Kjære, jeg vasket badet

Jeg vasket badet i dag. Ikke for å skryte eller noe sånt altså, jeg bare gjorde det.

Sånn helt uten videre, fordi jeg så at vi trengte det. Nå var det virkelig på tide med en skrubb og det var ikke bare lett, skal jeg si deg.

 

 

Jeg måtte gå på med den sterkeste såpa jeg fant, en type som kun er tilgjengelig på svartebørs. Forbudt i flere land den såpa der. Utviklet på skyggesiden av Øst-Tyskland, opprinnelig ment for kjemisk krigføring og grovvask av serbiske elefanter. Men jeg gjorde det. Kun armert med et kaffefilter av et munnbind. Men jeg gjorde det.

For deg. For oss, egentlig, for jeg bryr meg jo om at det er rent og fint her for ungene selvfølgelig. Og nå er det det. Altså virkelig!

 

 

Du kan spise frokost rett på gulvet i dusjkabinettet om du vil. Det er så rent at det føles som å gå inn i et laboratorium. Jeg tror kanskje såpa svei av nesehårene mine og tuklet med noen sensorer i hjernen, for alt jeg spiser og drikker smaker plutselig tutti frutti. Selv kaffe. Tutti frutti med multekrem. Jeg tror ikke det er bra. Men jeg gjorde det. For deg. For oss egentlig, og for barna våre.

Tenkte bare jeg skulle si det.

Glad i deg <3

 

 

/ P.S. Øyvind lurte på om jeg ville komme bort på Fifa og øl i morgen. Greit om jeg tar meg en tur?

* Følg Vaskehjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg