Er det på tide å flytte?

Vi har lenge vurdert å flytte på oss, men vil det egentlig hjelpe? Her en kveld sa frua noe så søtt at jeg rett og slett bare må dele det 🙂

 

 

I det siste har vi nemlig lurt litt på om vi skulle vurdert å flytte. Jeg vet ikke helt hva det er, for vi trives kjempegodt. Huset vårt er helt supert, vi har god plass, vi har garasje, vi har hage og veranda.

Men noe er det. Kanskje skyldes kriblingen i flyttefoten bare stress. At det med to aktive blogger, to aktive barn og alt som hører med, har blitt litt mye kok her hjemme den siste tiden.

Eller kanskje det bare skyldes at jeg har litt nomadeblod i kroppen. Og når jeg kjenner et behov for å sette alle eiendelene mine i bananbokser, er tiden ofte moden for forandring 😉

Så spørsmålet er vel i bunn og grunn om det er stedet eller stresset man ønsker å flytte fra.

Men så en kveld fikk jeg plutselig en rar tanke. Det var sikkert ikke noe, men like fullt ønsket jeg å lufte det for frua. Så da vi nok en gang var innpå flyttepraten her i går kveld, kastet jeg det ut, midt under smøringen av et knekkebrød med brunost:

– “Angående flytting og sånn: Tenk om det faktisk er vi som er problemet? Tenk om vi egentlig har problemer som stikker så dypt at vi ikke merker det selv? Har du tenkt på det, du? Tenk om vi flytter og så går det knallbra en stund, men så etter typ 2-3 år er boden full og vi kjenner at det kribler i flyttefoten igjen”

Da så hun bare på meg med et søtt lite smil og ga et herlig svar. Enkelt og kjærlig, på en naiv og elskverdig måte, som bare en person uten dypere bekymringer kan svare:

– “Ja, i så fall får vi vel bare flytte fra hus til hus resten av livet da.”

<3

 

 

/ Flytting eller ei – jeg har funnet min tjej <3

* Følg Gubben til på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg