huset, som du har ansvaret for støvsugingen så vasker jeg?
      Hva var det skumleste, og mest overraskende med å få barn? 1 positiv ting og en litt mindre positiv?
      Hvordan var Christina under graviditeten mot deg? Var hun kjempe hormonell, eller gikk det egentlig ganske greit for seg?
      Gjorde du noen ting for henne når hun var gravid, som du ikke har brukt å gjøre tidligere? F.eks massere føttene, sørge for at hun hadde mindre å tenke på og kunne slappe mer av?
      Vi tenker på å få barn, også leser man jo litt. Men etter å ha bladd igjennom noen nettsider blir man jo vettskremt ! Det høres ut som det er bare vanskelig, skremmende, utmattende, alt som skjer med kroppen, ødelagte pupper (les: sprekker, blødninger og hvor vondt det er). Så da har jeg egentlig tenkt på at hvem i heite hule setter seg i en slik situasjon med vilje, hvis det er så ille å gå gravid, amme og våke som mange forteller.
      Så, jeg måtte i alle fall slutte å lese på nett, for å klare å fortsette å prøve. Så får jeg bare håpe jeg overlever, som alle andre det ute som har vært igjennom det samme 😛
      Det får være nok spørsmål fra meg, hehe. Ha en flott dag videre 😀

    13. Hei pedrus!
      Mitt første spørsmål er hvordan dere kom på navnet plutten? For jeg gikk i begynnelsen og trodde at dere faktisk hadde det som navn på Gustav haha!
      Mitt andre er hvordan dere gidder du å ta dere tid til å svare på de fleste ting i kommentarfeltet? Er mange bloggere som ikke gidder, men du er en av de få som faktisk gjør det. Og med tanke på barn og ganske hektisk hverdag så er det ganske utrolig. ( som forsåvidt er supert, altså!)

    14. Hei!
      Ingen spørsmål eller noe. Men ville bare si at jeg DIGGER blogger din! Digger humoren din! Det har blitt en rutine å sjekke blogger din, og dama di sin! Likte spesielt innlegget om da du og Christina var på shopping etter kjole til Vixen! #latterkrampe. Ha ein fin dag! 🙂

    15. Har lest bloggen din lenge, en av de få jeg liker 🙂 Jeg og samboer har endelig blitt gravide (johooo!) 5 mnd på vei nå. Og jeg merker at han har begynt å få litt panikk med tanke på hva som kommer. Noen tips til en blivende pappa? (som ikke er vandt med babyer i det hele tatt)

    16. Hei! Har barn i ca samme alder som dere, og støter på lignende problemstillinger 🙂 så har ofte høytlesning av bloggen din til mannen min :)lurer på… Synd du lengden på pappapermisjonen i landet er passe, for kort, for lang?

    17. Utifra personligheten deres nå, hvilke hobbyer og jobber ville passet småtrolla?
      Og blir det en “Pappahjertes eventyr”-bok? Eventyr diktet på sparket, for slitne fedre som sovner før ungene? Jeg ga deg ideen tidligere 🙂

    18. Hva synes du om temaet som Kristin/Styleconnection tar opp i dette innlegget: http://styleconnection.blogg.no/1454426339_blogg_burde_bli_forbu.html
      Du har jo barn selv. Er du redd for hvordan f.eks. dattera di kommer til å se på seg selv, når det er et så stort fokus på det ene og det andre fikseriet? Er du redd for hva alle ungene dine kommer til å se på som skjønnhet? Hørtes kanskje ut som et teit formulert spørsmål, men du skjønner vel tegninga 🙂
      Hadde vært morsomt å høre hva du synes om dette temaet her. I et eget innlegg, kanskje?
      Ha en fin dag!

    19. Hei, hallo!
      Siden jeg sjelden kommer på alt jeg lurer på når det gjelder kommer det bare et spørsmål fra meg:
      Hvilke tips har du til oss stakkarer der ute, som fortsatt er unge og dumme, som ser frem til drømmelivet med drømmemannen/drømmedama og det perfekte huset og jobben og vel, hele pakka? 😀

    20. Sover barna på egne rom? Npr begynte dere med det i såfall? Noen lure trix for at deg skal bli vellykket? Har en gutt på 2 mnd, og han lager så nye lyder når han sover 🙈

    21. Hei!
      Endelig et lettvint kommentarfelt! 🙂 Jeg følger med og er imponert over utvikling av blogg og snap både til deg og frua. Gleder meg til bloggerne kommer på skjermen. Ingen spørsmål fra meg, bare en stor tommel opp! (Og livstegn på at jeg fortsatt henger med) :0)

    22. Hallaisen 😃
      Ingen spørsmål fra meg, vil bare si at jeg følger både deg og frua på blogg, snap og fb.. Hekta..?? Tjaaa… 😂😂 Hærlig humor og hærlige mennesker 😄👍👏

    23. Morn!
      Lurer på hvilke ord og uttrykk du har tatt til deg etter at du flyttet til Larvik? Hilsen en annen Oppegårding som også har landet i Tjølling ✌️

    24. Din største flause. Hva gjør deg rød i toppen av å tenke på at du har gjort/sagt?
      Dealbreaker i et forhold, hva er det for deg(altså hva skal til før du sier at nok er nok)?
      Spurte Christina om dette da hun hadde spørsmålsrunde, men jeg spør deg og.
      Ut ifra hvordan barna er i dag, hva ser du for deg at de kommer til å jobbe som?

    25. Begynte nylig å lese bloggen fin, og må si at den er utrolig bra! Lurte på om du og/eller kona har jobb utenom bloggen?

    26. Heihei!
      Jeg lurer på hvordan du som far ser på det å skulle oppdra en datter versus en sønn? Føler du det er en forskjell i måten å tilnærme seg det på? Og har du noe å si på hva slags klær dere kjøper inn til barna?

    27. Christina og jeg er veldig åpne om hva vi skriver om, og ofte kan vi lese gjennom hverandres tekster hvis den andre trenger ideer, korrektur e.l. Men ikke de utdritingsinnleggene da, der er det fritt vilt. Og vi vet jo at hvis man klasker til med noe skikkelig utleverende, så kommer hevnen i løpet av et par dager, så det er greit 😉

      Å bli filmet til “Bloggerne” var overraskende kleint. Tror vi trengte en sesong på å komme oss inn i det, så håper egentlig vi blir invtert til én til, for usikker på sluttresultatet i denne sesongen, haha! Men må innrømme at jeg gleder meg veldig til å se det! 🙂

      Jeg takket ja fordi jeg alltid har drømt om å være med på Bloggerne, og som blogger er det noe av det største man kan oppnå 🙂

    28. Hallåå Peter!
      Nada spørsmål, ville bare si at jeg, som 20åring og enn så lenge veldig barnløs, digger bloggen din. Keep up tha good work ✌🏼️

    29. Vi er egentlig veldig fornøyd med to barn, altså. Skal aldri si aldri, men akkurat nå føles det som vi har en bra gjeng på gang. Og jeg har ikke lyst på sånn kjipern Caravelle med plass til fem 😛

      Vi skal gifte oss så snart vi finner en sommer som passer. Antakeligvis denne eller neste, haha! Ukene fiser så fort avsted at vi aldri kommer så langt. Et busstopp-tema kan absolutt være aktuelt. Eller komme utkledd som vår favoritt-emoji fra MSN 😀

      Den største utfordringen ved å ha barn er 1) At man aldri har helt fri. 2) Å håndtere syke barn når man selv er syk. Å hellige dykker.. :-l

      Hmm.. hørte vel egentling ingen løgner. Man blir akkurat like kjedelig og ensporet som lovet, haha! Men jeg synes det prates altfor lite om hvor tøff den første tiden kan være, for det derre “Nyyyyt den første tiden” funker absolutt ikke for alle, og det tror jeg mange ville hatt godt av å vite 🙂

    30. Takk for mye god underholdning! Følger deg og frua litt på snap, og følgelig har dere blitt liggende i lista der jeg sender snap til familien og venner. Prøver å unngå å spamme dere.. men dere blir ikke bare bitte litte granne lei av snapper fra folk? Jeg kan umulig være den eneste som “glipper”…

    31. Haha! Altså, det avhenger vel litt av hvor happy vi virker. Vi får det til å funke bra i hverdagen, vi ler mye og vi koser oss, men det går da en kule varmt i ny og ne også. Men å være happy går vel ikke ut på å være overdrevent glad hele tiden, det stikker vel dypere enn som så. Tror innerst inne vi er lykkelige for at vi har hverandre og vår lille familie, og da er det lett å føle seg glad og fornøyd ofte :-).

      Ikke meningen å virke skinnhellig her, så får bare legge ekstra trykk på at det krangles og bannes her også, hehe 😛

    32. Hehe, skulle vært skikkelig kladdete gulrotkake om det var opp til meg 😉

      Hmmm… det kleineste innlegget jeg har skrevet tror jeg må være et innlegg jeg skrev i forbindelse med et samarbeid for ganske lenge siden. Synes ikke det funket i det hele tatt og sluttresultatet ble bare… æsj. Lærte mye av den episoden der 😀

      Haha! Uten å kunne si noe helt sikkert, kan jeg med ganske stor sannsynlighet si at jeg tror han synes det var noe skikkelig tull. Han er en jo en manns mann med greie på biler og sånt, så at svigersønn skulle blogge tror jeg nok falt litt i feil skuff. Men det tok ikke lang tid før jeg tror han så både nytten og gleden det ga meg og familien. Nå tror jeg han synes det er ganske trivelig, selv om han helt sikkert hadde hatt stor glede av at jeg kunne lære meg å peile olja på bilen litt oftere 😉

    33. Se der ja! Så kult, for det var akkurat sånne som deg jeg håpet å nå ut til med dette. Tanken om at folk egentlig ville kommentere det, men droppet det pga kommentarfeltet, synes jeg var utrolig trist. Så da er det hyggelig å høre at alt går etter planen, hehe!

      Og velkommen til kommentarfeltet skal du være 🙂
      /highfive

    34. Haha, det er peanøttsmør! Helt uuuutsøkt kombo. Må ha være Christinas idé. Mine ideer pleier oftest å involvere idiotiske stunt som går på helsa løs 😛

    35. For et utrolig godt spørsmål! Det vet jeg faktisk ikke, men jeg antar at hun var minst like spent som meg. Du kan jo tenke deg hvor redd/nervøs jeg var, for jeg hadde jo ingen garanti for at jeg kom til å bli noen god pappa. Kanskje er det også derfor jeg ble pappablogger, fordi frykten min så til de grader ble slått ned i støvlene 🙂

      Men ja, hva Christina tenkte.. Det må jeg spørre henne om! Må jo ha vært noe i samme gate som en kjøreskolelærers første kjøretime med ny elev ^_^
      …eller nei, det er jo verre enn det. Som å gi en pølse til en vegetarianer. 😛

    36. Hun har INGEN respekt for dorull-retning! Papiret skal henge UT fra veggen, men hun kan henge det begge veier helt uten å bry seg. Og man lurer på hvorfor det er krig i verden..

    37. Heisann Nina!
      Takk for et veldig godt spørsmål, som jeg får ganske ofte. Jeg skal ærlig innrømme at dette er noe jeg vurderer hver eneste dag. Hver eneste dag! Men siden vi er så var på det og har en aktiv dialog på det, tenker jeg at det er greit så lenge Christina og jeg er enige om det som legges ut. Jeg spør henne ofte om ting jeg skal skrive eller bilder jeg vil legge ut, så blir vi enige om vi begge synes det er ok. For akkurat med barna er det særdeles viktig å være påpasselige.

      Jeg tenker at barnas plass som “hovedrolleinnhavere” her på bloggen har en begrenset tidsramme. Jeg ønsker ikke at min blogg i altfor stor grad skal prege deres liv, og mens de enda er så unge som de er nå, funker det fint. Men etter hvert som de blir eldre vil jeg nok fase de mer og mer ut, slik at ikke de må bære min blogg på sine skuldre. Jeg har allerede tatt aktive grep hva gjelder bildebruk etc, og kommer vel sakte men sikkert til å vri fokus vekk fra barna med tiden, men vi får ta det litt som det kommer.

      Det er en vanskelig balansegang det der, for barna er jo selvfølgelig viktige for bloggen, men jeg vil ikke heller smykke meg på deres liv, men vit bare at vi vurderer dette hver eneste dag, hele tiden(!) og barnas interesser går alltid først.

      Så får vi bare håpe at de er enige i vår vurdering når de blir eldre. Det har man jo selvfølgelig ingen garanti for, men det er jo endel goder som tilfaller dem på grunn av denne bloggen og jeg håper de vil se at dette i stor grad veier opp for deres deltakelse og at vi gjorde det ut av ufattelig stor kjærlighet.

      Og nå babler jeg, ser jeg. Bare så veldig vanskelig spørsmål, hehe. Beklager babling.

    38. Hmmmm… Noen dager helt greit, andre dager litt midt-på-treet for vovsen. Blir så mye org med to barn at han nok får litt mindre oppmerksomhet i blant. Men for det meste funker det veldig bra 🙂

      Og hvis du først vurderer hund for småbarnsfamilie, så er Cavalier et fantastisk valg! Tror ikke det finnes bedre hunderase for småttiser. Godt lynne, kan gå lange og/eller korte turer, og er bare helt herlige.
      /Voff!

    39. Buuuuuu! Haha, æsj, avslørt. Hengt opp på kjøkkenet, med gooood hjelp av fattern min.
      De som skal opp i stua.. vel.. de.. ehm.. er bakkelameller inntil videre 😉

    40. Cheerio, Miss Sophie!
      Jeg har bachelor i Markedskommunikasjon fra BI. Frua var endelig godt i gang med studier, da jeg kom inn i livet hennes og satt alt på vent med svangerskap og det hele, haha!

      Sexlivet til småbarnsforeldre?
      Hva er det for noe? Har jeg ikke hørt om.
      😛

    41. Oj dæsken, her var det mye. Vi kjører på:

      Vanskelig å si hva som irriterer meg mest, men det som kan gjøre meg mest sint på kortest mulig tid, er når hun ikke har skrudd ned vannkranen til vanlig temp etter sist bruk, slik at jeg skrur på og stikker hendene rett inn i lavavarme som skolder hendene. Kanskje på tide at jeg lærer 😉

      Vi har vel også våre “faste” arbeidsoppgaver i heimen, men det fører stadig til diskusjoner uansett. Spesielt siden jeg er veldig flink på å “glemme” å vaske badet 😉

      Det skumleste ved å få barn, er at det ikke er noen garantier for at man vil like det og passe inn i foreldrerollen, og det er jo ingen returrett. Det var dritskummelt faktisk. En positiv ting var at jeg oppdaget at barn faktisk er meningen med livet 🙂 En litt mindre positiv ting må være mengden nattesøvn og det generelle stressnivået 😉

      Christina var ok under graviditeten, så lenge jeg holdt meg unna hvitløk, haha! Da ble det et helvete, hehe. Annet enn det var det grei skuring, sånn rent bortsett fra 16 uker med sammenhengende kvalme da. Stakkars damer.

      Jeg var nok ikke så veldig flink til å gjøre ekstraordinære ting for henne under svangerskapet, men litt pjusking på ryggen og massasje på føttene ble det jo. Også var jeg flink til å holde meg unna når jeg innså at jeg bare var i veien 😉

      Skjønner veldig godt skepsisen din. Å få barn er faktisk alle de tingene du nevner der. Spesielt hardt går det utover kvinnekroppen, det er vel ikke til å legge skjul på det. Men det man får igjen for alt det harde arbeidet, er noe som ikke kan forklares med ord. Jeg hater å måtte si det, men den kjærligheten man føler for sine egne barn kan ikke måle seg med noe annet.

      Hvis dere fortsatt sitter på gjerdet, vil jeg tipse om “Min historie” som er min helt ærlige beretning om hvordan det var å bli far. Kanskje den kan hjelpe 🙂
      http://pappahjerte.blogg.no/1381093493_min_historie.html

    42. Hællæ!

      Hehe, det startet vel med at vi så for oss hvordan han kom til å si sitt eget navn når han begynte å prate. Regnet med at det kom til å bli noe ala plutten, dutten, duttav eller lignende, så da ble det liksom bare plutten 😀

      Haha, gidder du liksom. Det er jo så fantatisk hyggelig å få kommentarer fra dere, så å svare leserne er noe av det beste ved jobben 🙂 Men ja, det er ganske tidkrevende, så skjønner at mange bloggere ikke tar seg tid til det, men det er dumt av dem, for å besvare kommentarer er jo en viktig del av det! Det er jo det som skaper dialog og god stemning! Synes at når dere først tar dere bryet med å skrive til meg, så får jeg da for fasan svare tilbake.

      Men det skal jo sies at dette jo faktisk er jobben min nå, så jeg har nok mer tid til å svare på kommentarer enn mange hobbybloggere. Ikke at jeg har “mye” tid altså. Klokka er 23.06 nå og arbeidsdagen min er laaaangt fra over 😉 Men det gjør jeg med glede, for jeg ELSKER bloggen/jobben min.
      Og dere da :-*

    43. Haha! Halla smisketrynet! Dette kan vi like. Takk takk, tusen takk, utrolig hyggelig å høre 🙂
      Prøver egentlig å være litt forsiktig med bruk av humor på bloggen, for jeg tenker at det umulig kan være mange som synes min sære sans for humor er særlig bra, men hyggelig å høre at det funker/fenger/river/røsker 😉
      /highfive!

    44. Haha, så moro! Du får hilse tilbake 🙂

      Hmmm, begge pappapermperiodene mine ble egentlig ganske kaotiske. Den første pga plutselig endret jobbsituasjon og den andre fordi jeg tok gradert 50% over en lengre periode. Er jo en hel debatt dette med pappaperm, men jeg synes egentlig perioden slik den står nå virker fornuftig jeg. Aller helst skulle man vel kunne få fordele den fritt mellom foreldrene, men rundt 10 uker synes jeg i hvert fall er fint for far. Og viktig, ikke minst! Viktig at far kommer på banen tidlig med emosjonell tilknytning 🙂
      Men om man ikke har mulighet til å ta ut pappaperm eller rett og slett ikke vil, så skal jeg ikke dømme noen for det heller. Jeg tror folk flest gjør det som er riktig for seg og sitt, men om jeg skulle komme med en anbefaling, så vil jeg helt klart si: Ta ut full pappaperm! 🙂

    45. Hallois!
      Plutten virker som en ingeniør-type og jeg setter 50 flis på at han ender opp på NTNU i Trondheim, så får vi se hvor han går fra der. Lillesnupp virker “tøffere” i tilslaget og går kanskje for noe mer fysisk. Bilmekaniker? Sykepleier? Noe sånt.

      Og den bok-ideen din har virkelig vokst på meg! Jeg har tenkt over det flere ganger, og kan absolutt se for meg en slik bok! Må bare klare å komme i gang med slike eventyr før fattern sovner, haha! Men seriøst, jeg ser absolutt ikke bort fra at det kunne blitt noe. Takk for veldig veldig god idé 🙂

    46. Hei. Digger bloggen din, den er så fantastisk hærlig 🙂 Jeg har aldri klart å bli engasjert av blogger men din og kona sin må leses!
      Ser dere er veldig glade i taco. Har dere noen andre favoritter som du har lyst til å dele oppskriften av? Vi er 2 voksne og to barn som begynner å bli litt matleie og trenger tips 😉
      Ha en fin kveld!

    47. Hepp. Bra med nytt kommentarfelt. Leste spørsmålet som ble stilt lenger opp om hvordan dere vurdere hvor mye dere skal eksponere barna i bloggen. Jeg synes dere har en fin balanse og lurer derfor på om Gustav merker noe til “kjendis statusen”? Leste på bloggen til mammatilmichelle at Michelle blir ropt etter på gaten og at folk vil hilse på henne og ta bilder med henne og sånn. Har dere tenkt noe på hvordan dette vil bli når det kanskje blir Nora og Gustav sin tur?
      Klem fra meg

    48. Hallois! Takk for veldig gode spørsmål.
      Må si meg enig med Kristin her. Synes det er mange bloggere som skriver om mye ræl og for mange ser det ut til at alt handler om klikk, klikk og bare klikk. Og det er synd, for jeg mener det river ned kredibiliteten til blogg som seriøs mediekanal. Men så er det heldigvis veldig mange gode der ute også. Slik som Kristin. Digger den dama! 🙂

      Dette er absolutt verdt et eget innlegg ja, men for å svare kort her: Både redd/spent på hva barna mine vil anse som skjønnhet og om jeg som far klarer å henge med på notene. Så lenge jeg klarer å forstå det, så kan jeg kanskje hanskes med det på en grei måte 😉
      Men slik presset blant yngre kvinner (i sær) er i disse dager, er det all grunn til å være bekymret for utviklingen. Jeg håper og tror at det kan komme til et metningspunkt der man til slutt synes at dyre vesker etc rett og slett er harry. For det er det. Synes jeg da.

      Det er ingenting kult ved å gå med en veske til 10-20 000 kr hvis du ikke har råd til å betale den selv. Da er det bare overfladisk og harry. At prislappen skal være en statusindiaktor synes jeg er helt latterlig, så håper at verden kommer på bedre tanker etter hvert.

      Og for å kjøre et gæmlisargument: Jeg kjøpte meg kliss nye, dritfine skinnhansker for noen uker siden. De kostet 150 kr på Jula. Funker som bare det. 2350 kroner spart 😉

    49. Oj, det var et stort og spennende spørsmål.

      Det første som slår meg, høres egentlig ganske kjedelig ut, men la gå: Vær deg selv. Gjør din greie og følg dine interesser, så vil du før eller siden møte noen som liker deg for den du er. Gi blanke i hva alle andre mener, det finnes noen for alle, men det finner man kanskje aldri ut hvis man er for opptatt av å være som de andre. Hvis du føler for å gå i tøfler på skolen, go for it! (egen erfaring, hehe).

      Når man er ung og dum er det lett å se mot alle andre og hva de gjør, men tenk på deg selv først. Uansett hva som skjer eller hvem du møter, så er én ting sikkert: Du må dele resten av livet med deg selv, så sørg for å ha det bra med deg selv og bli din beste venn 🙂

      Å gud, det hørtes cheezy ut! Men det er noe i det da. Jeg tror det er viktig å akseptere seg selv for den man er, fremfor den man tror andre vil at man skal være. Jeg er for eksempel et notorisk rotehue, ganske dårlig på empati, liker å gå i tøfler ute og hører gjerne på jodling. Det er ikke vanlig rasestandard, men sånn er jeg 😉

      Og hva gjelder drømmedama/drømmemannen, min erfaring er at sånt skjer når du minst aner det. Men sørg for å være så hyggelig du kan mot folk du møter på din vei, så skal du se at det vil slå positivt tilbake på deg. Du vet aldri om hun/han i kassa på butikken, plutselig dukker opp på en fest om noen måneder og viser seg å være verdens mest interessante person 😉

      God natt hilsen bablende og overtrøtt 🙂

    50. 3-åringen sover på eget rom, begynte med det ganske sent, men husker ikke helt når.
      Lillesnupp (snart halvannet) sover fortsatt inne hos a mor, derfor sover jeg ofte inne hos plutten, mest fordi jeg prater og går så mye i søvne, at jeg ville holdt jentene våkne halve natten med alt mitt opplegg, haha!

      Så akkurat her er vi nok dessverre ganske dårlige og har ingen lure triks å by på 😉

      Når man flytter barnet til eget rom er nok veldig individuelt, men hvis du er klar nå, er det vel bare å kjøre på. La det gå litt gradvis kanskje. Vær der når barnet sovner og kom heller inn hver gang han våkner på, Så vil det vel etter hvert bli gradvis bli mindre våkning på natten. Tror jeg. Som sagt, ikke mitt beste felt 😉

    51. Haha! Hællæ Kuraffen 🙂
      Tusen takk for det! Kjenner at det har blitt ekstra moro nå som frua er skikkelig inne i bloggingen, ja. Tok meg litt tid å lære meg snap, men nå begynner det å bli bedre 😉 Hyggelig å høre at du fortsatt henger med!
      /highfive

    52. Halløy!
      Selv om jeg syns det funka utmerket å slenge inn en kommentar før også, så “feirer” jeg med å klaske inn en i det “nye” kommentarfeltet også. Og når det kommer til spørsmålsrunde så har jeg egentlig ikke et spørsmål kanskje, men…. Frua di skreiv for ei god stund tilbake om din “julegalskap”. Og altså, da satt jeg her og grein:) Jeg er nemlig helt (sinnsykt) julegal. Jul er utvilsomt årets høydepunkt. Fra august sniker jeg meg til å google juleinspo, ser gjennom alle julebildene mine, kommer tilfeldigvis borti julelista på Spotify,finner juleprofiler jeg kan følge på instagram osv. Og hva får jeg for det? Jo, blikk som sier at jeg er gal, uffende og stønnende mennesker som påpeker hvor slitsom jula er, osv.
      Hva tror du er grunnen til at du er så glad i jula? For min egen del er det nok at jeg har kun positive juleminner og foreldrene mine har lagd helt fenomenale tradisjoner som jeg nå viderefører til mine barn.
      Ok, jeg er en babler. Men når det kommer til jul er jeg ustoppelig. Og nå begynte jeg straks å glede meg igjen gitt:)
      Uansett, keep up the good work! Du og frua må være det beste som har hendt bloggverdenen EVER. Takk for alle gode innlegg.

    53. Bra og velskrevet blogg, din og Christinas er de eneste jeg leser, deilig å lese om livet til noen som har beina på jorda 🙂
      Hva ville fått deg superflau?
      Hva er det Christina kunne gjort som ville gjort deg flau?
      Er du en sånn antigråtetype, eller synes du det er lett å vise følelser?
      Håper du fortsetter bloggen i lange tider, beste nattaeventyret hver kveld dette 🙂

    54. Gikk frua på prevensjon da hun ble gravid (begge gangene)? Tenker litt på hvilke prevensjon man eventuelt må styre unna om man skal unngå katastrofe😂

    55. Haha, er det sant? Kult! Trodde jeg var alene. Kooolboteeen!
      Jeg begynte egentlig tidlig å ta til meg ord bare på tull, men nå sier jeg for eksempel “ongane” selv om jeg ikke helt vet om det faktisk er riktig larviksk 😛
      Men jeg kommer ikke(!) til å ta til meg lokale favoritter som stega (stige), mellom (istedenfor gjennom), kårnjakk og hvettebollær 😀
      Men en helt herlig dialekt altså, det skal de ha. Nesten som vanlig bokmål, bare med litt slæng.

    56. Min største flause? Haha, de er det mange av! Prøvde å komme på en spesifikk nå, og noe av det første som slo meg var den gangen jeg ble tatt opp på scenen under et show på Tusenfryd og svarte feil på hva niesene til Donald heter 😛

      .. også den gangen jeg ble dratt opp på scenen under et veeeldig sært kabaret-show i Thailand. Men det er en helt annen historie, hehe.

      Dealbreaker er når man begynner å mistrives jevnlig og føler at man spiller andrefiolin i sitt eget liv. Og de helt opplagte overtrampene selvfølgelig. Men man skal trives i sitt eget liv altså, ellers er det ikke noe poeng.

      Har svart på dette med barna lenger opp, men la oss ta en vill gjetning på ingeniør på plutten og bilmekaniker på lillesnupp 😀 Eller PT kanskje. Ah, ikke godt å si. Litt tidlig enda 😉

    57. Hjertelig takk for det!
      Bloggen min har faktisk blitt en fultidsjobb for meg 🙂
      Frua var midt i studier da hun ble sendt ut i svangerskapskarusellen, så vi får se litt hvor veien går for henne fremover. Kanskje kunne hun også jobbet med bloggen? Det hadde vært kult!

    58. Hællæ Silje! Tusen takk for det 🙂 Hyggelig å høre at jeg kan nå ut til dere barnløse også. At det i det hele tatt er mulig på en pappablogg må jeg bare få si at jeg anser som en stor stor ære 😀
      /highfive

    59. Hahahaha! Bah, hadde håpet at du hadde glemt det. Har det liggende i bakhodet, men ting går litt hakk over hæl her. Men okei, i løpet av denne uka da, ok? LOVER!!

    60. Hei. Lurer på om du har noen bra lunsjsteder å anbefale i Larvik?
      Skal møte ei venninne til lunsj der om ei uke, men aner jo ikke hvor vi kan gå og spise 😉

    61. Hahaha! Helt ærlig? Ja! Til tider veldig. For det er mange snapper som helt innlysende ikke er ment for mine øyne. Og da mener jeg ikke rare penisbilder, men lange videoer av hester, hundretusen bilder av barn som spiser etc 😉 Men skal ikke snakke så høyt, vi som faktisk jobber med å legge ut bilder av oss selv 😛

      Bare hyggelig med noen glipper i ny og ne, spesielt om det er noe litt coolt da. Så en video av et barn som kjørt “fist bump” i dag. Den videoen var helt fantastisk! 😀

    62. Fantastiske spørsmål!
      1) Det årlige tacobudsjettet tør jeg ikke regne på 😉
      Hmm, nå kom jeg på en idé: Taco i bryllupet? Ja dæsken, hvis vi noen gang kommer så langt, skal jeg foreslå det for frua, hehe.

      2) Rundt 1 minutt, mens du fyller på kaffe og gjør klar resten av asjetten. Det viktigste er å få ut det første dampangrepet. Men en røddig toast kan jo egentlig spises glovarm som iskald, så egentlig er det valgfritt. Men gi den et minutt eller to, så slipper man å brenne av seg ganen også 😉

    63. Så hyggelig å høre! Takk for det 🙂
      Japp, vi har et par andre favoritter og en av dem tenker jeg å dele ganske snart. En improvisert asiatisk gryte som funker like bra med kylling eller laks. Helt nyyydelig!

      Men allerede nå MÅ du sjekke ut denne på bloggen til frua. Hun har fått så utrolig mange positive tilbakemeldinger på denne, og personlig er denne retten noe av det beste jeg vet 🙂 Kjempeenkel og populær blant store og små. Prøv prøv!
      http://konatil.blogg.no/1452175033_kyllingrett.html

    64. Interessant at du nevner mammatilmichelle som eksempel, for jeg tror våre to blogger har lagt seg på to vidt forskjellige linjer. Jeg beveger meg litt vekk fra å bruke for mange bilder av barna, mens hun vel snarere går i motsatt retning, med å promotere egen Instagram-konto for datteren etc. Jeg gjør ikke dette, nettopp fordi jeg ikke ønsker at folk skal rope etter barna og ta bilder av dem. Jeg vil anonymisere dem så mye som mulig, men fortsatt ha de som en viktig del av bloggen. Men jeg synes ikke det er riktig at min blogg skal smykke seg på bilder av dem.

      Dere ser jo ikke hva som foregår i kulissene der, men jeg kan love deg at dette er noe av det vi tenker absolutt mest over, og vi er veldig påpasselige på hvor mye vi utleverer av bilder og info om barna. Balansegangen er ganske vrien, men jeg ønsker ikke at min blogg skal bli en stor del av deres hverdag, og etter hvert som de blir eldre vil de nok i økende grad bli brukt som gjenkjennelige eksempler, fremfor at jeg klistrer opp store bilder av dem overalt. Der har nok jeg og Mammatilmichelle to ulike fremgangsmåter, men min fremgangsmåte med mer tilbakeholdenhet føles i hvert fall mest riktig for meg og mine barn.

    65. GOD JUL! Yes, jeg elsker julen og av akkurat de samme grunnene som deg. Jeg har bare gode minner og i julen blir det så veldig mange gode minner klemt sammen over så kort periode, at det er lett å huske den tiden som ekstra positiv for min del 🙂 Og det gir meg stor glede å videreføre gode juletradisjoner og -gleder til mine barn, så jula har egentlig bare blitt bedre etter man fikk barn, hihi.

      Det beste som har hendt bloggverdenen EVER? Dæven, den tar jeg med meg videre. Takk! 😀

    66. Hallois og takk for det!

      Superflau? Danse på tv. Å hjelpes..

      Hva Christina kunen gjort for å gjøre meg flau? Danse på tv. Haha!

      Jeg var en antigråtetype i 30 år, helt til jeg fikk barn 😉
      Gråter stort sett aldri, men har veldig mye lettere for å vise følelser nå enn før. Før jeg fikk barn var jeg helt steinansikt, men nå kan jeg få en rørt tåre av en fin reklame, haha!

      /highfive!

    67. Haha! Jepp, hun gikk på sånn “naturlig syklus”-greier. Altså at man måler kroppsvarme, men ikke tar p-piller og den slags. Skal visstnok funke bra hvis man følger reglene til punkt og prikke, noe vi kanskje var litt dårlige på.

      Men øy, kaller du barna mine for katastrofe? Makan! Hehe. Å bruke den prevensjonen der har jo vært det beste som noensinne har hendt meg 😉

    68. Jeg var tekstforfatter i et reklamebyrå 🙂
      Frua skal faktisk skrive et eget innlegg om sin jobb/utdannelseshistorie, så det kommer mer der.
      /highfive

    69. Christina skal faktisk skrive et eget innlegg om sin situasjon, siden det er flere som spør om det 🙂

      Men jeg har Bachelor i markedskommunikasjon fra BI (var en skikkelig middels/under-pari elev, men fikk jaggu A på bacheloroppgaven!)

    70. Lett! Om det er ETT sted du skal gå for å spise lunsj i Larvik er det Hungry Heart i sentrum. Ligger bare typ 50 meter fra Torget og har helt uuuutsøkt mat. Og til maten må du prøve den grønne smoothien deres, den er helt magisk! 🙂

    71. Jeg klarte ikke det i det hele tatt. Men noe skjedde nok da jeg satt på fødestua med han lille tassen ved siden av meg, helt alene, mens mor lå oppe og ble lappet sammen igjen. Jeg tror det var den illdåpen jeg trengte. Trodde jeg var rolig som skjæra på tunet, men da jeg ringte muttern for å fortelle de gode nyhetene… Oh lord. Måtte nesten ta på meg støvler etterpå #grinorama.

      Men selv etter at plutten kom til verden tok det meg nok litt til å venne meg til rollen. Heldigvis hadde jeg Christina der som hadde stor forståelse og tålmodighet med meg. Hun skjønte jeg synes dette var en veldig stor overgang og hun tok nok veldig mye ansvar i starten, mens far prøvde å forstå opp og ned på situasjonen. Men så kom det seg, litt og litt for hver dag 🙂

      Men mentalt ble jeg helt tatt på senga da det skjedde, for jeg hadde ikke klart å se for meg at det faktisk kom til å skje 😉

    72. Hei!
      Jeg må bare få komme med ros. Ros for at du er inne og kommenterer alle kommentarene, ros for at du lar oss lesere ta del i din hverdag og ikke minst ros for at du er så ærlig hele tiden i dine innlegg. Jeg vil også rose deg for det du legger ut på snapchat, alle dine morsomme, randome og herlige innlegg både der og på bloggen snur virkelig hverdagen for en! Fantastisk! 🙂 Fortsett med den gode jobben!
      Klem!

    73. Wow! Tusen takk for det!! 😀 Spesielt det der om snappene, hehe, føler jeg bare babler i vei, men det er så moro å endelig få til videoer 😉

      Og tusen takk til deg da, som leser bloggen og er inne og kommenterer. Uten deg hadde det ikke vært noen blogg vettu, så tusen takk for at jeg får drive med dette hver eneste dag 🙂
      /highfive

    74. Supert nytt kommentarfelt! Og super blogg. Bare en kommentar til kommentaren (fant ikke ut hvordan jeg skulle linke direkte til kommentaren). Men sånn naturlig syklus-greier er helt elendig prevensjon selv om man følger reglene. Man kan redusere sjansene for graviditet, men det er langt langt fra sikkert. De som får det til å fungere har en god porsjon flaks også, eller er på grensen til infertile. For folkeopplysningens del kan du gjerne skrive et innlegg om det! Det forundrer meg stadig hvor lite folk kan om dette. For dere ble det jo bare lykke, men generelt er jo uønskede graviditeter ikke noe man ønsker for mange av. Jeg kommer stadig borti problemstillingen:(

    75. Wiihiii for nytt kommentarfelt!
      Spm 1; kommer det snart en ny episode av Gjesterommet? Er bare så digg å høre på, kan brette klær i evigheter uten å kjede meg da…
      Spm 2; du er klar over at du har en av de kuleste samboerne som finnes? Kjenner ho ikke, men den dama der ser ut til å være tvers igjennom rå!
      Spm 3; mcDonalds eller BurgerKing?
      Spm 4; hva fikk ungene i julegave fra dere?
      Spm 5; når ser du for deg at kidsa skal få ukepenger, og må de gjøre seg fortjent til pengene? Og hvor mye?
      Spm 6; har dere ferieplaner for året?
      Spm 7; fortell mer om da du ble tatt opp på scenen i thailand.
      Spm 8; fortell noe skikkelig morsomt om deg og fruen
      Takk for meg. Digger bloggene deres – high five!

    76. Har hørt at det skal være så pålitelig, men det må jo være en gigantisk mulighet for feilmargin når man måler på temperatur, og uansett avhenger det jo veldig av brukeren selv, så jeg kan tenke meg at dette er langt fra 99,9% sikkert som det ble avertert om på noen blogger i fjor 😉

    77. Hællæ! Vi kjører i gang 🙂

      1) JA! Så snart som mulig, ting går litt i hulter til buler for tiden, men ny episode kommer forhåpentligvis veldig veldig snart.

      2) Yes! Den dama er helt rå og jeg er veldig veldig glad for at hun ikke enda har innsett hvilket kjøtthue jeg egentlig er 😉

      3) McDonalds. Om jeg skulle spist kun én ting resten av livet, står Big Mac høyt på lista 😉

      4) Litt forskjellig. Badeleker, leke-verdiskap, kokebok for barn og noe annet jeg har glemt 🙂

      5) Oh yes. De skal få rydde og vaske seg til ukepenger, akkurat slik jeg gjorde en periode. For penger blir mye mer verdt når man må jobbe for det. Tenker at man kan ha ulike satser for ulike arbeidsoppgaver. Rydde rommet = 20 kr, Vaske badet = 30 kr etc. Noe i den gata. Men et tak på tjaaaa 100 kroner kanskje?

      6) Japp, vi skal til Spania sammen med mine foreldre i mai :-D. Så blir det vel et par hytteturer utover sommeren også, og kanskje en tur til gode venner og feriehus i Sverige.

      7) Hahaha! Aldri, var så kleint. Men okei da, kort fortalt: Satt helt foran, var på sånn merkelig kabaret-show med menn utkledd som kvinner. Flere menn i salen ble dratt opp på scenen og kledd opp i dameklær og parykk. Jeg var en av dem…. Og nå dør jeg litt av tanken.

      8) Vi har begynt å lage våre egne versjoner av barnesanger og kjenningsmelodier på barne-tv, og våre versjoner er gjerne skikkelig grove og fæle. Så synger vi litt og kommer på nye strofer og ler oss ihjel 😀

      Takk skarru ha! High five 😀

    78. Endeleg!! Dette har eg venta lenge på 🙂 Er ei 21 år gammal jente som les bloggen din og Christina sin som ei svolten løve, haha 😉 Vil berre ha meir og meir. Har akkurat bestilt boka di og, gler meg til den dumpa ned i postkassa! Du er eit friskt pust i kvardagen, stå på!

    79. Ville bare kommentere at jeg er så glad for det nye kommentar”systemet”, fikk aldri til det andre fra telefon og jeg har prøvd mange ganger når du har hatt konkurranser og lignende😁 Fulgt bloggen din en hel evighet og nå følges min nesten navnesøsters blogg også, synes dere skriver veldig godt begge to😁 Tror forresten også at samboeren er litt misunnelige og gir meg det blikket når jeg begynner å snakke om noe “med han derre pappahjerte” som han sier😝

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg