30 grunner til å IKKE få barn!

Jeg snakker ofte varmt om barn og foreldrelivet, men i dag skal jeg gi dere 30 gode grunner til hvorfor man kanskje skal tenke seg om to ganger før man setter på Marvin Gaye en fredags kveld…

Her er et par klassiske eksempler på feiende flotte innsalgsargumenter man blir servert før man får barn:

– “Du vet ikke hva kjærlighet er før du får egne barn!”

– “Barn er meningen med livet!”

– “Jeg visste ikke hvem jeg var, før jeg ble far”

Men hva glemmer de å si…?

Vel, på dette ene bildet tatt av meg selv i dag kan jeg fort by på over 30 grunner til at det ikke alltid er like feiende flott å ha barn likevel.

Og stikkordet her er selvfølgelig: Barnehagesykdommer…

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA 30 røde prikker!! Og de stikker! Oooog de klør.

 

Okei, jeg innser at det bildet ikke yter pesten rettferd. Vi prøver ett til.

Hold deg fast.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Sorry damer, denne kjekkasen er ikke på Tinder dessverre…

 

Så ja, jeg har fått byllepest. Takk skarru ha. Og disse 30 prikkene er selvfølgelig ingenting sammenlignet med de på hendene, føttene og.. hold deg fast.. Inni munn!!! Så de siste par dagene har jeg levd på yoghurt, loff og iskald suppe. Deilig det da.

Og da har jeg ikke engang begynt å prate om de mørkeblå, nærmest svarte, posene under øynene, som jo oppstår når en hel familie ligger og klør hele natta lang. Jeg ser jo seriøst ut som jeg er halvdæv!

Vel vel, aldri så galt at det ikke er godt for noe. For det beste med å være syk er at man har en legitimt god grunn til å takke nei til å bli med å danse for nittende gang på rad til Marcus & Martinius… 😉

 

/ Have kids, they said. It´ll be fun, they said…

* Følg Byllehjerte på Facebook *

2 kommentarer
    1. Hei Kjetil,
      Aj aj aj, den er lei! Varierer visstnok veldig, men pågikk noen uker tror jeg. Men det sies at det kan gå alt fra veldig kort til litt lengre tid. Blæh, ønsker dere god bedring! Husk: Det går over 🙂
      /highfive

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg