Ammeslutt, natt to: Smokkens seiersdans

I natt var det duket for den kritiske andrenatten av prosjekt “ammeslutt”. Hvordan den første natten gikk, kan du lese her: Ammeslutt – Første natt oppsummert.

 

Winter is coming…

 

Det ble liksom ikke helt lørdagskvelden i påvente av natten som sto foran oss. Ville det bli bedre eller verre enn den første natten? Ville det gå helt bajs eller smooth som en babysel? Stemningen var både spent, nervøs og forventningsfull. Hvordan skulle dette gå??

Vedlagt følger komplett logg fra nattevakta:

 

Kl. 00.07: Endelig i seng. Burde lagt meg tidligere, men sen middag og alt det der. Så en episode av Dama til. Live Nelvik og Anja Hammerseng-Edin ville blitt et fint par.

Kl. 00.14: Svart på snapper og lest bloggen til frua. Noterer meg at hun er irriterende flink til å skrive. Ler selv når hun driter ut meg. Note to self: Husk å ta hevn.

Les: Kona til – Puppelupp (fruas morsomme oppgjør med min ammeslutt-sutring)

 

#optimist

Kl. 00.21: Kom på at det er kaldt i rommet, har bredd dyne over lillesnupp. Flink pappa. Sove nå. #nowmywatchbegins

Kl. 01.52: Here we go. Skal vi seee, hva gjør vi her da? Hun virker bare litt i ørska, vi prøver å stryke litt. Se der ja! God stemning. Nattis!

Kl. 01.57: Og der var vi oppe igjen. Denne gangen står hun i senga og virker like trøtt som en kanne med kaffe. 5 minutters søvn? Ja ja, det er da noe.

Kl. 02.03: Har oppdaget noe hysterisk festlig. Jeg reiste meg opp for å plukke henne opp, men hun trakk seg bare unna og ble liggende rolig. La meg ned på senga, men da sto hun opp. Hver gang jeg snur meg rundt og ser på henne, kaster hun seg bare ned igjen! Haha, hun later som hun sover for å slippe å bli lullet i søvne. Utspekulert eller faktisk trøtt? Det vil tiden vise.

 

Kl. 02.22: Nye 15 minutter med søvn, nå er hun våken igjen. Jeg snur meg mot henne og hun kaster seg ned i senga som en keeper i fullt tigersprang.

Jeg morer meg med dette et par ganger. Hun er lys våken, men så fort jeg snur meg går hun rett i bakken. Hun minner meg om en brisen ungdom på hjemme-alene-fest. Plutselig og helt uventet dukker foreldrene opp fra intet, og DER var vi edru igjen. Rart det der.

Kl. 02.27: Skal vi seee, hva gjør vi nå da? Vi prøver smokken. Henter smokk i vinduskarmen, men hun virker ikke interessert. Ikke for fem flate. Men hva med om jeg bare gir deg smokken, så kan du disponere den selv? Se det var bedre. Hun blir stille, nysgjerrig og opptatt.

So far so good, men dette er veikrysset. Det har vært en urolig halvtime og hvis hun ikke sovner snart nå, kommer hun til å våkne skikkelig. Og da blir pappa sånn drama queen igjen.

 

Heia smokken!

 

Kl. –.–: Gjennom musikken hører jeg et pip. Jeg våkner til og tuppa virker misfornøyd. Helt innlysende klar for en påtår nå. Hun står og trommer hendene mot toppen av ribbesenga som en sjanglete kis ved bardisken. Jeg har ikke sjekket klokka, jeg vet ikke helt hvor jeg er enda, men jeg håper den nærmer seg seks. Den kan være halv tre, jeg har ingen aning.

Planen er at hun skal få seg et godt stykke mårrapupp hvis hun våkner rundt seks-ish. Da er det innafor. Så sant hun ikke gråter og brøler som en fotball-supporter. Da må vi i så fall roe henne ned først, så hun ikke tenker at hun kan mase seg til pupp (det funker i hvert fall ikke for fattern, red. anm.).

Jeg fomler meg gjennom dynestoff og skjortekrøller for å finne telefonen. Jeg skrur den på. Tallet lyser mot meg.

Den er 06.24… Null Seks Tjuefire..? Halv syv?!

Jaddaaaa!!! Han har gjort det! Hun har gjort det! De har gjort det!!

 

I believe I can flyyyy!

 

Nattens hendelser har holdt meg våken i maks 10 minutter totalt, så vi noterer oss med andre ord en stor seier for menneskeheten!

Hele natten har jeg hatt i øretelefoner med musikk, og det er først når jeg virkelig begynner å våkne til at jeg legger merke til sangen som spiller. En av mine gamle favorittlåter, en sang ment for selvtillit og moro. En sang som sjeldent har passet bedre enn akkurat nå. Goldfinger – Superman.

For supermann, det er meg.

 

 

Ja, jeg vet at karma helt sikkert kommer til å straffe meg ganske brutalt for å danse seiersdans etter bare to netter, så ny rapport kommer i morgen om det er noe å rapportere. Hvis ikke, blir det Superman på maks volum hver dag fremover 😉

Nå skal det bli godt med frokost!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Brunosthjerte <3

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Bare sånn litt over middels stolt og fornøyd 🙂

 

P.S. Utrolig hyggelig å se så mange nye fjes på Snapchat, så fortsett å følge Pappahjerte på Snapchat 🙂

/ Goooood søndag!

* Følg Supermannhjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg