Taktisk frisørtime

Damer er noen slue svin, men denne gangen har jeg avslørt deg, lille rev!

 

 

Høsten har kommet til Larvik og i den anledning har vi fått levert halvannen favn ved for fyring og glede utover vinteren.

Og når man bor på landet har man selvfølgelig en vedkis som leverer ved rett fra traktoren, rett på gårdsplassen. Og plutselig står man der med en helsikes jobb foran seg.

For jeg vet ikke om du vet hvor mye halvannen favn med ved er? Det er dritmye. Ca. 60 sånne 60-literssekker man kjøper på bensinstasjon. Ganske nøyaktig så mye:

 

Vi har lenge visst av ved var på vei, vi bestilte den for flere måneder siden. Vi har ventet på godt vær og endelig fikk vi avtalt levering i går. Da hadde vi resten av helgen på oss til å jobbe, værmeldingene var perfekte, alt så bra ut.

Men så da… plutselig. Hupps, nei jøss, hvem er det som helt sånn tilfeldigvis har bestilt seg time hos frisøren midt på lørdags formiddag, mon tro? Sånn helt tilfeldigvis akkurat den dagen veden skulle bæres inn…!

Men “heldigvis” hadde frua tenkt på alt, slik at familien kunne ta barna de 3 timene… TRE timene (180 minuttene) det tok å få klipt seg. Jeg har vært hos frisøren før og jeg vet at det kan ta tid, på det meste opp mot en hel halvtime hvis jeg skulle være så uheldig å sovne i den shampostolen, men tre timer? Midt i den beste vedbæringstiden? Selv ikke jeg er så dum at jeg går på den der.

“Eneste ledige timen hun hadde på flere uker”, du liksom. Kjøss mæ.

Og det verste av alt vettu, kvinner er så sneaky at de har tenkt på alt. For hun må jo ha visst at jeg kom til å få snusen i dette, men hva hjelper det meg? Jeg kan jo ikke slå tilbake med samme mynt i morgen, for det er ingenting som er åpent på en søndag! Eller jo, Plantasjen, men ikke søtten om jeg løper hennes ærender der i tillegg. Det var sikkert en del av planen det også 😉

Men det er greit, jeg bærer inn veden jeg. Skal til og med stable alt på plass og få det så fint.

Bare vit at dette lukter hevnaksjon.

Hvem vet.. det kan jo være at bilen trenger bensin i morgen. Og at jeg må reise sånn akkurat når vi skal starte på middagen, og jeg må ha med noen poser til UFF, så det ikke blir plass til barna. Og etter noen minutter kanskje jeg hører noe på radio og må ringe hjem for å fortelle nyheten:

– “Hei, det er meg. Du, jeg hørte på radioen at det er sånn supertilbud på bensin nå, så jeg må bare kjøre til den bensinstasjonen og fylle der. Den ligger riktignok i Grimstad, men sånn kan det gå. Oj, hører deg visst litt dårlig her nå. Tunnel. Oj. Shit. Ha det!”

Men jeg skal ikke til noe Grimstad vettu. Jeg bare bare sitte på nærmeste bensinstasjon og spise grillpølser i tre timer før jeg kommer hjem og later som ingenting.

Så får vi se hvem som er idioten da!

 

 

… innser allerede nå at det er meg. Æsj, jeg kan ikke vinne.

Kvinner er som Magnus Carlsen, ligger alltid et par trekk foran.

 

/ Her skarre bæres!

* Følg Vedhjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg