Hilsen fra en skuffet venn

Kjære Peter,

Hva skjedde? Vi skulle jo på fest, du og jeg. Men du har forandret deg. Så skylder du på meg?! Helt greit det, jeg kan ta det, men Peter: Helt ærlig, hva tror du selv?

 

Disappointed puppy stearing into an empty pizza boxSukk. Minner.

 

Du kan gå rundt og lure deg selv så mye du vil, men jeg vet og du vet, og du vet at jeg vet: Det er ikke meg, det er deg.

Husker du julebordet da du spiste så mye pinnekjøtt at du våknet mett dagen etter? Hva med alle tacofredagene? Eller den gangen du sa: “I år skal jeg være forsiktig på julekosen” og deretter gikk rett inn i et fire uker langt godteri-bonanza? Hvorfor kom du ikke til meg da? Hvorfor først nå? Trodde du virkelig at det ikke ville komme for en dag?

Du må gjerne skylde på meg og si at jeg ikke var der for deg, men sannheten er at jeg var der hele tiden. Lå her og ventet på deg. Kald og ensom.

Sist gang vi fant på noe sammen var den Side2-festen i mars.

Den gangen du skrev:

“(…) Ja vel, så blir man kanskje ikke festens vinner uten et par drinker innabords, så danser man ikke med alt man har og river ned drinker og blir kastet ut og sovner på nachspiel, men hva har to tomler og er kulest kl. 07 om morgenen når klokka ringer og bamsepysjen takker for seg?

This guy ;-)”

 

Sukk. Minner.

 

Husker du det? Det var gøy, det.

Nei vent, sist gang var vel konfirmasjonen til Oline. Helt ærlig, spiller det noen rolle? Det er lenge siden nå, og siden da har jeg ikke hørt fra deg. Du lovte at vi skulle finne på masse moro sammen, men du ringte aldri. Og nå er det for sent.

Du lovte at vi skulle dra på Vixen Blog Awards sammen, men nå, bare to dager før, får jeg høre at du avlyser? Du velger å ta med deg en annen? Jeg er ikke dum, jeg vet hva dette betyr. Du gjør det slutt med meg. Vi har vokst fra hverandre.

Jeg kunne pakket det inn i bomull og usannheter, men for å være helt ærlig: det er ikke meg, det er faktisk deg. For vi har ikke vokst fra hverandre, du har vokst fra meg.

Så til neste gang: Ikke kjøp deg nye venner på slutten av en slankekur.

Og du? Kos deg på shoppingtur a.

Dust.

 

Hilsen,

Den “bedritne” røde buksa som “plutselig har krympet i skapet”

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

/ Damn you, julemarsipan!

* Følg Buksehjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg