Dusten i gjengen

Hvorfor må det alltid være én? Du vet, han ene dusten som ødelegger stemningen for alle andre. Hvorfor kan han ikke bare oppføre seg og slutte å lage så dårlig stemning? Som foreldre er det så irriterende å sitte på sidelinjen og se hvor mye det plager sønnen min. Jeg har liksom bare lyst til å gripe inn og si:

– “Hei du, skjerp deg a, din dust! Nå leker alle andre sammen her og alt går så bra, så hvorfor kan ikke du bare oppføre deg som alle andre? Tror du at du er så fordømt spesiell, hæ? Kjøttløk ass.”

Men man kan jo ikke gjøre det heller. Man må bare prøve så godt man kan å lære opp barna til at visse ting bare er litt urettferdig og tar litt lengre tid.

Ja, jeg vet lille kompis, du har lært deg alle de andre bokstavene, du kan prate i setninger, du kan regne, du kan telle, du kan alfabetet, men like fullt: Han siste kjipe er en hard nøtt å knekke.

Så, bokstaven R, hvis du leser dette: Kan du ikke være litt gem? Nå har alle de andre bokstavene latt seg lære og uttale, hvorfor kan ikke du bare bli med i leken? Hvorfor må du være så vanskelig hele tiden? Jeg spør ikke på vegne av meg selv, men for en hel nasjon av frustrerte 3-åringer. Kan vi ikke bare bli venner? Du skal vite at du er velkommen når du er klar, men akkurat nå.. akkurat nå synes jeg du er litt dust 😉

 

Why you no behave?!

 

/Ærrrrrrrr!

* Følg Pratehjerte på Facebook *

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg