Kjære lille nese

Der danser du, lille nese – så liten, søt og leken.

Så myk og rund og god, midt i det vakreste jeg vet.

Hvor skal du gå lille nese, når hele livet ligger åpent for deg? Når mulighetenes uendelighet føles som stengsler.

Jeg ser på deg og tenker, det er så mye jeg ikke forstår.

Hvordan kan noen ha en som deg og gå sin vei?

Hvor starter hat?

Hvem velger bort lykke?

Lykken av deg.

Smilet stikker dypt i hjertet, men grenser mot tårer av din skjønnhet.

Det er så mye jeg vil si, men aldri vil si. Om verden.

Jeg vil ikke alltid at den skal være som den er. For deg.

En nese for søt for en verden så stygg.

Men likevel, du fyller meg med glede, du fyller meg med varme,

Du fyller meg med håp.

For det vil alltid være håp,

der det er søte små neser.

 

/ Forelska i deg <3

* Følg Nesehjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg