Tur til fastlegen

I det siste har jeg ikke følt meg helt i hundre, så i går tok jeg meg en tur til fastlegen. Og de tingene han fant på bare få minutter var mildt sagt sjokkerende.

 

Doctor working on a digital tablet isolated on white background with copy space

 

Jeg hater egentlig å dra til legen, men i går følte jeg at det var på tide. Så da suste jeg i vei og etter litt klam venting i en ukomfortabel stol, ble jeg endelig kalt inn. Han virket stresset, nesten irritert. Kanskje ikke så rart, ikke alle som må jobbe fulle dager i romjulen heller. Han kuttet det sedvanlige småpratet og gikk rett til saken:

– Hvor har du vondt hen?, spurte han alvorlig.

– Nei altså, litt her og der egentlig, svarte jeg nervøst.

– I øret, for eksempel?

– Ja, faktisk.

– Jeg kan lyse og ta en titt.

– Okei, supert.

 

Deretter ble han borte en liten stund før han kom tilbake med et merkelig instrument jeg aldri har sett før. Sikkert noe nymotens greier. Han stakk det langt inn i øret, mens han pustet tungt og mumlet litt for seg selv. Han lyste litt rundt og tok seg god tid. Uvanlig god tid, egentlig. Plutselig fikk jeg en dårlig magefølelse av det hele og angret på at jeg dro. Æsj, skulle bare blitt hjemme.

Men før jeg rakk å tenke noe mer, var han tilsynelatende ferdig. Men da gjorde han noe uventet. Han satt seg ned rett foran meg og la en hånd på skulderen min. Han så meg rett inn i øynene med et blikk som var både empatisk og fokusert. Så slapp han bomben:

 

– Ehm… Okei… Du har bakterier inni der.

– Bakterier?

– Ja. Tarmbakterier.

– HÆ?! I øret?!

– Altså… jeg bare tulla da.

– Å ja. Puh, det var da enda godt.

– Men jeg har lyst inni der og… vel… du har lus.

– Lus?!

– Ja, det stemmer faktisk. Lusebus.

– Shit, det høres IKKE bra ut! Sikkert derfor det er så vondt.

– Det tror jeg også.

– Men sånn seriøst, har du noe medisin?

– Ja, jeg har eplemedisin.

– Eplemedisin?

– Ja, den jobber og jobber helt til i morgen, og da tror jeg det går bedre.

 

Så da får jeg nok bare holde sofaen i dag. Tarmbakterier og lusebus i øret er ikke noe å tulle med.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Hmmm…

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Jo ja, nå ser jeg hva som plager deg.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Du har Lusebus og tarmbakterier.

 

/ God bedring! 😉

Stem på Pappahjerte til Vixen Blog Awards:

Årets GullpennÅrets Blogger Årets Bloggbusiness (Siste mulighet i dag!)

* Følg Legehjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg